A 2015-ös Forma-1-es versenyszezon a téli teszteken megjósolt módon rajtolt el. Ezúttal is várható volt a Mercedes-motoros autók: a Mercedes és a Williams sikeressége. Lewis Hamilton a tél során nem szállt le arról a hullámról, amelyre még tavaly év végén szállt fel. A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjról átmenekítette a formáját és a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat is megnyerte, meglepő könnyedséggel. A második helyen csapattársa, Nico Rosberg ért célba, míg a bronzérmes helyezés Sebastian Vettelé a megtáltosodott Ferrarival.
Nem különösebben izgalmas futamon vagyunk túl, mégis mindössze 11-en értek célba, közülük is csak öten nem lekörözöttként. Már a rajt sem sikerült simán. Az első kanyarban Raikkönen és Sainz autója összeért, ami miatt Nasr arra kényszerült, hogy elmozduljon Maldonado irányába. A két autó összeért, s bár a koccanás nem volt nagy, mégis elég volt arra, hogy a kolumbiai pilóta alatt megforduljon az autó és nekicsapódjon a korlátnak. A Lotus nem volt túl szerencsés a mai nap, hiszen másik pilótája, Romain Grosjean szintén kiesett autójának meghibásodása miatt még az első körben.
Ily módon az elrajtolt 15 autóból már csak 13 maradt a pályán és második kört biztonsági autó alatt folytatta a mezőny. Miért ilyen kevesen rajtoltak el? Valtteri Bottas hátfájdalmai miatt nem állt rajthoz, Danyiil Kvjat és Kevin Magnussen pedig még a felvezető körön leálltak autójuk megbízhatósági problémája miatt.
Hamilton nagyon magabiztosan vezetett, még a rajtnál otthagyta Rosberget, aki nem tudta beérni csapattársát. Nem hibázott a brit és egy jól sikerült bokszbeállást követően már úgy versenyzett, ahogy a kedve tartotta. „A két másodperces előnyömet megpróbáltam tartani, de mikor Nico feljebb kapcsolt, tudtam rá reagálni, s ez jó volt. Nico igazán gyors volt a futam során, s elég fárasztó volt, hogy figyeljek az üzemanyagra és az abroncsokra is. Eközben azt sem tudtam, hogy meddig mehetek el a gumikkal, meddig bírják majd. Másrészről ez egy elképesztő futam volt mindkettőnknek. Nico nagyon jól vezetett s nyilvánvaló, hogy Sebastian (Vettel) nagyszerű munkát végzett látva, hogy hol ért célba.”
A két Mercedes mögött Felipe Massa sokáig tartotta magát a harmadik helyen, de a feljövő Sebastian Vettel végig a nyomában haladt, s végül elé is ugrott. Kimi Raikkönennek kevésbé jól sikerült a futama. A finn az első kör nehézségeit követően felküzdötte magát az ötödik helyre, de aztán kiállt a versenyből.
Raikkönen megkönnyítette az újonc Nasr dolgát, aki végül az ötödik helyre hozta célba a Saubert élete első Forma-1-es versenyén. Marcus Ericsson is hozott pontokat a konyhára, hiszen nyolcadik lett. A Sauber egy nehéz hétvégén van túl, többet beszéltek a csapatról a pályán kívüli nehézségei (anyagi helyzete és a Van der Gardéval kapcsolatos jogi problémái) kapcsán, mint a teljesítményéről. Így ez a kitűnő eredmény különösen jól jött a csapatnak és Monisha Kaltenborn csapatfőnöknek. 2013 óta nem szerzett pontot a svájci gárda!
A 2014-es Ausztrál Nagydíj felemásan sült el Daniel Ricciardo számára. A fiatal ausztrál híres csapattársát lepipálva a téli tesztek borzalmas eredményei dacára mindjárt az első futamon győzedelmeskedett azért, hogy aztán a verseny után kizárják szabálytalan autója miatt. Idén Ricciardo a verseny végén nagyon küzdött, hogy tartani tudja tempóját, s végül a hatodik helyre hozta célba Red Bullját. Danyiil Kvjat kiállását követően ez azért jól jött az egykoron szebb napokat látott csapatnak.
A Force India elégedett lehet a szezonnyitó futam eredményességével. Az eléggé alulfejlesztett VJM08-ast sikerült Nico Hülkenbergnek a hetedik, pontszerző helyre célba kormányoznia. Csapattársa, Sergio Perez zárja az első tizet.
A Toro Rosso két ifjonc pilótája a középmezőnyben végzett. Carlos Sainz Jr. lett a jobb helyezett kettejük közül. A spanyol a kilencedik helyen ért célba, miközben Max Verstappen autóján a technika ördöge fogott ki. Sainz egyébként jobb helyezésben is reménykedhetett volna, hiszen még az ötödik helyen is autózott a verseny egy pontján.
A McLarennek nagyon rosszul sikerült a hétvégéje. Fernando Alonso nem állt rajthoz, ominózus tesztbalesete miatt. A helyette versenyző Kevin Magnussen alatt megállt a technika, míg Jenson Button két kör hátrányban ért célba. Míg a brit csapat tavaly a konstruktőri első helyen zárta a szezonnyitó futamot, addig most pont nélkül kell elutaznia a kenguruk földjéről.
Az Ausztráliába elutazó, de végül szoftverproblémák miatt rajthoz nem álló Manor Marussia csapat végül nem kapott büntetést a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA), mert nem indultak el a futamon.
2015-ben is egy kis szünettel, csak két hét múlva folytatódik a Forma-1-es szezon. Kell is ez a két hét a csapatoknak, hogy még jobban fel tudjanak készülni a soron következő nagydíjra Szepangban, Malajziában (2015. március 29.) A maláj pálya nagyon különböző az ausztráltól és kihangsúlyozza az autók különböző dinamikai minőségét, főleg a hosszú és gyors kanyarokban. 2014-ben a Mercedes-pilóták itt is uralkodtak. Előtte viszont Vettel vitte a prímet. A mostani eredményt látva, lehet ott sem néz ki majd máshogy a dobogó, mint Melbourne-ben.
2015-ös Ausztrál Forma-1-es Nagydíj eredménye
- Lewis Hamilton Mercedes 1:31:54.067
- Nico Rosberg Mercedes + 01.360
- Sebastian Vettel Ferrari + 34.523
- Felipe Massa Williams + 38.196
- Felipe Nasr Sauber + 1:32.612
- Daniel Ricciardo Red Bull + 1 kör
- Nico Hülkenberg Force India + 1 kör
- Marcus Ericsson Sauber + 1 kör
- Carlos Sainz Jr. Toro Rosso + 1 kör
- Sergio Perez Force India + 1 kör
- Jenson Button McLaren + 2 kör
- Kimi Raikkönen Ferrari Nem ért célba
- Max Verstappen Toro Rosso Nem ért célba
- Romain Grosjean Lotus Nem ért célba
- Pastor Maldonado Lotus Nem ért célba
- Danyiil Kvjat Red Bull Nem ért célba
- Kevin Magnussen McLaren Nem ért célba
- Valtteri Bottas Williams Nem rajtolt el
A világbajnokság eredménye az Ausztrál Nagydíj után
Pilóták:
- Lewis Hamilton 25 pont
- Nico Rosberg 18 pont
- Sebastian Vettel 15 pont
- Felipe Massa 12 pont
- Felipe Nasr 10 pont
- Daniel Ricciardo 8 pont
- Nico Hülkenberg 6 pont
- Marcus Ericsson 4 pont
- Carlos Sainz Jr. 2 pont
- Sergio Perez 1 pont
Konstruktőrök:
- Mercedes 43 pont
- Ferrari 15 pont
- Sauber 14 pont
- Williams 12 pont
- Red Bull 8 pont
- Force India 7 pont
- Toro Rosso 2 pont
(Forrás: Amber PR)