A Forma-1-es csapatok ezúttal sem pihenhettek az USA Nagydíj hétvégéjét követően. Azonnal utaztak tovább, bár nem messzire. A mezőny ugyanis maradt az amerikai kontinensen, hiszen az Austintól nem túl távoli Mexikóvárosban rendezik meg a hétvégén a Forma-1-es szezon következő futamát. Két éve debütált az átépített mexikói pálya a versenynaptárban, de máris a kedvencek közé lopta be magát. A helyiek legendás vendégszeretete és a pálya különlegességei vonzzák a résztvevőket és a nézőket Mexikóvárosba. Mindenki örül, hogy Mexikó ismét felkerült a Forma-1-es térképre.
Ez a hétvége különleges lesz. Lewis Hamilton ugyanis minden bizonnyal itt fogja ünnepelni negyedik világbajnoki címét, mivel ehhez mindössze arra lesz szüksége, hogy ötödik vagy annál jobb helyezést érjen el. Még akkor is a brité a világbajnoki korona, ha Sebastian Vettel megnyeri a versenyt. Nem is kívánhatna többet egy versenyszervező. A még mindig újnak számító pályán hatalmas fieszta keretében ünnepelhet az USA-ban már világbajnokká koronázott Mercedes és pilótája, Lewis Hamilton.
A Mercedes egyébként is sikeres ezen a pályán. Az első futamot 2015-ben Nico Rosberg, míg a tavalyi másodikat Lewis Hamilton zárta az első helyen. Annyira domináns Hamilton az idei szezon második részében, s annyira jó a Merci a dél-amerikai pályán, hogy nem kérdéses, hogy ha semmilyen technikai malőr nem történik, Hamilton Mexikóvárosban ünnepli majd negyedik Forma-1-es világbajnoki címét.
A 2015-ös unalmas verseny után 2016-ban érdekes jelenetek játszódtak le. Hamilton mögött csapattársa, 2016 világbajnoka, Nico Rosberg ért célba. Igen ám, de a bronzérmes helyezett személye körül groteszk helyzet alakult ki, köszönhetően a verseny végén létrejövő nagy harcnak Vettel és a Red Bull pilótái között. A finisben Max Verstappent intették le a harmadik helyen, de egy azonnali büntetés révén (öt másodpercet írtak az idejéhez) Vettel állhatott fel a dobogó harmadik fokára. A verseny végén azonban mégiscsak Daniel Ricciardót kiáltották ki harmadiknak. Így a hivatalos sorrend szerint Verstappen negyedik, Vettel viszont egy büntetés révén csak ötödik lett.
Nem egyszerű helyszínen található a mexikói pálya. Az új versenyhelyszín egyedi, 2200 m-es tengerszint feletti magaságával komoly kihívások elé helyezi a mérnököket. A motorok nagy kihívásnak néznek elébe a magaslati levegő miatt. A levegő oxigéntartalma 78%-os lesz, emiatt a turbónak többet kell dolgoznia ahhoz, hogy ellensúlyozza az oxigénhiányt. A szokatlanul magasan elhelyezkedő magaslati pályán nehéz megjósolni az időjárást. Idén esőmentes, tiszta időt jósolnak a hétvégére, de a pálya különleges helyzete miatt nem lehet 100 %-ban tudni, hogy milyen idő várható.
Mexikó az a helyszín, amely már nagyon régen hiányzott a versenynaptárból. Az amerikai kontinensen amúgy sem túl sok Forma-1-es versenyt rendeznek, és az utóbbi időben megsokasodott mexikói Forma-1-es résztvevő (pilóta, szponzor…) által Mexikó kihagyhatatlan helyszín lett a Forma-1-es versenynaptárban. A jelenlegi mezőnyben már csak egy mexikói pilóta található. Esteban Gutierrez tavaly még a Haasnál állt rajthoz, de idén már a Formula E-ben vitézkedik. Ha már pilótacseréről esik szó, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a korábban a Toro Rossótól kirakott és az austini futamra visszahívott Danyiil Kvajtot végleg ejtette a Red Bull (fiókcsapata) a verseny után. Az oroszt azért még nem kell leírni, hiszen a fiatal pilóta még találhat helyet magának a Forma-1-ben. F1-es források szerint a Williamsnél Felipe Massa helyére is pályázhat, amelyet már Robert Kubica és Paul di Resta is kinézett magának. Egy biztos a csapat italos főszponzora miatt Lance Stroll mellett egy 25 éves pilótának kell vezetnie.
A Toro Rossónál egyébként Pierre Gasly és az USA-ban már a csapatot erősítő új-zélandi Brendon Hartley kap bizonyítási lehetőséget a szezon hátralévő részében.
A Pirelli Mexikóban is azt az elvet követi, hogy a tavalyinál lágyabb abroncsait viszi ahová csak lehet. Ettől nagyobb teljesítményt és izgalmasabb versenyeket várnak az olasz szakemberek. Egyébként már tavaly is az előző évihez képest más gumikat vittek Mexikóba, s idén is változás történt. A lágy, szuperlágy és ultralágy abroncsok közül választhattak a csapatok a hétvégére. Az előre nem látható időjárás miatt akár esőgumik használata is elképzelhető.
A verseny és a pálya
Mexikóvárosban rendeztek korábban is futamot, de teljesen át kellett építeni ezt a pályát, hogy a mostani biztonsági előírásoknak megfeleljen. A jelenlegi pályán, az Autodromo Hermanos Rodriguezen 17 kanyar van, amely hárommal több, az eredetinél. A célegyenes a Forma-1-es versenynaptár egyik leghosszabbja. A versenypálya tengerszint feletti magassága egyedülálló. A versenynaptár leggyorsabb pályáji közé tartozik.
A 71-körös Mexikói Nagydíj október 29.-én helyi idő szerint 13 órakor (nálunk 20 órakor) veszi kezdetét Mexikóvárosban. A pálya hossza: 4,304 km, a teljes versenytáv 305,354 km. A pályarekordot Nico Rosberg tartja 2015-ből, ideje 1 perc 20,521 másodperc.
2016-ban Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a Mexikói Nagydíjat. A brit pilóta győztes ideje: 1:40:31.402 volt. A második helyen csapattársa, Nico Rosberg ért célba. A bronzérmes helyezés Daniel Ricciardóé (Red Bull) lett.
(Forrás: Amber PR)