Az e-tron egy új korszak hajnalát hozza el az Audi számára. A négykarikás márka a hagyományos autógyártó szerepén túllépve egy prémium mobilitási rendszereket kínáló szolgáltatóvá alakul át. Az Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) pedig töltési lehetőségek széles kínálatát garantálja és Európa-szerte biztosítja a hozzáférést a nyilvános töltőállomásokhoz. Az Audi saját töltőkártyája összesen 220 szolgáltató több, mint 72 000 töltési pontját kapcsolja össze a korlátlan és zavartalan elektromos mobilitás élményéért.
Az Audi pontot tett az elektromos modellek hatótávja kapcsán felmerült félelmekre és kérdésekre. Kulcsfontosságú szempont volt ugyanis – amellett, hogy az Audi e-tron modell a hétköznapi használathoz megfelelő hatótávval rendelkezzen – a töltési lehetőségek széles választékának garantálása akár otthon, akár útközben történjen a „tankolás”. Akik éjszaka feltöltötték e-tron autójukat és reggel teljesen feltöltve indulnak útnak, azoknak nem kell aggódniuk, hogy egy átlagos hétköznap során útba kell ejteni egy töltőállomást. A sokkal inkább valós vezetési szokásokon alapuló WLTP menetciklus alapján mért több, mint 400 kilométeres hatótávolság kompromisszummentes elektromos autózást tesz lehetővé. Hosszabb utazásokhoz az Audi a töltési folyamat egyszerű és problémamentes lebonyolítását garantáló e-tron Charging Service formájában kínál okos megoldást az elektromos modellek tulajdonosainak.
„Az e-tron Charging Service az elektromos autózás iránti bizalmat növeli. Az Audi e-tron modellt követően ugyanis 2019-ben érkezik az Audi e-tron Sportback, a márka második elektromos autója, amelyet majd 2020-ban az Audi Sport fejlesztéseként az Audi e-tron GT követ majd. Számos töltéssel kapcsolatos kérdésre és nehézségre már most tudjuk a helyes választ.” – jegyezte meg Peter Mertens, AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja.
Könnyen használható: egyetlen szerződéssel korlátlanul hozzáférhető
Új töltési szolgáltatásával az Audi minden e-tron vásárlónak – és minden hálózatról tölthető (plug-in) modell tulajdonosnak – hozzáférést kínál Európa nyilvános töltőállomásainak közel 80 százalékához. A piaci bevezetésnél már az Európai Unió 16 országában több, mint 72 000 töltési pontot használhatnak az ügyfelek, amelyhez az elkövetkező hónapokban nyolc kelet-európai piac is csatlakozik majd. A számlázás központilag történik egyetlen szerződés alapján egységes és átlátható árszabással.
A szolgáltatás használata pedig pofonegyszerű. Legyen szó akár váltóáramú (AC) vagy egyenáramú (DC) töltőről, 11 kW vagy 150 kW töltési teljesítményről, mindössze egyetlen kártyára, az e-tron Charging Service kártyára van szükség és az ügyfél már kezdheti is a töltést. Számos töltőállomás aktiválható egy QR kód okostelefonon történő beolvasásával is. Az ügyfeleknek mindössze egy egyszeri regisztrációt kell megtenniük a myAudi oldalon és el is készült a saját töltési szerződésük. Az összes töltés így automatikusan együtt kerül kiszámlázásra minden hónap végén. Az ügyfelek a myAudi oldalon bármikor megtekinthetik korábbi töltéseik részleteit, a számla aktuális egyenlegét illetve a szerződésük részleteit.
„Az e-tron Charging Service szolgáltatással lényegében egy prémium töltési szolgáltatást kínálunk már az Audi e-tron piaci bevezetését megelőzően. A terméket teljes egészében az ügyfelek igényeire szabtuk. Folyamatosan dolgozunk a szolgáltatás bővítésén, amelyben egy igazán erős partner, a Digital Charging Solutions van a segítségünkre.” – emelte ki Fermin Soneira, az Audi termékmarketingért felelős vezetője.
Trendteremtő: útvonaltervezés egy alkalmazás segítségével
A hosszabb, töltésekkel megszakított utazások tervezése éppen olyan egyszerű, mint a töltés maga. A tervezést már jó előre megtehetjük a myAudi alkalmazás segítségével vagy akár az autóban ülve is. Mindkét esetben az ügyfél részletes tájékoztatást kap a megfelelő útvonalról és az útba ejtendő töltőállomásokról. A navigációs rendszer pedig nem csupán az akkumulátor töltöttségét veszi figyelembe, hanem a forgalmi helyzetet is, a várható érkezési időbe pedig belekalkulálja a szükséges töltési időt is. A rendszer minden olyan európai helyszínt feltüntet, ahol az Audi e-tron töltésére alkalmas egyenáramú (DC) töltő rendelkezésre áll illetve tartalmazza a váltóáramú (AC) töltők többségét is. A töltés tervezése folyamatosan frissül az aktuális körülményeknek megfelelően. Például alternatív javaslattal áll elő a rendszer, amennyiben a megcélzott egyenáramú (DC) gyorstöltő állomás nem lesz elérhető közelségben. A töltés tervezése észrevétlenül kerül szinkronizálásra az autó kijelzőjén és a myAudi okostelefon alkalmazásban egyaránt. A töltési folyamat közben megjeleníti a hátralévő töltési időt és az akkumulátor aktuális töltöttségi állapotát. Az ügyfelek pedig értesítést kérhetnek arról, ha ismét folytathatják útjukat. Az alkalmazás segítségével pedig akár a hőmérséklet szabályozása is megoldható.
Kényelmes: csatlakozik és tölt
2019-től az Audi ügyfelei számára a töltés még kényelmesebbé válik. Ekkor mutatkozik be ugyanis a plug & charge (csatlakozz és tölts) funkció. Ez lehetővé teszi az Audi e-tron számára, hogy a töltőállomásokon a legkorszerűbb kódolási eljárással azonosítsa magát, így ekkor már a kártyára sem lesz szükség. Minden 2019. közepétől a gyártósorról legördülő Audi e-tron modell a szériafelszereltség részeként tartalmazza ezt a funkciót. Az ügyfelek saját töltőjüknél is használhatják a plug & charge előnyeit, ahol így szükségtelenné válik a PIN kód használata a jogosulatlan használat kiküszöbölésére.
Gyors: töltés akár 150 kW töltési teljesítménnyel
Hosszabb utazásokhoz – például nyaraláskor – a gyorstöltők megléte kulcsfontosságú tényező. Éppen ezért a Volkswagen Csoport képviseletében az Audi és a Porsche márkák, a BMW Csoport, a Daimler AG és a Ford Motor Company megalapították az Ionity vegyesvállalatot. Az Audi e-tron az első sorozatgyártású modell, amely akár 150 kW töltési teljesítménnyel is tölthető az Ionity gyorstöltő állomásain. Ez azt jelenti, hogy a következő hosszabb szakaszra körülbelül fél óra alatt készen állhat az autó. Az e-tron Charging Service lefedi az Ionity gyorstöltő-hálózatát, amely komoly bővítésen esik át és 2020-ra már 400 töltőállomás alkotja a hálózatot. Itt többségében zöld árammal történik majd az autók töltése. Ezen kívül más szolgáltatók gyorstöltő állomásai teszik teljessé az e-tron Charging Service szolgáltatását, lefedve ezzel a leghosszabb autóutakat.
Sokoldalú: akár otthon is alkalmazható töltési megoldás
Az Audi számos megoldást kínál az otthoni garázsban való töltésre: a hagyományos kompakt mobil töltőrendszer akár 230 V-os konnektorral vagy egy 400 V-os háromfázisú aljzattal használható. Az opcionális „connect” töltési rendszer akár 22 kW-ra is megduplázhatja a teljesítményt. Az ehhez szükséges fedélzeti töltő opcionálisan elérhető lesz valamikor a 2019-es év folyamán.
Egy megfelelő otthoni energiamenedzsment rendszerrel együtt olyan intelligens funkciókat kínál, mint az olcsóbb időszakokban való töltés vagy a helyben rendelkezésre álló napenergia felhasználása, amennyiben ilyen fotovoltaikus rendszer a tetőn rendelkezésre áll. Ezen kívül egyes országokban az Audi az otthoni töltéshez is zöld áramot biztosít a helyi energiaszolgáltatók együttműködésével.
Segítségre készen: az Audi Mobility Check
Az Audi e-tron vásárlói az Audi honlapján elérhető Audi Mobility Check segítségével online ellenőrizhetik a garázsukban elérhető lehetőségeket. Ez egy kiindulási alapot kínál azzal kapcsolatban, hogy a ház elektromos rendszere alkalmas az otthoni töltésre vagy sem. A Home Check lehetősége még több információt kínál az ügyfelek számára. Meghatározott piacokon a helyi Audi kereskedés segít olyan képzett villanyszerelőt találni, aki az otthoni töltési lehetőségeket felméri és igény esetén a szükséges műszaki megoldást megvalósítja.