Rodzsi, az Ácsi Motor Racing Team-nél versenyzik egy Suzuki LTR-450-es quaddal.
Március 15.-én felöltöd a quad-os mezt és rajthoz áll a monori versenyen.
De mielőtt ezzel kapcsolatban kérdeznélek, mesélnél arról, hogy miként is lett quad versenyző belőled?
– 2006 szeptemberéig motoroztam hobbi szinten, és akkor vettünk egy Honda TRX400-as quadot, majd rá egy hónapra Tatán volt az első versenyem, utána pedig Pannonhalmán, ahol szó szerint kis sikerélménnyel gazdagodtam. A pannonhalmai verseny után lett kicsit több mint fél év szünet, mert másnap eltörtem a csuklómat és csak 2007 áprilisába műtötték meg, így megint csak a tatai és a pannonhalmi versenyen tudtam indulni. 2007 karácsonyára kaptam egy Suzuki LTR-450-et, amivel Kecelen volt az első versenyem, ahol 3. helyezést értem el, és ez adott olyan önbizalmat, hogy induljak a többi versenyen is. Na így lett belőlem quados és nem pedig motoros.
Miként készülsz fel egy Quad versenyre? Monoron milyen kategóriában és pályán indulsz?
– Megpróbálok minél többet rá edzeni más pályákon és elmenni előtte az adott pályára, de ha ez valamiért nem jönne össze, akkor Youtube-n nézek róla videókat, hogy kb. mire is számíthatok, és milyen ugratók vannak. Ha egy pályán először megyek, akkor a szabadedzésen megpróbálok minden körbe egyre nagyobb tempóval menni és megjegyezni a kanyarokat, ugratókat, hogy a mért körökbe minél jobb időt érjek el. De persze voltak példák, hogy rosszul emlékeztem ugratókra és összekevertem őket. Na, akkor tud nagy meglepetés lenni, mikor a levegőbe észreveszem a tévedést. Monoron március 15-én szeretnék mind a 2 kategóriába indulni short track-be és a cross-ba is, de majd meglátjuk aznap reggel, hogy hogyan fog összejönni.
Esztergomban részt vettél egy edzésen március elsején. Ezt felkészítésnek szántad, állítasz a quadon esetleg? Egy versenyen a győzelmen kívül mi a célod? Támogatóid?
– Minden edzést és motoron töltött időt, lehet valamiféle felkészülésnek venni a versenyekre, de a cél, hogy a legnagyobb ellenségemet, a fáradságot le tudjam győzni egy-egy futam erejéig. A motoron a beállításokat, nagyjából lehet csak beállítani, mert a két pálya maximum csak anyagába hasonlít. A versenyeken a célom a győzelmen kívül az, hogy balesetmentesen végig csináljam a napot és egy darabban hazaérjek. A közönséget szórakoztatni jó dolog, de kimondottan ilyen célom nincsen és kell hozzá néhány dolog, hogy ezt csináljam. PL: kell hozzá egy jó eldobó és legyen hozzá még hangulatom is. Támogatóim pedig maximum szóban támogatnak, mert az anyagiakat nekem kell rá előteremtenem, a motoromat saját magam szerelem, akármilyen technikai probléma lép fel rajta.
Mi a véleményed a monori pályáról és mentél e már rajta? Mi a terved a 2015-ös szezonra?
– A monori pályáról jó véleménnyel vagyok, könnyen betanulható kanyarok és ugratók vannak rajta. Tudja használni a kezdő és hobbi motoros, quados is. Anyaga homokos, a szélessége is bőven elég az előzésekre. A legutóbbi őszi versenyen indultam mindkettő kategóriában, de sajnos közbejött egy technikai probléma, ami miatt majdnem fel kellett adnom a versenyt. Szerencsére Gombos Norbi barátom oda tudta adni a tartalék motorját, amivel sikerült sikeresen teljesítenem a versenyeket. A hangulatra nincs panasz, mindenki mindenkivel segítőkész volt csak az időjárás nem volt valami kegyes a versenyzőkhöz. A 2015-ös szezonra a célom: Minél több versenyen és kategóriában elindulni. Ez alatt értem a Szlovák pár közeli Román és Szerb bajnokságon elindulni. Szeretném első sorban a hazai cross, enduro, enduro cross, short track bajnokságokat végig csinálni, remélhetőleg sikeresen baleset és nagyobb technikai gond nélkül.
Szurkoljunk közösen a monori Quadsprint versenyen Rodzsinak március 15.-én!
– Hajósi Miklós – www.hajoka.hu