A plug-in hibrid autók az egyik legnépszerűbb opcióvá váltak a fenntartható mobilitást támogató vásárlók számára. Ennek okai a következők: nulla címkéjük (ha elektromos hatótávolságuk meghaladja a 40 km-t), vonzó ár és a két különböző motor kínálta sokoldalúság. Az alábbiakban bemutatjuk a végtelen lehetőségek lehető legjobb kihasználását a mindennapi életben, példaként a SEAT Leon e-HYBRID-et és a megteendő út típusának megfelelő módjait.
- Napi útvonalak 60 km-ig: e-Mode. A hibridek alapértelmezés szerint elektromos üzemmódban indulnak, és addig folytatják, amíg az akkumulátor lemerül. Ezután anélkül, hogy a vezetőnek választania kellene, a belső égésű motor veszi át az irányítást. Az átállás akkor is megtörténne, ha az autónak nagyobb teljesítményre lenne szüksége, vagy ha egy adott sebességet túllépnének. “A Leon e-HYBRID elektromos üzemmódban akár 130 km / h sebességgel is vezethető” – mondja Gerhard Lux, aki a SEAT hibrid és elektromos hajtásának fejlesztéséért felelős. Lux hozzáteszi, hogy „50-60 kilométeres napi kirándulásokra alkalmas lenne mind városi területeken, mind az autópályán. Így az autó mindig elektromos üzemmódban működne ”.
- Több mint 60 km tervezett út: Auto Hybrid-Mode. Ha az utazások összeadódnak és meghaladják az akkumulátor kapacitását, a hibrid mód teljes mértékben betölti funkcióját. Ebben az esetben a legjobb, ha a navigátorban megad egy útvonalat, hogy a jármű elkészíthesse becsléseit. „Az Auto Hybrid-Mode-nak köszönhetően az autó a navigátort használja az akkumulátor-energia kezelésére. Így az elektromos üzemmódot prioritásként fogja kezelni a városi vezetésben, és másodlagossá teszi az autópálya szakaszain. A cél az, hogy lemerült akkumulátorral érjük el a töltési pontot ”– magyarázza Gerhard. Bonyolultabb, köztes megállókkal rendelkező útvonalak esetén az Intelligent Hybrid funkció kezeli, hogy melyik rendszert használja a töltés optimalizálásához.
- Utazások fix terv nélkül: Kézi hibrid mód. Mivel az életet nem mindig lehet megtervezni, néha nem tudod előre, hova kell kocsival menned. Például, ha a nap folyamán több utat kell megtennie munkája céljából, vagy „menet közben” kell változtatnia. Ezekben az esetekben a Leon e-HYBRID számos lehetőséget kínál. “Három lehetőség közül választhat: tartsa stabilan a töltést, válassza ki az akkumulátor minimális szintjét, amelyet nem lehet túllépni, hogy szükség esetén használható legyen, és végül amikor növelje a töltöttséget” – mondja Gerhard.
Egy hibrid alapos vizsgálata
A PHEV teljesítményének maximalizálása érdekében fontos alaposan megismerni ezeket. A plug-in hibrid rendelkezik a belsőégésűek minden alkatrészével és az elektromosok alkatrészeivel. Két motorja van, az egyik az üzemanyagtartályból nyeri az energiát, az elektromosságot pedig az akkumulátorok táplálják, melyek fékezéskor töltődnek, és amikor csatlakloztatják egy külső áramforráshoz. „A motorok külön is működtethetők, de ha nagyobb teljesítményre van szükség, egyszerre is dolgozhatnak. A Leon e-HYBRID esetében a két motor kombinálásának eredménye 204 LE teljesítményt ad ”– mondja a SEAT hibrid és elektromos hajtásláncának vezetője.
Leon e-HYBRID tények és adatok
115 LE (85 kW) villanymotor
13 kWh akkumulátor
Akár 64 km hatótávolság elektromos üzemmódban a WLTP-ciklus szerint (NEDC: 72 km)
150 LE (110 kW) benzinmotor
40 literes üzemanyagtartály
204 LE együttes teljesítmény