Egyes statisztikák azt mutatják, hogy évente háromszázan fagynak meg saját lakásukban. Főként idősek, akik betegek és egyedül laknak vidéki házukban. Ők már a tűzifát sem tudják maguk felvágni. Az egyik jótékonysági akciókat szervező akciócsoport, most autós partnert keres, hogy elkészítse a “Fireball” névre keresztelt autót, amely önkénteseket szállítana az idős emberek megsegítésére, hogy felvágják a tüzelőt. Az autóra hatalmas lángnyelveket festenének, akár erre az autóra.
A jótékonysági akciókban egyre gyakrabban használnak különleges autócsodákat. Tavaly a Jaguar és a Land Rover szerepelt talán a legtöbbet ilyen akciókban. Az egyik leglátványosabb ilyen esemény az volt, amikor Picasso motívumait firkálták egy 18 milliós autóra. A járművel hátrányos helyzetű gyerekeket vittek a kiállításra. Az ötlet annyira hatásos volt, hogy 2016-ban több más autót is “összefirkáltak” művészeti motívumokkal. A Honda egyik típusára például a 260 éve született Mozart arcképe és kottája került, egy másik járműre Andy Warhol képeit pingálták. Ezekkel az autókkal is olyan gyerekeket vittek múzeumba, akik még sosem jártak ott. A Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen, egy másik akcióba is belekezdett a csapat, ahol egy új Ford motorháztetőjére balatoni térképek és programok kerültek. Az autót strandok közelében állították ki, ahol a motorháztetőről kaphattak tájékoztatást a nyaralók arról, mi is történik a környéken. A járművel Ukrajnából is hoztak gyerekeket nyaralni a Balaton partjára.
A furcsa akciók kidolgozói nem elégedtek meg azzal, hogy az autók oldalára festenek oda nem illő dolgokat. Néhány forgalmazót arra is rávettek, hogy autóikat adják oda olyan “celebeknek”, akik vagy nem is léteznek, vagy olyan eredményt értek el, amely miatt érdemes rájuk odafigyelni. Néhány hete Pikali Gerda színésznő tesztelhette a Jaguar egyik példányát. Az autóval gyerekeket is vittek az Újszínház darabjaira. Kapott egy 30 millió Ft értékű autót a Virtuózok című tehetségkutató műsor egyik felfedezettje, a 12 éves Holozsai Eszter is. Igaz, ezt nem ő vezette, hanem édesapja. A kocsi egyébként nagy segítség volt számukra, hiszen a 12 éves kislánynak és családjának gyakorta ukrajnai otthonából, úttalan utakon kellett megközelítenie a koncertek helyszíneit. 2016-ban nem volt ritka, hogy Süsü vezette az egyik Jaguart. Az „egyfejű” szülőatyjáról elnevezett Csukás István Színház produkciói körül tűnt fel a márka.
Gyakorta kapcsolódtak be a márkák jótékonysági akciókba is. A többek között a Jaguar és Land Rover modelleket forgalmazó Auto Palace Kft. rendszeresen segítette a Lári-Fári Alapítványt. Emellett egy furcsa fantomot is támogattak: Füred kapitányt, aki csak a közösségi oldalakon létezik. A turisztikai és PR-szakemberek által kitalált mesehős gyakorta vitt gyerekeket luxusautókkal a Balaton partjára. Füred kapitány a Ford magyar képviselőivel is jó kapcsolatokat ápolt 2016-ban. Kapott is egy autót azért, hogy a Balaton körüli cirkuszi előadásokat is reklámozza. A járművet a híradók kamerái előtt, egy elefánt mosta le, így indult nyári bemutatkozó útjára az autó. A GorillaMarketing csoport tagjai kölcsönadták Füred kapitányt a Toyotának is, amely az ország legnagyobb karitatív akciójával, a Mikulásgyárral is együttműködött. Az autókban gyakran ült a Mikulás, aki Rudolfékat cserélte le a Toyota új típusára – mondta Éskovács Péter, az akció egyik munkatársa.
Idén a csapat az irodalmi témákat is szeretne az „art-tuning” eszközeivel reflektorfénybe állítani. 2017-ben lesz 200 éve, hogy megszületett Arany János, akinek költeményeit fogják egy autó karosszériáján népszerűsíteni. Az ötlet nem új, az USA-ban gyakorta dekorálják versekkel az autókat. A legutóbbi akcióról még a CNN is tudósított. A magyar szervezők azt remélik, hogy az autók bekerülnek majd a hazai sajtó látóterébe is, amelynek köszönhetően az autók népszerűsítése mellett, kedvet tudnak csinálni az olvasáshoz, a színház és koncertek látogatásához.
De mielőtt Arany János autójának kiválasztásához hozzákezdenénk, a hidegben szeretnénk elkészíteni a Fireball-autót, amellyel egy kis melegséget szeretnénk vinni oda, ahol a legnagyobb szükség van rá – mondta Éskovács Péter, az akció egyik szervezője.