HIPA sajtóbeszélgetésre

A magyarországi turizmus eredményeiről és a nemzeti turisztikai marketingszervezet megújult tevékenységéről tájékoztatták a HIPA (Hungarian International Press Association) újságíróit angol nyelvű sajtóbeszélgetés keretében október 10-én, Budapesten a Hilton Budapest szállodában. A sajtóbeszélgetés vendégei Dr. Horváth Viktória, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára, Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese és dr. Deák Imre a Danubius szállodalánc vezérigazgatója voltak.

Dr. Horváth Viktória, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkárának véleménye szerint az idei főszezon minden idők legmagasabb forgalmát hozta a turizmusban. Nemcsak a vendégek és a vendégéjszakák számában regisztráltak növekedést a KSH augusztusi adatai szerint, hanem a szállásdíj-bevétel is növekedett az év első nyolc hónapjában. A statisztikai hivatal adatai szerint az év első nyolc hónapjában 6,1 millió vendég több mint 16,2 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. A vendégek száma 5,6 a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához képest, a bevételek 10,5 százalékkal emelkedtek.

A kiváló eredményekhez egyértelműen hozzájárult a SZÉP Kártya, hisz a kártya bevezetése folyamatosan ösztönzi a belföldi turizmust és élénkíti a gazdaságot is. A belföldi turizmus növekedése a 2011-ben bevezetett új juttatásnak köszönhető, a kereskedelmi szálláshelyek SZÉP Kártyából származó bevétele az összes belföldi szállásdíj bevételük ötödét teszi ki. Jelenleg a 866 ezer kártyabirtokos majd 50 ezer elfogadóhelyen fizethet a SZÉP kártyával, és idén száz ezer fővel nőtt a kártyabirtokosok száma. Augusztus végéig 121 milliárd forint feltöltés érkezett a munkáltatók részéről a kártyákra, ami azt jelenti, hogy a SZÉP kártya legalább egymillió ember nyaralását, pihenését, étkezését, egészségmegőrzését segítette a nyári főszezonban. A kártyának fontos gazdaságfejlesztő szerepe van vidéken, bevezetése óta már közel 93 milliárd forint bevételhez jutott a több tízezer, 80%-ban vidéki kkv elfogadóhely a kártya révén. A beutazó turizmus továbbra is markánsan emelkedik, a külföldi vendégek számára egyre vonzóbb Magyarország.

gergo2

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese szerint a turisztikai főszezonra vonatkozó kedvező mutatók bizakodásra adnak okot.

„Hazánk esetében a turizmus gazdasági és társadalmi jelentősége vitathatatlan. A munkahelyek körülbelül 13%-át a turizmus generálja közvetlenül vagy közvetve. Éves szinten több mint ezer milliárd forint bevételt köszönhet a magyar gazdaság a turizmusnak közvetlenül. Az ágazat eredményei már 2011-ben meghaladták a válság előtti szintet. 2012-ben pedig még az új rekordot felállító 2011-es év eredményeit is túlszárnyaltuk. A vendégéjszakák száma a 2007-ben mért adatokhoz képest összesen 8,3%-kal emelkedett tavaly, ami a belföldi vendégforgalom 4,6%-os és a külföldi vendégforgalom 12,0%-os növekedésének köszönhető. A szállásdíjbevételek pedig 8,4%-os növekedést mutattak 2012-ben, a válságot megelőző évhez viszonyítva. A siker záloga éppen az, hogy reagálni tudtunk a piaci változásokra, újabb és újabb piacokon jelentünk meg, újabb és újabb célcsoportokat szólítottunk meg.”– mondta Horváth Gergely.

A növekedés idén is folytatódott.

A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) augusztusban kiadott World Tourism Barometer jelentése szerint, az év egészét tekintve arra számít a UNWTO, hogy nemcsak a korábbi 3-4%-os előrejelzés maximumát fogja elérni világszinten a nemzetközi turistaérkezések számának növekedési üteme, hanem éves szinten akár meg is haladhatja korábbi prognózisukat.

Az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) legfrissebb előrejelzése szerint az Európába irányuló nemzetközi turistaérkezések száma 2013-ban 2,1%-kal fog emelkedni 2012-höz képest. A legközvetlenebb versenytársakat jelentő közép-európai és balti országok csoportjában (Bulgária, Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Románia és Szlovákia) 2013-ra 3,4%-os növekedést vár az ETC, ismét javítva előző negyedéves előrejelzésén.

Az európai és a világszintű előrejelzésekhez képest Magyarországon a nemzetközi átlagnál még nagyobb ütemben, 6,6%-kal nőtt a külföldi vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken 2013 első nyolc hónapjában.

2012. volt az első év, amikor a világ utazóinak száma átlépte az 1 milliárdot! A UNWTO becslése szerint ez a szám 2030-ig az 1,8 milliárdot is eléri. A növekedés nagymértékben köszönhető az úgynevezett távoli, feltörekvő küldőpiacoknak, melyek hatalmas potenciált jelentenek Magyarország számára is.

A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységének eredményei 2010-2013.

(Kiemelten a külföldre irányuló tevékenység bemutatása)

2010. július 2-án újította meg a Magyar Turizmus Zrt. vezetését az új tulajdonos, a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. A társaság új vezetése a tulajdonos elvárásainak megfelelően látott hozzá a nemzeti turisztikai marketingszervezet megújításához, a meglévő értékek megtartása mellett, ám merőben új szemlélettel. Az új szemlélet lényege az értékesítés-központú piaci hozzáállás meghonosítása volt, amelynek szem előtt tartásával sikerült szorosabbra fűzni az együttműködést a szakmai szervezetekkel és a piaci szereplőkkel is, több közös, mérhető és konkrét eredményeket hozó kampány tervezése és végrehajtása céljából. A világban zajló változások és az ezek következtében folyamatosan változó utazási és foglalási szokások újabb és újabb kihívások elé állítják a Magyar Turizmus Zrt.-t, állandó megújulásra kényszerítve a társaság tevékenységét és szervezetét is.

ü  Folyamatos szakmai és szervezeti megújulás;

ü  márkaépítés, a turisztikai kínálat márkaként történő megjelenítése;

ü  termékalapú marketingkommunikáció;

ü  új hívószavak és termékalapú szezonális időzítés a belföldi turizmus élénkítésére;

ü  teljesen megújult internetes portál;

ü  szorosabb szakmai együttműködés a hazai és a nemzetközi szakmával (ETC, V4), több közös kampány és akció;

ü  erősebb hangsúly az árualap fejlesztésen, nevezetesen az új termékek és szolgáltatások megismertetésén;

ü  jelenlét még több feltörekvő piacon;

ü  újabb eszközök a hivatásturizmus élénkítésére.

Fenti kulcsmondatok foglalják össze azokat a legfontosabb újdonságokat, amelyek a Magyar Turizmus Zrt. 2013. évi marketingtervében is megjelennek.

A hagyományos turisztikai célpiacok mellett új, feltörekvő piacokon is elindult a nemzeti marketingtevékenység, melyek a következők: Arab-térség országai, Déli szomszédos országok, Brazília, India. Jelentős lépésnek számít, hogy a turisztikai szempontból korábban nem érintett, ugyanakkor jelentős piaci potenciált képviselő térségekben Magyarország megjelent, és már 1-3 éves időszakban is számos eredményt tudunk felmutatni. Szervezeti szempontból is újítás, hogy ezen – főként távoli – piacok képviseletét a budapesti központból látjuk el.

Az MT Zrt. 2010-ben kezdte meg szakmai tevékenységét az arab országokban. Első lépésként feltártuk az érintett piac sajátosságait, gazdasági és turisztikai jellemzőit, majd 2011-ben megkezdődött a B2B kapcsolatok építése. A térségen belül a következő országokra és a bennük rejlő turisztikai potenciál kiaknázására koncentrálunk: Szaúd-Arábia, Egyesült Arab Emírségek, Kuvait, Katar. Az elmúlt 2 évben, átlagban 30%-al nőtt az arab térségből mind a beutazók mind a vendégéjszakák száma az európai fogadó országokban.[1]

Magyarország 2011. óta minden évben megjelenik a térség legnagyobb utazási vásárán az Arabian Travel Market-en Dubaiban. Emellett több vásáron jelentünk meg szolgáltatókkal közösen Abu Dhabiban és Rijádban. 2011-ben 8 szakmai, 3 média tanulmányutat, 2012-ben 4 média tanulmányutat, és 3 szakmai tanulmányutat szerveztünk a sajtó és az utazásszervezői szakma képviselőinek. Már 2013-ban is több tanulmányút érkezett Szaúd-Arábiából tour operatorok részvételével, illetve a médiatanács elnökének szervezésében. A fentiek mellett több országot érintő roadshow-t szerveztünk a térségben Magyarország bemutatkozására. Arab nyelvű honlap és turisztikai kiadvány is készült első ízben a nemzeti turisztikai marketingszervezet életében.

A dél-amerikai térségben a Magyar Turizmus Zrt. 2011 őszétől kezdte meg aktív tevékenységét. 2012-től megjelentünk fontos szakmai vásárokon és rendezvényeken, megismerkedtünk a legjelentősebb utazásszervezőkkel. Folyamatos, kölcsönös együttműködés alakult ki a brazíliai magyar nagykövetséggel, kulturális és kereskedelmi szakdiplomatákkal és tiszteletbeli konzulokkal, valamint a helyi magyar közösség képviselőivel is. A Visegrádi országokkal kialakított együttműködés keretén belül számos olyan sikeres akciót sikerült megvalósítani, melyek magasan felülmúlták a várt eredményeket. Így részt vettünk a „BRAZTOA” utazás kiállításon, melyhez roadshow kapcsolódott a következő városok érintésével: Sao Paulo, Rio de Janeiro, Porto Allegre és Brazíliaváros. Fontos mérföldkő volt a V4-es országokkal közösen szervezett, összesen öt országot érintő dél-amerikai körút (Brazília, Kolumbia, Peru, Chile, Argentína). A térségből szervezett szakmai és újságíró tanulmányutak kivétel nélkül pozitív visszhangot és szép megjelenéseket hoztak, ezen kívül legnagyobb sikerünk a brazíliai karneválon való megjelenés és szereplés volt.

Magyarország tekintetében rendkívül jó vendégforgalmi eredményeket hozott a tavalyi év, azonban hozzá kell tennünk, hogy a KSH 2011-től kezdte csak mérni a dél-amerikai küldőpiac statisztikáit, így komoly összehasonlítási alapunk nincsen. Viszont ennek köszönhetően 2012-ben kimagasló növekedést könyvelhettünk el a kereskedelmi szálláshelyeken: 104,0%-kal nőtt a vendégéjszakák száma, a szállodai vendégéjszakák száma pedig 95,5%-al növekedett.

A Magyar Turizmus Zrt. 2011 óta van jelen a déli szomszédos országokban. Tekintettel az ország közelségére, ezt a tevékenységet az MT Zrt. budapesti, erre a célra létrehozott Nemzetközi Piacfejlesztési Irodája látja el a fenti országokhoz hasonlóan. A déli szomszédos országokban a kezdő években aktivitásunkat elsősorban azokra az országokra összpontosítottuk, amelyek mind a lakosság számát tekintve, mind a magyarországi vendégforgalom szempontjából a legjelentősebbek számunkra. Amennyiben a déli szomszédos országokat együttesen kezeljük, úgy a vendégforgalom tekintetében a küldőországaink sorában a 14. helyen állnak: a 2012-ben realizált összesen 259.391 vendégéjszaka átlagosan 14%-os növekedés mellett 43.013 vendégéjszakával jelent többet, mint a 2011-ben mért forgalom.

A 2011-2013 közötti időszakban több mint 50 tervezett akció került lebonyolításra a térségben. Szomszédos országok lévén itt is elsősorban a lakossági kommunikációra helyezzük a hangsúlyt, amellett azonban a szakmai kapcsolatok, az utazásszervezők munkájának segítése és ösztönzése is a tevékenységünk részét képezi. A 2011 óta végzett tevékenységünk során megvalósult akciók számos komoly nagyközönségi megjelenést biztosítottak Magyarország számára. Tevékenységünket tehát a vizsgált feltörekvő piacokon is az alábbi kommunikációs csatornákon és marketingeszközök használatával valósítjuk meg: szakmai és média tanulmányutak megszervezése és lebonyolítása; szakmai workshop-ok, prezentációk, sales-trip és sajtótájékoztatók lebonyolítása; turisztikai kiállításokon való megjelenés, online forgalomélénkítő kampányok szolgáltatói ajánlatokkal; kampányok, nyereményjátékok lebonyolítása a közösségi médiában; hosszabb távú együttműködések kialakítása által (pl. Horvát Utazási Irodák Szövetsége) generált szakmai és lakossági megjelenések.

A Magyar Turizmus Zrt. az elmúlt három évben több mint 8.000 főt – külföldi média és turisztikai szakembert – látott vendégül tanulmányútjai keretében.

Az MT Zrt. nemcsak a hagyományos magyarországi nevezetességekre kívánja felhívni a külföldi újságírók figyelmét, hanem az újszerű programokra, illetve látványosságokra is. Az ide látogató újságírók programjába olyan elemek kerültek, mint hazánk csúcsgasztronómiájának felfedezése prémium éttermekben, és a fiatalabb korosztály számára vonzó szórakozási és kikapcsolódási lehetőségek (kortárs zenei programok, romkocsmák, design-túrák).

Magyarország olyan egyedi oldalát is bemutatta már a társaság, mint a film világa, és a hazai filmgyártás központjai. A „Hollywood on the Danube” elnevezésű tanulmányút keretében például négy neves amerikai újságíró látogatott hazánkba a Magyar Turizmus Zrt. vendégeként idén augusztus végén. Az út célja az volt, hogy hollywoodi újságírók körében népszerűsítsék a magyarországi filmgyártási lehetőségeket és megmutassák, miért érdemes hazánkba hozni az amerikai filmes produkciókat.

Az új kommunikációs csatornák megjelenésével ma már egyre szélesebb kör megszólítása lehetséges: a tanulmányutak során több vezető külföldi blog szerzője is ellátogatott Magyarországra, hogy megossza a blog követőivel az itt szerzett utazási élményeit. Legutóbb, idén júniusban 9 német bloggert látott vendégül az MT Zrt., hogy az új médiumok képviselői számára bemutassa a Balaton és Budapest újszerű, fiatalos arcát. Budapestet legtöbbjük Európa egyik legizgalmasabb városának tartja: fiatalos, kreatív, ugyanakkor laza, s kiválóan alkalmas a kikapcsolódásra.

A jellemzően külföldi látogatókat vonzó nagy rendezvények közül a Formula 1 Magyar Nagydíj illetve a Sziget Fesztivál népszerűsítése állt a külföldi kommunikáció középpontjában.

Az MT Zrt. szakmai együttműködésével több új – Magyarországra irányuló – légijárat nyitásáról született döntés az elmúlt években. A nemzeti turisztikai marketingszervezet a saját hatáskörén belül mindent elkövetett annak érdekében, hogy a Malév működésének leállításával összefüggésben a Magyarországra irányuló turisztikai forgalom ne szenvedjen jelentős károkat. Az MT Zrt. minden kommunikációs csatornáját felhasználva azt kommunikálja, hogy Magyarország mint turisztikai desztináció továbbra is jól megközelíthető.

Külföldön, az MT Zrt. külképviseletei által szervezett akciók mellett nagyszabású, központi akciókkal is Magyarországra irányítja a figyelmet a nemzeti turisztikai marketingszervezet.

Az 5., 6. és 7. Budapest Winter Invitation kampány – minden eddiginél több – összesen 244.000 vendégéjszakát generált a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében.

A társaság 2012. november és 2013. április 7. között immár hetedik alkalommal szervezte meg a Budapest Winter Invitation (BWI) téli forgalomélénkítő kampányt, melynek célja továbbra is Budapest mint vonzó turisztikai desztináció népszerűsítése, valamint a főváros utó- és előszezoni vendégforgalmának növelése volt. A promóció minden eddigi BWI kampány eredményét túlszárnyalva, összesen több mint 93.455 vendégéjszakát generált az akcióhoz csatlakozott fővárosi három-, négy, illetve ötcsillagos szállodákban. A hetedik BWI kampányhoz új stratégiai partnerként csatlakozott a Szépművészeti Múzeum, valamint a Budapesti Tavaszi Fesztivál is, újabb vonzerőkkel kiegészítve az alapterméket. Az akcióhoz mintegy 50 fővárosi szálloda és számos stratégiai partner csatlakozott.

A társaság szervezésében Magyarország turisztikai ajánlatai külföldön 264 turisztikai kiállításon mutatkoztak be. Ezek közül a legnagyobb szabású a berlini Internationale Tourismus Börse (ITB), valamint a londoni World Travel Market (WTM) volt.

A felszín alatti vízkincsünket a figyelem középpontjába állító nemzeti kiállítási stand már 2011-ben is számos nemzetközi díjat nyert: Holiday World – Prága, IFT – Belgrád. ITB – Berlin, Intourmarket – Moszkva, MITT – Moszkva, CorTOUR – Zágráb és barcelonai EIBTM.

A stand 2012-ben is nagy népszerűségnek örvendett, és tovább növelte az elismerések számát:

ü  A november 5-én nyitott londoni World Travel Market (WTM) turisztikai kiállításon, amelyen 189 ország és régió 4947 kiállítója vonultatta fel kínálatát, a magyar nemzeti stand nyerte el a „Best Stand Design”, azaz a legjobb stand design díjat a nagyközönségi szavazatok alapján. Az elismerést Denéné Tóth Marianna az MT Zrt. vezérigazgatója és Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes vette át november 6-án a vásár igazgatójától.

ü  A barcelonai EIBTM vásáron – amely a világ legrangosabb hivatásturisztikai kiállítása – 170 ország több mint 3100 kiállítója közül a Magyar Turizmus Zrt. standja nyerte el a Best Stand Design Overall”, azaz az összességében a legjobb stand dizájn kitüntető címet.

Ezzel immár 9. alkalommal ismerték el nemzetközi vásáron a felszín alatti vízkincsünket középpontba állító magyar megjelenést.

Horváth Gergelyt beválasztották az ETC Igazgatóságába. Magyarország szakmai elkötelezettségének elismeréseként az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) vezetése Horváth Gergelyt, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettesét az ETC Igazgatóságának tagjai közé választotta a 2012-2013-as időszakra. Horváth Gergely 2011. december elején elvállalta a felkérést, amely szerint a közép-európai turisztikai régión belül a V4 országokat képviselheti az Igazgatóságban. Az ETC-együttműködés keretein belül a célpiacok: Brazília, Kanada, Kína és az USA. A marketing-együttműködés célja egy szignifikáns „Európa márka” kialakítása. A kreatív kampány célja Európa mint a „végtelen desztinációk” bemutatása az online keresőmarketing és megjelenés, valamint a közösségi média felhasználásával.

Horváth Gergely az Európai Turisztikai Bizottság alelnöke lett. 2013. április 11-én Dublinban tartotta 84. közgyűlését a 33 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC). A közgyűlés fő napirendi pontja a szervezet elnökének és alelnökeinek újraválasztása volt. A szervezet egyik alelnöke Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese, a másik alelnök pedig Marios Hannides úr, a ciprusi turisztikai szervezet vezetője lett. Az ETC fő célja Európa mint turisztikai desztináció promóciója a tengerentúli küldőpiacokon.

Folytatódott a V4 országok turisztikai együttműködése is a The European Quartet – One Melody (Európai négyes-közös dallam) márkanév alatt. Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia turisztikai együttműködésének fő célja az, hogy összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével közösen népszerűsítsék a közép-európai régió turisztikai kínálatát mind szélesebb körben, elsősorban a tengerentúli piacokon. Ennek keretében, hazánk pl. India legnagyobb turisztikai szakmai vásárán (SATTE), a brazil túraszervezők szakmai szövetségének (BRAZTOA) éves szakmai workshopján, Kína egyik legnagyobb turisztikai vásárán, a COTTM kiállításon, valamint a hongkongi International Travel Exhibition (ITE HK) rendezvényen is képviseltette magát 2011-ben. A távoli piacok keresleti jellemzői alapján tovább nő a jelentősége a Visegrádi Országokkal (V4) és az Európai Turisztikai Bizottsággal (ETC) folytatott együttműködésnek. A V4 országok célpiacai továbbra is: az Amerikai Egyesült Államok, Oroszország, India, Japán, Kína, Brazília, valamint új piacként Azerbajdzsán és Ausztrália. A V4 országok közös termékfejlesztésbe kezdenek. Az elsődleges cél tematikus utak kidolgozása, a termékalapú marketing előtérbe helyezése. A marketingeszközök használatában továbbra is a szakmai programok élveznek prioritást, de megkezdődik a kommunikáció on-line formáinak a kialakítása is. Fontos kiemelni a V4 mint márka és önálló régió fontosságát a regionális együttműködéseket kereső turizmusiparágban. A márkaépítés eszközeként, a Magyar Turizmus Zrt. a Nemzetközi Visegrádi Alap által nyújtott pályázati lehetőségekre hívja fel a szolgáltatók figyelmét, valamint ösztönzi a pályázati lehetőségek hatékonyabb kihasználását. A V4 országok turizmusáért felelős állami vezetők magas szintű találkozójára előreláthatólag 2014 februárjában kerül sor. A 2013 júliusában kezdődött magyar soros V4 elnökség az e-marketing és a közösségi kommunikáció fontosságát hangsúlyozza, ezért a megkezdett közösségi média kampányokat folytatja, illetve új piacokon vezeti be azokat. Az elnökség alapgondolata a turisztikai együttműködés vonatkozásában is a márka- és terméképítés. A magyar elnökség alatt a V4 országok turisztikai együttműködése az eddig célpiacokon kívül, új piacokon is megkezdődik. Mivel a tagországok mindegyikében erőteljes hangsúlyt kap az ígéretes, feltörekvő piacok felé fordulás, az új piacok tekintetében az elmozdulás az arab és az ausztrál régió felé fog történni. Ez azonban nem jelenti az eddigi célpiacokról való kivonulást, épp ellenkezőleg, a V4 mint régió és márka erőteljesebb promóciójának lehetőségét kínálja mind a négy ország számára. A magyar elnökség egyik fontos célkitűzése továbbá a négy ország egymás közötti vendégforgalmának élénkítése is, aminek fő eszköze a közös termék és ajánlati csomagok kialakítása.

A konferenciaturizmus a magyarországi beutazó turizmusnak továbbra is fontos szegmense. A nemzetközi összehasonlításban azonban, Európához képest jelentős hátrányt könyvelhetünk el a kongresszusi központokban megtartott rendezvények tekintetében. Amíg nem épül meg egy nemzetközi színvonalú, nagy kapacitású konferenciaközpont, Magyarország továbbra is csak a 3-400 fős események terén versenyezhet érdemben. Hazánk számára a legnagyobb lehetőségek a szövetségi konferenciák piacában rejlenek, ezért a Magyar Kongresszusi Igazgatóság (MKI) bővítette eszköztárát, új konferencia nagyköveti programot dolgoz ki, folytatta a nemzetközi tudományos kongresszusok felkutatását és maximálisan kihasználja a nemzetközi konferenciák elnyerését célzó pályázati lehetőségeket. Kiemelt figyelmet fordít a tudományos élet, az egészségipar, a kutatás-fejlesztés, az orvostechnológia és a gyógyszeripar területére. A MICE tevékenység kiemelt célpiacai 2013-ban: Nagy-Britannia, Franciaország, Észak-Európa, USA, Németország és Svájc. Ezeken a piacokon az MKI a külképviseleti hálózat bevonásával számos értékesítési- és marketingakciót szervez.” – mondta Horváth Gergely, az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese.

Az MKI több jelentős konferencia és szakmai rendezvény Magyarországra hozatalában vállal szerepet, melyek közül jelentőségénél fogva kiemelkedett az idén májusban Budapesten megrendezett Routes Europe konferencia a légitársaságok, repülőterek részvételével.

További, 2013-ban pályázott és eddig elnyert nagy események:

ü  A Feledékeny (Alzeheimer-kórral és más emlékezetzavarral élő) Emberek Hozzátartozóinak Társasága, 2017, 1500 fő

ü  Magyar Reproduktív Immunológiai társaság 2104-es kongresszusa, 650 fő, Budapest

ü  UIA-nak (Union Internationale des Avocats – Ügyvédek Nemzetközi Egyesülete) 2016, 1000 fő

ü  Íjász világbajnokság 2015. július Gödöllő, 1200 fő versenyző

ü  Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál Győrben, 2017. július, 3000 fiatal sportoló

ü  Mundiavocat – Az ügyvédek világbajnoksága, Felcsút-Budapest, 2000 ügyvéd

ü  Scander Világbajnokság Budapest 2017, 1500 fő

Az új szemléletű marketingmunka, a prémiumszolgáltatások népszerűsítésének eredménye nem csak a vendégforgalom bővülésében, hanem a bevételek emelkedésében is megmutatkozik: a kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíj-bevételei idén augusztusban +11,2%-kal, január-augusztusban pedig 10%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest.

Az árbevétel növekedésében szerepet játszott a kiadott szobák átlagárának emelkedése is.



[1] A KSH Magyarországon nem méri az arab országokból történő beutazások/vendégéjszakák számát

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*