Újjászületett a Honda Forza 300, a könnyű, kompakt és sportos megjelenésű robogó immáron motorosan állítható légterelővel, LED-lámpákkal és extraként rendelhető, automatikusan záródó, 45 literes hátsó dobozzal száll harcba a vevők kegyeiért. A Honda robogói közül elsőként a Forza 300-on alkalmazzák a cég saját fejlesztésű kipörgésgátlóját, a HSTC-t, illetve az idei változaton már intelligens műszeregységről olvashatók le a legfontosabb adatok.
A Forza már jó ideje a Honda kínálatának meghatározó tagja. Ez a prémiumkategóriás, középméretű robogó az ezredfordulón jelent meg, s parádés helykínálatával, kiemelkedő vezetési élményével, valamint az innovatív kombinált fékrendszerrel új mérce lett a kategóriában. Nem csoda, hogy Európában egy csapásra népszerűvé vált, és sokoldalúságának köszönhetően nap, mint nap megkönnyítette a közlekedők életét.
Azóta számtalan alkalommal módosították, tökéletesítették a típust, de alapvető erényei nem változtak – továbbra is sportos, ugyanakkor hosszabb utakra tökéletesen alkalmas robogóként tündököl. A fejlesztések nyomán 2004-ben megkapta (2005-ös modell) a Honda
S MATIC névre keresztelt, elektronikus vezérlésű CVT-erőátvitelt, a tolvajok dolgát megnehezítő okoskulcsot, a poggyásztér átalakítása után már két zárt sisak fért el a nyereg alatt, míg a PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek köszönhetően fogyasztása még tovább csökkent.
Egy évvel később a biztonságot és a kényelmet fokozó felszerelésekkel gazdagodott a modell, megjelent a beépített audiorendszer, továbbfejlesztették az S MATIC erőátvitelt, míg a lassításról ABS-szel társított kombinált fékrendszer gondoskodott. Legutóbb 2016-ban módosítottak a konstrukción, ekkor alapjaiban változott az üléshelyzet, ezáltal a Forza 300 két személy számára is ideális utazómotorrá érett, mely városban és autópályán egyaránt helytáll.
2018-ban egy minden ízében új Forza 300-at üdvözölhetünk, ami a rendkívül sikeres testvérmodell, az Európában három év alatt harmincezer példányban eladott Forza 125 mellé sorakozik fel. A nemrég leleplezett háromszázas továbbra is valódi GT-motor, ám még könnyebb, egyszersmind sportosabb, mint felmenői, és intelligens megoldások egész tárházát vonultatja fel.