Márciusban már járt a ralis mezőny az amerikai kontinensen, Mexikóban, s most, másfél hónappal később visszatérnek a csapatok, ezúttal az argentin pampákra. Ez egy nagyon kedvelt helyszíne a világbajnokságnak, ahol rengeteg latin-amerikai néző érkezik a helyszínre, s a hangulat fesztiváli. Kempingeznek, esznek-isznak, mulatnak a rajongók az arra haladó versenyautók árnyékában. Szép idő várja a ralisokat a hétvégi argentin őszben, ami mind a pilótáknak, mind a nézőknek kedvez.
Az Argentin Rali mindig is nagyon nehéz gyorsasági szakaszairól volt híres, s bár idén változtattak az útvonalon, az a pilóta számíthat sikerre, aki a gyorsaság mellett sérülések nélkül át tudja verekedni magát a legnagyobb kihívást jelentő szakaszokon. Bár idén nem várható esőzés a rali ideje alatt, de a korábbiak már megtették hatásukat az utakon, így bizonyos gyorsasági szakaszokat le kellett rövidíteni a rossz állapotuk miatt.
A 2015-ös szezon ismét Sebastien Ogier dominanciájával vette kezdetét. Az eddigi három futamból ugyanis mindhármon a francia pilóta győzedelmeskedett a Volkswagennel. Jari-Matti Latvala csak Monacóban tudott dobogóra állni VW-s csapattársa mögé. 2014-ben viszont épp a finn volt az, aki hazavihette az Argentin Rali győztes trófeáját. Akkor a francia címvédőnek csak a második hely jutott. A bronzérmes helyezés Kris Meekeé lett. Bár tavaly nem a várakozások szerint alakult végül a dél-amerikai rali dobogója, idei formáját látva Ogier még mindig a legnagyobb favorit.
A ralihoz kapcsolódó jelenlegi legnagyobb hír az, hogy Robert Kubica nem áll rajthoz Cordobában. A lengyel ralis azzal indokolta döntését, hogy csapatának átszervezésre van szüksége ahhoz, hogy a jövőben eredményesebben dolgozzanak. „Ez egy nagyon nehéz döntés volt. Mindig is terveztük, hogy rajthoz állunk az Argentin Ralin, és bár a csapat egy része, beleértve az autót is, már a helyszínen tartózkodik, fontos volt, hogy kihagyjuk ezt a versenyt. Nagy kihívást jelent a Rali Világbajnokságban való versenyzés és bár az első három versenyen hat gyorsasági szakaszon is nyerni tudtam, reálisnak kell lennünk és arra kell fókuszálnunk, hogy a csapatot több területen is fejlesszük. A terveink szerint a Portugál Ralin rajthoz állunk egy másfajta struktúrájú, már hatékonyabb csapattal. Kérjük a rajongók megértését és köszönet a támogatásukért.” – szögezte le Kubica.
Az Argentin Rali követően a csapatok hosszú időre visszatérnek a vén kontinensre. A versengés azután már a nyári Európában folytatódik egészen a szeptemberi Ausztrál Raliig.
A rali
A 2015-ös Argentin rali csütörtöktől vasárnapig tart, s a 12 gyorsasági szakasz összesen 345,70 km hosszú lesz. A teljes versenytáv: 1638,47 km. A rali főhadiszállását ezúttal is a Cordobához közeli Villa Carlos Pazban rendezik be.
Az argentin gyorsasági szakaszok lassabbak, de technikásabbak az átlagosnál. Az útfelszín is elég homokos, ami növeli a defektek kockázatát, hiszen több követ felhordhatnak az útra az egymás után elmenő autók.
Mint mindig ezúttal is hosszú gyorsasági szakaszok várják a mezőnyt Argentínában. Pénteken és szombaton egy-egy 50 km-t is meghaladó gyorsasági szakaszon (Agua de Oro-Ascochinga, San Marcos – Characato). is át kell verekedniük magukat a csapatoknak, ráadásul mindkét nap kétszer is. A verseny 12 szakaszából négy így maratoni hosszúságú lesz.
Az elmúlt évek Argentin Rali győztesei:
2014 J-M Latvala (Volkswagen)
2013 S Loeb (Citroën)
2012 S Loeb (Citroën)
2011 S Loeb (Citroën)
2009 S Loeb (Citroën)
2008 S Loeb (Citroën)
2007 S Loeb (Citroën)
2006 S Loeb (Citroën)
2005 S Loeb (Citroën)
2004 C Sainz (Citroën)
2003 M Grönholm (Peugeot)
2002 C Sainz (Ford)
2001 C McRae (Ford)
2000 R Burns (Subaru)
1999 J Kankkunen (Subaru)
1998 T Mäkinen (Mitsubishi)
1997 T Mäkinen (Mitsubishi)
1996 T Mäkinen (Mitsubishi)
1995 J Recalde (Lancia)
1994 D Auriol (Toyota)
1993 J Kankkunen (Toyota)
1992 D Auriol (Lancia)
1991 C Sainz (Toyota)
A világbajnokság állása a Mexikó Rali után:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 81 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 47 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 35 pont
- Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 32 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 26 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 19 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 18 pont
- Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 14 pont
- Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 12 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 10 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 10 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 99 pont
- Hyundai WRT 75 pont
- M-Sport WRT 48 pont
- Citroën WRT 42 pont
- Jipocar Czech National Team 20 pont
- Volkswagen Motorsport II 15 pont
- Hyundai Motorsport N 3 pont
- FWRT SRL 1 pont
(Forrás: Amber PR)