Igazi rallykalandok sikerrel fűszerezve

A Lángi Attila-Toma József „Csimpike” alakulat háza táján volt izgalom bőven a múlt hétvégi, TAXI4 Budapest Rallyen. A Dynamic Rally Team párosa hiába készítette fel most is maximálisan a BMW Z4 M Coupet a bajnoki fordulóra, a technika ördöge ismét megtréfálta őket. A fiúk azonban fricskát törtek az orra alá, s sikeresen kormányozták be csodajárgányukat a célba. Teljesítményük az S csoport és a 12-es géposztály harmadik helyét hozta meg számukra, mellyel közös pályafutásuk eddigi legjobb eredményét érték el.

 

Lángi Attila: Izgalmas és eseménydús hétvégén vagyunk túl. Pénteken felkészültem rá – miután külső szemlélőként végignéztem egy-két szereplést –, hogy csúszni fog a pálya a prológon, de azt nem gondoltam volna, hogy ennyire… Ráadásul csak egy kört mehettünk, így mire megszoktuk volna a tükörjég-állapotot, már le is kellett jönnünk a pályáról. Pedig lehetett volna ez jobb, látványosabb is ezzel a hátsókerekes autóval…

Szombaton már kezdődhetett élesben a menetelés. Nem csak nem ismeretlen szakaszok vártak ránk, de azt se tudtuk, mire számíthatunk az erdei utakon, mennyire lesznek azok felhordásosak. Óvatosan csináltuk végig az első két gyorsaságit, majd jött a Lábatlan-Bajna rész, amin viszont már versenyeztünk. Ott sikerült az ugratónál érdekesen leérkeznünk, aminek következtében elmozdult néhány alkatrész a BMW-ben. Megrepedezett az újonnan rendbe rakott lengőkar, s zörgő hátsó difivel érkeztünk meg az első kör utáni szervizparkba. A problémát orvosolták a szervizeseink, viszont 200 forintot se tettünk volna arra, hogy ez az autó le fog érni a következő szakaszon. Ennek ellenére, még sikeresen abszolvált hat gyorsaságit.

Nagyon jó verseny volt, gödrös, dobálós és egyben kiszámíthatatlan. Végül nem fogott ki rajtunk a Budapest Rallye, s célba kormányoztuk a BMW Z4-t, ami az S csoportban és a 12-es géposztályban is a harmadik helyet jelentette számunkra. Az örömünk mellé most munka is társul, hiszen már gőzerővel dolgozunk azon, hogy a soron következő, novemberi Mecsek Rallyn újra egy 100%-osan felkészített kocsival tudjunk rajthoz állni.

 

Toma József „Csimpike”: Nagyon jól éreztem magamat a Budapest Rallyen, igazán jó rendezvény volt! Egy bánatom van csak a prológgal kapcsolatban. A rajtdobogó festői környezetben, a Vajdahunyad váránál volt, ám négy darab fotóson kívül más nem volt jelen. Szerencsétlenül jött ez ki, hiszen a nézőktől sem lehet elvárni, hogy két helyszín között futkossanak.

A pilisi gyorsaságik nagyon izgalmas nyomvonalú, ritmusos szakaszok voltak – bár elsőre azért elég ijesztőnek tűnt. A lábatlan-bajnai rész viszont megszokott volt, bár Attila ebből az irányból még azt nem abszolválta. Igen melós volt a pályák feldolgozása, hiszen teljesen új és nehéz szakaszokról volt szó, ráadásul az időnk is igen szoros volt erre. Az első körben sikerült egy igen látványosat ugratnunk, ami után nem is értettük, hogyan tudtuk bevenni a soron következő bal kanyart, hiszen a pilótám gyakorlatilag folyamatosan egyenesen tartotta a kormányt. Szerencsére itt is elkerült minket a baj, bár a kocsit rendesen megviselte az eset. A difi úgy döntött, hogy meg akar szökni a Z4-ből, de a szervizeseink végül meggyőzték, hogy jó helyen van, és most az a feladata, hogy segítsen bennünket a Budapest Rallye abszolválásában. Az átbeszélővel is történt valami, Attila nem hallotta, mit diktálok neki, így a végén kiabálnom kellett, hogy tudjunk kommunikálni. Végül kiküzdöttük magunknak a sikert, s a dobogóig vittük a csodajárgányunkat.

Iszonyatosan elfáradtam a verseny végére, teljesen lemerültek az elemeim, annyira dolgos és kalandos volt az elmúlt hétvége. Viszont minden pillanatát élveztem! Rally volt a javából!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*