A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete együttműködésben a VOLT és a SZIGET Fesztivál ausztriai promóciós irodájával számos közös akciót valósít meg annak érdekében, hogy idén is minél több fiatal érkezzen a hazai könnyűzenei fesztiválokra a szomszédos Ausztriából. A könnyűzenei programok promóciója egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést“ közvetíti hazánkról külföldön. Évente mintegy 10 ezer osztrák fiatal enged is a „csábításnak”, s látogat Magyarországra a rendezvények apropóján
Az MT Zrt. a fesztiválok népszerűsítése érdekében idén is több rendhagyó kampányban vesz részt az osztrák piacon. Az egyetemistákat az elmúlt hónapban az Uniscreen egyetemi információs TV-csatornán keresztül reklám-szpotokkal, nagyméretű plakátokkal, valamint a közösségi médián és a Volume zenei magazinnal (www.volume.at) közösen szervezett nyereményjátékkal érték el. A bécsi Donauinselfest (www.donauinselfest.at) idejére időzítve Bécsben 1000 darab plakát és 3000 darab szórólap hívta fel a célcsoportba tartozó fiatalok figyelmét, hogy a Sziget Magyarországon folytatódik. A május közepén Linzben megrendezett magyar napokon tízezer szórólapra nyomtatott nyereményjáték csinált kedvet egy magyarországi fesztivál-körúthoz. A vonattal közlekedőket a forgalmas osztrák vasúti pályaudvarokon található digilight reklámfelületeken keresztül sugárzott spotok szólították meg a megfelelő üzenettel.
A „korán ébredők” kedvezményes áron válhattak jegyet a fesztiválokra, amelyek programjai kiemelt megjelenést kapnak az ausztriai turisztikai képviselet által indított Rot Weiß Rot in Ungarn turizmus-mozgalom profilján keresztül is: http://www.facebook.com/rwr.