A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete együttműködésben a szervezőkkel és számos stratégiai partnerrel, tucatnyi közös akciót valósít meg, hogy idén is minél több fiatal látogasson el a hazai könnyűzenei fesztiválokra a szomszédos Ausztriából.
A könnyűzenei programok népszerűsítése egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést” közvetíti hazánkról külföldön. Évente mintegy 10 ezer osztrák fiatal enged is a „csábításnak”, s látogat Magyarországra a rendezvények apropóján. Az MT Zrt. a fesztiválok népszerűsítése érdekében idén is több rendhagyó kampányban vesz részt az osztrák piacon. Elsőként a közelgő soproni VOLT Fesztiválra hívják fel az osztrákok figyelmét a szervezők és az MT Zrt. egy közös kampányban. A nyár elejei forgalomélénkítő kampány keretében a legnépszerűbb osztrák zenei rádiócsatornákon (KroneHIT, 88,6, OE24, FM4, Superfly) 100 rádióspoton keresztül hallhatnak a „sógorok” invitálást a nyár kiemelkedő partijára a fesztivált megelőző hetekben. A spotok meghallgathatók itt: http://at.gotohungary.com/multimedia (Radio). A rádiókampány kiegészítéseképpen 70 db. city light plakát hirdeti Bécsben és Eisenstadtban a VOLT-on fellépők listáját, kiemelve az idén Ausztriában nem koncertező Arctic Monkeys zenekart.
A június végi grazi magyar napokon tízezer szórólapra nyomtatott nyereményjáték csinál kedvet egy magyarországi fesztiválkörúthoz, hasonlóan – az MT Zrt. közbenjárására idén először – Bécsben megrendezett WAMP design vásáron való promócióhoz. Az ÖBB Rail Tours utazási iroda az MT Zrt. képviseletének ösztökélésére önálló SZIGET csomagajánlatot is összeállított, hogy szervezett formában is minél többen érkezhessenek idén Ausztriából a fesztiválra. A „korán ébredők” kedvezményes áron válthattak jegyet a fesztiválokra, amelyek programjai kiemelt megjelenést kapnak az ausztriai turisztikai képviselet által indított Rot Weiß Rot in Ungarn turizmus-mozgalom közösségi média adatlapján keresztül is: http://www.facebook.com/rwr.ungarn. A Sziget ideje alatt a közösségi oldal folyamatos helyszíni közvetítésen keresztül ébreszt majd kedvet a „későn ébredők” számára is a csatlakozáshoz. A promóciós akciók, felhívások, rádió- és közterületi kampányok, hírügynökségi közlemények nyomán szinte folyamatosan lehet a magyar fesztiválokra csábító invitatív cikkekkel találkozni Ausztriában. Az idén 22. alkalommal megrendezendő SZIGET (www.szigetfesztival.at), valamint a Balaton Sound és VOLT fesztiválok ausztriai népszerűsítése céljából a sajtó számára tanulmányutat is szerveznek. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról, s a tervezett akciókról további infók itt: http://at.gotohungary.com/hirek_ms_at.