Ausztriából az elmúlt héten közel 20 ezer rajongó érkezett a Forma 1-re, míg a Szigetre ugyancsak tízezres számú látogató várható a szomszédos országból. A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete a SZIGET Fesztivál ausztriai promóciós irodájával és számos stratégiai partnerrel együttműködve tucatnyi közös akciót valósít meg annak érdekében, hogy idén is minél több fiatal érkezzen a hazai könnyűzenei fesztiválokra a szomszédos Ausztriából. A könnyűzenei programok promóciója egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést“ közvetíti külföldön hazánkról. Évente mintegy 10 ezer osztrák fiatal enged is a „csábításnak”, s a rendezvények apropóján Magyarországra látogatnak.
Az MT Zrt. a fesztiválok népszerűsítése érdekében idén is több rendhagyó kampányban vesz részt az osztrák piacon. Az ausztriai utazási szakma a clubvision.at szakmai információs platformról folyamatos tájékoztatást kap a SZIGET fesztiválról, hogy a 3200 regisztrált utazási irodai szakember a legfrissebb információk birtokában ajánlhassa a Szigetet az osztrák érdeklődőknek. Az ÖBB Rail Tours utazási iroda, valamint a West Travel az MT Zrt. képviseletének ösztönzésére önálló SZIGET csomagajánlatot is összeállított, hogy szervezett formában is minél többen látogassanak idén Ausztriából a fesztiválra.
Az egyetemistákat az elmúlt hónapban az Uniscreen egyetemi információs TV csatornán keresztül reklám-szpotokkal, nagyméretű plakátokkal, valamint a közösségi médián és a Volume zenei magazinnal (www.volume.at) közösen szervezett nyereményjátékkal érték el. A bécsi Donauinselfest (www.donauinselfest.at) idejére időzítve Bécsben 1000 darab plakát és 3000 darab flyer hívta fel a célcsoportba tartozó fiatalok figyelmét, hogy a Sziget Magyarországon folytatódik. A május közepén Linzben megrendezett magyar napokon tízezer szórólapra nyomtatott nyereményjáték csinált kedvet egy magyarországi fesztivál-körúthoz. A vonattal közlekedőket a forgalmas osztrák vasúti pályaudvarokon található digilight reklámfelületeken keresztül sugárzott spotok szólították meg a megfelelő üzenettel.
A „korán ébredők” kedvezményes áron válthattak jegyet a fesztiválokra, amelyek programjai kiemelt megjelenést kapnak az ausztriai turisztikai képviselet által indított Rot Weiß Rot in Ungarn turizmus-mozgalom profilján keresztül is: http://www.facebook.com/rwr.
A sajtótájékoztatók, felhívások, hírügynökségi közlemények nyomán szinte folyamatosan lehet olyan cikkekkel találkozni Ausztriában, amelyek a magyar fesztiválokra csábítják az osztrák fiatalokat. Az idén 21. alkalommal megrendezendő SZIGET (www.szigetfesztival.at), valamint a Balaton Sound és VOLT fesztiválok ausztriai népszerűsítése érdekében a 88,6 FM zenei rádiócsatornán további kampányt, valamint a sajtó számára tanulmányutat is szerveznek, amelyen a Kurier Freizeit és a wiener-online.at képviseli az osztrák médiát. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról, s a tervezett akciókról további infók itt: http://at.gotohungary.com/