Már hagyomány, hogy az év végén rettegett betegséggel küzdő gyermekek álmait lehet örökbe fogadni a Ments életet karácsonyra mozgalom keretében. A már kilencedik éve működő gyűjtésből olyan kisgyerekek kívánságait teljesítik, akik gyógyíthatatlan, életet veszélyeztető vagy más súlyos betegséggel harcolnak.
A 2000 Ft-ért elérhető álomjegyekből áll össze a jövő évben rendelkezésre álló keret, amely felhasználásáról a támogatók tájékoztatást is kapnak: megismerhetik, hogy a támogatottak milyen ajándékot választottak és milyen történet van mögöttük.
– Egy gyermek megbetegedése minden körülmények között extrém terhet ró a családokra – magyarázza Sipos Zoltán, a Ments életet karácsonyra gyűjtés alapító szervezője. – Nem kizárólag lelki, hanem anyagi jellegű terhekkel is jár egy ilyen élethelyzet. Azzal, hogy a közösség megvalósítja a gyermek kívánságát, egy gesztuson keresztül üzeni, hogy nincsen egyedül. Ez az odafordulás a beteg mellett a családja számára is érzelmi értékkel bír.
A tavalyi akcióban összegyűjtött 2,6 millió forintból laptopot, fotelágyat, monitort és tv-t is kaptak a gyerekek, de sikerült egy karácsonyi rajzpályázaton díjakat kiosztani, illetve a gyógyulásban terápiás támogatással is segíteni több kisgyermeknek: komplex tornát és gyógytornát, sőt terápiás úszást is az álomjegyekből tudtak biztosítani.
– Néhány éve együttműködésben dolgozunk a Ments Életet Alapítvánnyal, akik a beérkező álmokat koordinálják, ellenőrzik az igényeket, valamint ők is kezelik a pénzt – magyarázza Sipos Zoltán, akit az alapítvány jószolgálati nagykövetének is választott. – Az elmúlt években már több mint félezer álomvarázsláson vannak túl, így a szakmai hátteret kitűnően biztosítják a gyűjtés mögött. Külön öröm, hogy az évente megrendezésre kerülő családi napot is a segítségünkkel valósítják meg, így nemcsak egyszeri ajándékot, de rendszeres találkozási lehetőséget is kapnak ezek a családok.
Idén még nem érték el a tavalyi év eredményét, de már közel járnak hozzá: 15 gyermekálmot biztosan meg tudnak valósítani. A 2000 forint értékű álomjegyekből közel nyolcvan magánszemély és vállalkozás már 1100-nál is több darabot vásárolt.
– Amikor beszámolunk arról, mire költöttük a támogatásokat, akkor történik az igazi bevonódás –magyarázza Sipos Zoltán, aki civilben a Kreatív Kontroll marketingstratégiai ügynökség alapító vezetője. – Az ajándékot valójában nem mi adjuk a gyermekeknek: amikor a szülők leveleit visszakapjuk vagy találkozunk a családokkal, akkor mi nagyon sokat kapunk tőlük. A közösségi gyűjtés lényege éppen az, hogy nem számít, mennyit tudunk vállalni, hanem az a fontos, hogy ezt együtt, csoportosan tesszük. Minden év végén beszámolunk az előző év eredményeiről a támogatóknak, amit sokan kifejezetten várnak már, mert jó érzés, hogy csak egy apróság is mennyire nagyra nőhet, ha ezt az apróságot sokan megtesszük.