A tavaszi argentin kitérő után az út gladiátorai visszatértek a vén kontinensre, hogy a szezonzáró Ausztrál Raliig, már Európában maradjanak. A hétvégére Olaszországba utaznak a Rali Világbajnokság résztvevői, s Szardínián zsinórban a harmadik, idén a negyedik, murvás versenyen mérettetik meg magukat.
2016-ban Thierry Neuville lett a váratlan győztese a Szardínia Ralinak. Akkor a Hyundai és belga pilótája letaszította a trónról a világverő Volkswagent és Sebastien Ogiert. Az idén M-sportos színekben Forddal versenyző francia pilóta korábban már háromszor elhozta a győztes trófeát az olaszországi raliról, így egykönnyen megeshet, hogy ez a két pilóta (Ogier és Neuville) fog megküzdeni az első helyért az idei versenyen. Mellettük szól az is, hogy az idei hat raliból e két pilóta volt képes egyedül két-két ralit is megnyerni. Ogier van annyira tapasztalt, hogy átmenekítheti győztes formáját Portugáliából, bár a murván söprögetni a mezőny előtt nem lesz éppen leányálom számára.
A Hyundai csapata vérszemet kapott attól, hogy a szezon második felébe lépve nagy esélyekkel indul a konstruktőri világbajnoki címért. Emiatt nagy erőkkel készül a hétvégi megmérettetésre. A koreai gyártó az eddigi idei összes murvás ralin dobogós helyezést ért el, ami nagy magabiztosággal tölti el a csapatot és pilótáit.
A verseny meglepetésembere már most az az Andreas Mikkelsen, aki gyári helyet szerzett a hétvégi ralira a Citroennél, ahol Stephane Lefebvre helyét veszi át. A norvég pilóta tavaly gyári hely nélkül maradt a Volkswagen kivonulásával, így idén komolyabb ülés hiányában WRC2-es indulóként állt rajthoz három ralin a Skoda Motorsport színeiben. Lefebvre „önként” átadta helyét, a csapatérdekeket szem előtt tartva.
A Citroen csapatfőnöke, Yves Matton a következőképpen magyarázta a döntést: „Hat verseny után úgy tűnik, hogy a Citroen pilótái a vártnál gyengébb eredményeket hoztak. S mivel Andreas Mikkelsen aktívan kereste a helyét a topcsapatoknál, megegyeztünk vele, hogy a Szardínia Ralin rajthoz áll a C3 WRC volánja mögött. Azt hiszem elmondhatom, hogy mindannyian örülünk ennek a lehetőségnek. Andreasnak megfelelő mennyiségű tapasztalata van ezen a ralin, ami ránk nem igaz, mivel a Citroen nem állt rajthoz tavaly Szardínián. Mivel azonban idén korlátozott felkészülési lehetősége volt, Andreasnak nem lesznek nagy céljai ezen a ralin. Azt fogjuk nézni, hogy milyen konzisztensen tudja vezetni az autónkat, hogyan képes azt kezelni és mennyire kényelmesen érzi magát benne.”
Ami az időjárást illeti, meleg nyári idő várható a hétvégére, 30°C-kal. Ez már elég kellemetlen az autók számára, amelyek motorja és az áttétele is a normálisnál nagyobb megterhelést kap.
A rali
A 2017-es Szardínia Rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 312,66 km-t tesz majd ki. A verseny teljes távja: 1496,37 km.
A rali csütörtökön veszi kezdetét, amikor is az Alghero melletti szuperspeciális szakaszt este teljesíti a mezőny, hogy az éjszakát majd Olbiában töltsék a csapatok a sziget ellentétes oldalán. Pénteken négy szakaszt teljesít a mezőny, mindegyiket kétszer, ahol két klasszikus – a Terranova és a Monte Olia – is visszatér.
Idén immár negyedszer Alghero városa ad otthont a rali főhadiszállásának és a szervizparknak. Idén is a rali szombati napja lesz a leghosszabb és legnehezebb. A Monte Acuto régióban rendezett hat gyorsasági szakasz 143 km-t tesz majd ki.
A vasárnapi szakaszok pont ugyanazok, mint 2016-ban, Így idén is a Sassari-Argentierával zárul a rali. A mezőny másodjára is megteszi azt vasárnap, s ez számít majd a Power Stage-nek, ahol bónusz pontokért hajtanak a versenyzők. A Monte Lerno Micky’s Jumpja a szezon egyik leglátványosabb ugratója.
A világbajnokság állása a Portugál Rali után:
Pilóták
- Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 128 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 106 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 88 pont
- Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 83 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 66 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 53 pont
- Craig Breen (IRL) Citroen WRT 43 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 33 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroen WRT 27 pont
- Juho Hanninen (FIN) Toyota Racing WRC 21 pont
Gyártók
- M-Sport WRT 199 pont
- Hyundai Motorsport 173 pont
- Toyota Racing WRC 113 pont
- Citroen WRT 85 pont
(Forrás: Amber PR)