A forró Magyar Nagydíjat követően hosszú nyári szünet következett a Forma-1-es csapatok számára. Majd egy hónap kihagyás után azonban itt az ideje, hogy ismét munkába álljanak a kipihent pilóták és Forma-1-es csapattagok. A versenyszezon második felét a Forma-1-es csapatok az egyik legrégebbi pályán, Spa-Francorchamps-ban nyitják meg. Mindenki rajong ezért a pályáért, ezért a futamért. Ráadásul a különleges mikroklímával rendelkező ardenneki pályán az időjárás sokszor drámai futamot produkál.
Nagy kihívás elé néz idén minden futam, amely a Magyar Nagydíjat követi. Ez különösen igaz tavaly óta. Akkor pedig még nem hihettük, hogy fölül lehet múlni azt a hungaroringi futamot. Pedig így történt a 30. jubileumi Magyar Nagydíjon. Miközben szombat este már szinte mindenki látatlanban kiosztotta volna Lewis Hamiltonnak a Magyar Nagydíj győztes trófeáját a szabad- és időmérő edzéseken nyújtott teljesítménye alapján, a címvédő világbajnok vasárnap csak hatodik lett. A dobogós helyezettek személye nagy meglepetést jelentett, de valahol tudható volt a szombati időmérő edzést követően, hogy a Ferrari jól megy főleg forró körülmények között, s azt is, hogy a Red Bullok idén jól teljesítenek a magyar pályán.
Sebastian Vettelnek idén másodszor, a Hungaroringen először sikerült győznie a Ferrarival. A német pilótát Danyiil Kvjat követte a második helyen. Az orosz pilóta Forma-1-es pályafutása során először állhatott dobogóra. Kvjat mellett csapattársa, a tavalyi győztes, Daniel Ricciardo állt a harmadik helyen. A magyar futam ismét tett róla, hogy ezeknek a pilótáknak és csapataiknak még több okuk legyen szeretni a magyar pályát.
A nyári szünetet néhány évvel ezelőtt vezették be a Forma-1-ben, miután az egyre feszítettebb tempóban nem volt ideje a résztvevőknek a családtagjaikra és pihenésre. A gyárakat a nyári szünetben két hétre bezárják, vagy legalábbis minimális létszámban üzemeltetik, így forradalmi újítással egyik csapat sem fog előrukkolni a hétvégi futamra.
Bár még mindig vezeti az egyéni világbajnokságot, Lewis Hamilton nagy „ütést” kapott Mogyoródon. A hatodik hely nem éppen az, amire a Mercedes pilótája gondolt világbajnoki címvédése szem előtt tartásakor. A Hungaroring volt az idei egyetlen pálya, ahol nem tudott dobogós helyezést szerezni. Szerencsére jól jött a hosszú szünet számára. Ez idő alatt el lehetett lamentálni azon, hogy mi is lehetett a hiba akkor és fel lehetett készülni lelkiekben egy visszavágásra a brit pilóta egyik kedvenc pályáján, Spában.
„Jó volt egy kis szünetre menni a versenyzéstől és pihenéssel, edzéssel foglalkozva feltölteni az elemeket. Az agyam egy kis szögletében persze ott motoszkált, hogy jó volna ismét versenyautóba ülni, főleg egy olyan futam után, mint amilyen a magyar is volt.” – szögezte le Hamilton, aki ezúttal Rihannával múlatta az időt a nyári szünetben.
A 2015-ös szezon második része kezdődik meg a hétvégén. A mezőny kipihenten és újult erővel vág bele a munkába. A hétvégi futam nyertese kérdéses. Tavaly Daniel Ricciardo megnyerte a magyar futamot, majd a belgát is. Idén Magyarországon Sebastian Vettelt szerencséje, Ferrariját pedig a forró idő is segítette az első hely megszerzésében. Spában nyert már a német pilóta, de akkor még a Red Bullal. Az Ardennekben annyira kiszámíthatatlan az időjárás, hogy itt az sem ritka, hogy a pálya egyik részén esik az eső, míg máshol verőfényes napsütés van. Jelenleg szombatra mondanak csak napsütéses szép időt. Péntekre és vasárnapra esőzések és hűvös idő várható. Ez nem kedvez a Ferrarinak.
Ami a Mercedest illeti, még mindig nagy előnye van a csapatnak a többiekhez képest. Az egész szezonban domináltak, egyedül a magyar futam nem jött össze. Idén nem mérgesedett el olyannyira a viszony a két pilóta között, mint tavaly. Így idén nem is várható olyan fiaskó, mint ami a 2014-es Belga Nagydíjon történt. Nico Rosberg még a verseny elején nekicsapódott Lewis Hamilton autója hátuljának, aminek következtében Rosberg első légterelőjéről leszakadt egy kis darab. Hamilton nagy pechjére az ütközés miatt kilyukadt a bal hátsó kereke, s emiatt később fel kellett adnia a küzdelmet. A csapatfőnök Toto Wolff, s Niki Lauda elfogadhatatlannak és érthetetlennek nevezte később az esetet. Közben kiderült, hogy a verseny utáni csapat megbeszélésen Nico Rosberg bevallotta, hogy szándékosan (!) hajtott neki Hamilton autójának.
A Forma-1-es pilóták nagy örömmel indítják a szezon második részét egy mindenki által nagyon kedvelt pályán. A kiszámíthatatlan időjárás, a gyönyörű helyszín a hegyek között, a pálya vonalvezetése mind-mind hozzájárulnak ehhez. A kedvenc kanyarok között van az itt található híres Eau Rouge (Vörös Víz), amely egyben a versenynaptár egyik legizgalmasabb kanyarja, a Pouhon vagy éppen a Blanchimont.
A verseny és a pálya
A pálya tulajdonosai a 2006-os évet – amikor nem rendezték meg ezt a futamot – arra használták fel, hogy felújítsák a pálya bokszait és a paddock részét (itt találhatók a csapatok szervizkamionjai és vendéglátó egységei, a motorhome-ok). Ezen kívül a célegyenes előtti kanyaron is munkálatok folytak. Így azóta sem hiányozhat ez a futam az egyre bővülő versenynaptárból, pedig sok-sok ország áll sorban a versenyrendezési jogért.
Ez nem egy könnyű pálya, amelyen nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani.
A 44-körös Belga Nagydíj augusztus 23.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 7,004 km, a teljes versenytáv 308,052 km. A pályarekordot Sebastian Vettel tartja 2009-ből, ideje 1 perc 47,263 másodperc.
(Forrás: Amber PR)