A Forma-1-es csapatok idén ismét a napfényes Jerezt választották tesztelésük legelső helyszínéül. Nagy várakozás fogadta ezt a tesztelést, hiszen itt láthattuk a Forma-1-es betontorpedókat a maga teljes valójában. Sok csapat, így a Red Bull, Toro Rosso, Force India és a Mercedes, a helyszínen mutatta be új autóját, míg mások az internetet használták erre a célra. A Lotus volt az egyetlen csapat, amely nem jelent meg a kollektív teszten, mivel nem készült el az autó időben.
Jerezben a Renault-motoros autók nagy gondban voltak, hiszen alig pár kört tudtak megtenni a többi csapathoz képest. A legjobban a Mercedesnek ment, a csapat versenyszimulációt is végzett a spanyol pályán. A legrosszabbul a Red Bull járt, hiszen mindhárom tesztnap kárba ment a csapat számára. A vezérkar (Mateschitz és Marko) is megjelent a tesztelés során a rossz hírek hallatára. Adrian Newey gyorsan visszautazott a főhadiszállásra, a tervező asztal mellé. Bahreinben már nem szeretett volna a világbajnok csapat hasonló fiaskót elérni, de ez nemigen sikerült.
Az éllovasok közül a Ferrarinak is jól sikerült a teszt, sok kilométert megtett a maranellói csapat az F14T-vel (a rajongók által kiválasztott nevű autóval). A McLaren bizakodhat, hogy a tavalyi katasztrofális éve után idén jó évet zár, autói ugyanis 1000 km felett futottak. Kevin Magnussen, a McLaren újonca különösen szépen teljesített. A wokingi csapatot azonban olyan vád érte Jerezben, hogy nem szabályos autóinak hátsó felfüggesztése, mert aerodinamikai előnyöket nyújthat.
A Caterham, Toro Rosso és Marussia szintén szenvedett a Renault-motorok hibájából, így hátrányba kerültek a többi csapathoz képest. A Williams, Sauber és Force India nehezen indult be, de aztán egész jól zárták a tesztelést.
Februárban Bahreinbe utaztak a csapatok, hogy az ázsiai pályán idén másodjára már a módosításokkal próbálják ki autóikat. Az ilyenkor ott jellemző 25 fok kedvező a tesztelésre, bár a szokásos erős szélfújás elég zavaró. Ezen a tesztelésen már az összes Forma-1-es istálló részt vett. A teszt nem túl jól indult, miután az első nap a pályabírók egy része nem érkezett meg időben a tesztelés helyszínére, így késéssel vágtak neki a csapatok az érdemi munkának.
A bahreini tesztelés ott folytatódott a világbajnok csapat számára, ahol abbahagyta Jerezben. Az első nap ugyanis újfent katasztrofálisra sikeredett azzal, hogy Sebastian Vettel mindössze 14 kört tudott megtenni a Red Bull volánjánál. Már eleve öt órás késéssel kezdtek el tesztelni, mivel probléma adódott az autó építésével, majd lerobbant a versenyautó több mint egy órával a teszt vége előtt. A nap leggyorsabbja Nico Hülkenberg volt a Force Indiával, Őt Fernando Alonso (Ferrari) és Lewis Hamilton (Mercedes) követte a sorban.
„Nyilvánvalóan nem vagyunk boldogok azzal, ahol tartunk, de még hosszú az út előttünk. Nehéz megítélni hol állunk most. Még nem volt alkalmam sokat ülni az autóban. Az első érzések jók, de még többre van szükségük az autó felméréséhez. Nem könnyű gyors megoldást találni. Értjük a gondok milyenségét, de nem könnyű megoldást találni rájuk.” – nyilatkozta csalódottan a címvédő világbajnok.
A második nap ismét kellemes időjárási körülmények között vágtak bele a munkába a Forma-1-es csapatok. Ezen a napon a mclarenes Kevin Magnussen (McLaren) volt a leggyorsabb. A második helyezett az első nap élmenője Nico Hülkenberg (Force India) lett, míg a bronzérmes helyet ismét a Ferrari spanyolja, Fernando Alonso foglalja el.
A második téli tesztelés harmadik napján az élcsapatok megbízhatósági gondokkal küszködtek, s eközben a Mercedes volánjánál versenyző Lewis Hamilton futotta a legjobb időt. Jenson Button (McLaren) és Felipe Massa (Williams) fért be az első három leggyorsabb pilóta közé. A Ferrari és a Red Bull is problémával találta szembe magát, csakúgy mint a Lotus, amely továbbra is szenvedett az új autó első nyilvános tesztjén. Pedig azután, hogy a jerezi tesztelést kihagyta a csapat, igazán rá fért volna egy jó szereplés. Romain Grosjean szinte nem futott használható köröket az első két nap során, miközben újdonsült csapattársa, Pastor Maldonado is alig 24 kört tett meg csütörtökön. A Lotus autói is az igencsak alulteljesítő Renault motorokkal mennek, de a csapat ennek ellenére hosszútávú megállapodást írt alá a Renault-val. A Red Bull ezzel szemben meglebegtette, hogy 2015-től új motor után néz, ha csak drasztikusan nem javulnak meg a Renault motorok. A franciák léptek, hiszen a Renault Sport F1 elnöke tárgyalásokat folytatott Bahreinben többek között a Red Bull vezetőségével, Helmut Markóval és Christian Hornerrel.
A teszt negyedik és egyben utolsó napján a csapatok igyekeztek a legtöbb kört megtenni autóikkal. A nap leggyorsabb pilótája Nico Rosberg volt a Mercedes-szel, őt Jenson Button (McLaren) és Kimi Raikkönen (Ferrari) követte a képzeletbeli dobogós helyeken. Kimi Raikkönen egyébként összetörte az autóját a teszt vége előtt, amelyet a tőle megszokott nyugalommal vett tudomásul. A Red Bull ismét szenvedett, Daniel Ricciardo mindössze 15 kört tudott megtenni autójával.
A csapatok maradnak Bahreinben, hiszen a jövő hét legvégén ismét négy napon át tesztelik autóikat. Azután legközelebb a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon láthatjuk a Forma-1-es betontorpedókat, de ott már élesben.
(Forrás: Amber PR)