Az életben minden új dolognak megvannak a maga veszélyei és szépségei: Fekete Antal és Tóth György, a tereprali-ob idei bajnokpárosa is új dologra vállalkozott azzal, hogy elindultak első sivatagi versenyükön, a Marokkó-ralin, s a viadal szombaton futott első szelektív szakaszán veszélyből és remek pillanatokból is kijutott a Toyota Hilux Overdrive-val induló duónak.
A több mint nyolcvan autóból, közel száz motorból és tizenhat kamionból álló mezőnynek a nyitónapon Erfoud és Damia között kellett teljesítenie az első, 276 kilométer hosszú szelektív szakaszt. Az útvonal zömmel sziklás, köves terepen kanyargott, de körülbelül 30 kilométeren át érintette Merzouga messze földön híres dűnesorát is.
Noha a Fekete-Tóth egység még soha nem versenyzett sivatagi körülmények között, a magyar bajnokok számára nem okozott különösebb gondot a merőben szokatlan környezet. Két ásót ugyan elhelyeztek a Toyota pótkerekeinél, ezekre Merzouga homokos, dűnés terepen szerencsére nem volt szükségük és a napot 3 óra 21 perc 48 másodperces idővel az autós-kamionos összetett értékelés 23. helyén zárták.
„Azt kaptuk, amire számítottunk, kemény menettel indult a Marokkó-ralin” – értékelt a nap végén a pilóta, Fekete Antal. „Reggel izgatottan készülődtünk, de nyomás egyáltalán nem volt rajtunk. Ma bebizonyosodott, hogy ezt a Toyotát tényleg a sivatagra szabta a dél-afrikai műhely és az Overdrive, rendkívül élvezetes volt vezetni az autót. A köves, sziklás részeken nagyon sok időt veszítettünk az előttünk haladók pora miatt. A helyzeten számos előzési manőverrel igyekeztünk javítani, de sajnos ez sem volt elég. Úgy érzem, hogy az első dűnés leckénk jól sikerült, így izgatott várjuk a folytatást!”
Tóth György navigátor is élvezte a páros első sivatagi versenynapját: „Egyáltalán nem volt könnyű a nyitószakasz, a borzalmasan nagy por miatt rendkívüli koncentrációra volt szükség, ráadásul meg kellett birkóznunk Merzouga dűnesorával is. Ez a vártnál jobban sikerült, Antal rendkívül hamar ráérzett a dűnékre és kiváló érzékkel használta a Toyotát. Holnap egy új nap kezdődik, az első lépést megtettük a cél felé” – fogalmazott a navigátor.
Sikeresen teljesítette a hat szelektív szakaszból álló, 2000 kilométer össztávú futam első menetét a viadal másik magyar résztvevője, a kamionosok között induló Qualisport is. Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő a monstrumok mezőnyében a 9. időt érte el, amely az autós-kamionos összesítésben a 45. helyet jelenti számukra.
Vasárnap egy 211 kilométeres menettel folytatódik a Marokkó-rali: Erfoud és Merzane között sziklás, köves részek és dűnék egyaránt várnak a versenyzőkre.