Idén a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet a kedvezményezettje a közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű jótékonysági kampányának.
„December 14-én egész napos műsorfolyammal várják az érdeklődőket a közmédia minden csatornáján a Jónak lenni jó! kampány utolsó napján” – közölte Siklósi Beatrix, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Nemzetiségi, Külhoni és Kiemelt Projektek Főszerkesztőségének vezetője a kezdeményezésről tartott hétfői sajtótájékoztatón.
Hozzátette: a következő hetekben a közmédia rádiós és televíziós műsorokban is bemutatja a szeretetszolgálat tevékenységét, emellett pedig várják művészek és sportolók tárgyait, amelyeket árverésre bocsátanának a segélyszervezet támogatására. Kitért arra is, hogy Tim Howard több mint százszoros amerikai válogatott labdarúgó – aki az idei Itthon vagy! Magyarország, szeretlek! című tematikus nap vendége volt – egy mezt adományozott erre a célra.
A művészek és sportolók által felajánlott tárgyakat a mediaklikk.hu\jonaklennijo honlapon lehet majd megtekinteni és a képek alatt található összegért megvásárolni, ezekre tehát nem lehet licitálni. Az egyéb felajánlásokat a jonaklennijo@mtva.hu címre lehet elküldeni.
Szabó László Zsolt, az MTVA vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy a közmédia immár harmadik alkalommal indít gyűjtést, 2012-ben a Böjte Csaba szerzetes alapította Dévai Szent Ferenc Alapítványt mintegy 100 millió forinttal, tavaly pedig a Katolikus Karitászt csaknem 120 millió forinttal sikerült támogatni a befolyt adományokból.
“A közmédia számára mindig fontos volt a jótékonyság, a saját eszközeinkkel való segítségnyújtás, és ezt igyekszünk idén is megvalósítani. A Jónak lenni jó! kampány és műsorfolyam azért is különleges az MTVA számára, mert tavaly különösen nagy megtiszteltetésben részesült a közmédia: Ferenc pápa áldását adta a műsor stábjára” – hangsúlyozta.
„Az MTVA és az Ökumenikus Segélyszervezet között nem újkeletű az összefogás” – mondta el Lehel László, az Ökumenikus Segélyszervezet elnök-vezérigazgatója, hozzátéve: elsősorban rendkívüli események, többek között árvizek és katasztrófák okán működtek már együtt.
“A szeretet és a szolidaritás mindenki szívében kódolva van, még azokéban is, akik kifelé nem mutatják, vagy látszólag lerázzák magukról” – fogalmazott Lehel László. Véleménye szerint Magyarország képes a szolidaritásra, s az embereket nem kell biztatni, hogy adakozzanak, csak meg kell mutatni a jó célokat és nyomon követhetővé tenni az adományok útját. “Ha az emberek meggyőződnek arról, hogy az adomány útja követhető és tudják, hogy mire fordítják azt a segélyszervezetek, akkor szép eredmények érhetők el.”
Kiemelte: azt az üzenetet szeretnék továbbítani a lakosságnak, hogy érdemes szolidáris országban élni, mert az összefogással sok mindent meg lehet oldani.
Kitért arra is, hogy az Ökumenikus Segélyszervezet éves tevékenységének – amelynek költségvetése megközelíti a 2 milliárd forintot – 30-35 százaléka magánszemélyek és cégek adományából áll össze.