Rebenland Rallye 2016.03.18-19. Juhász Csaba – Juhász István
Juhász Média Kft – Renault Megane RS
Egy sajnos rövidre sikerült Rebenland Rallye-n vagy túl navigátoroddal Juhász Istvánnal.
Csodálatos környezetben, technikás pályákon versenyeztetek a Renault Megane RS-el, amíg egyszer csak el nem fogyott az út a kocsi alól.
De ne szaladjunk ennyire előre. Tizenhat gyors várt rátok a két nap alatt.
Pénteken Shakedown-on vettetek részt, milyen volt újra a Rebenland Rallye szakaszon menni?
– Ránk fért egy kis bemelegítés a verseny előtt. Sajnos csak 3 kört mehettünk, de ez is több volt, mint a semmi. Szerencsére előző hétvégén Kiskunlacházán versenyeztünk a Megane-nal, de annak nem sok köze volt a rallyzáshoz.
Délután nyolc gyors négy pályán várt rátok. Miként sikerült abszolválni a vérfrissítésen átesett Megane-nal?
– Az első három szakaszt arra szántuk, hogy megismerjük a kocsit. Teljesen más volt a Rebenlandi pályákon vezetni az autót, mint Lacházán, ráadásul az autó is rengeteget fejlődött Berényi Laciék segítségének köszönhetően. Ezért egy picit óvatosabban kezdtünk, mert hogy ne legyen egyszerű a feladat, a számunkra még ismeretlen karakterisztikájú Hankook gumikkal mentünk fel a pályákra. Ehhez képest nem is sikerült rosszul az első három gyors, de igazából a pénteki utolsó négy szakaszt vártuk Pistivel, mert ott már sötétben kellett száguldani. Általában ezeken az éjszakai gyorsaságikon sok helyezést tudunk javítani.
Most is jól kezdtünk, de a jó kedvünk hamar elszállt, amikor a szakaszok felénél mindig utol értük az előttünk rajtoló Porsche-t. Sajnos a pilóta nem viselkedett sport emberként, mert nem engedett el minket.
Ezzel rengeteg időt veszítettünk és az idegeimet is felőrölte, mert nem csak, hogy nem engedett el, de minden erős kanyarban rárúgta a kuplungot és beterítette az autónk elejét kövekkel, kavicsokkal.
Az utolsó gyorson már két percre rajtoltattak minket a Porsche után, de még így is bekísértük őket a beíróba.
Sajnos ettől a közjátéktól egy kicsit dekoncentrált voltam és ezen az utolsó gyorson egy nagy tempójú kanyarban lesodródtam a mezőre. Szerencsére ezt megúsztuk, nem volt árok az út mellett. Mire vissza találtam az útra addigra veszítettünk kb. fél percet. Így a Porschének és a saját hibáimnak köszönhetően az abszolút 31. helyről várhattuk a másnapi rajtot. Nem voltam elégedett, mert sokkal jobb eredményt vártam magamtól és az autótól. Gondoltam, hogy szombaton jönnek a hosszabb szakaszok, ahol majd javíthatunk.
Szombaton fagypont körüli hőmérséklet fogadott benneteket. Gumiválasztással kezdődött az szombat reggeli első szerviz. Milyen gumikat raktatok fel, és bevált-e az?
– Reggel nagyon hideg volt az aszfalt, de erre számítottunk. Indultunk már itt egy párszor ezért ez nem volt számunkra meglepetés. Kopott Pirelli N3-ast tettünk fel, ami jól is működött ezen a hideg, koszos, felhordásos aszfalton. Szerintem egész jó tempóban autóztunk.
A nyolcadik gyorssal kezdtétek a verseny második napját. A nyolcas gyors felénél, a kocsi számára elfogyott a biztonságot adó út. Mi is történt? Hogy van a testetek, lelketek? Hogyan tovább, hisz jön az Eger és a Lavanttal rally számotokra?
– Egy hosszú tempós balos kanyarból kellett fékezni egy erős jobb kanyarhoz. Sajnos elsőre nem fogtam fel, amit Pisti bemondott. Mire másodszorra bekiabálta a fülembe az információt addigra már a fékúton voltunk. Túl nagy sebességgel érkeztünk meg a kanyarhoz. Hiába fékeztem és váltottam vissza kettőt, már esélyünk sem volt befordulni. Lecsúsztunk az útról a poros részre, ahol már nem lassult az autó. Eltaláltunk egy fát az autó elejével, amit ki is döntöttünk. Az ütközés olyan nagy volt, hogy az autó hosszában átfordult a kidőlt fa fölött és leszaltózott egy legalább húsz méter mély szakadékba. Menet közben kidöntött még egy pár kisebb fát és bokrot, majd talpra érkezve landolt az autó. Szerencsére mi megúsztuk egy karcolás nélkül, hála a Hansnak és a jól megépített autónak.
Az ajtókat nem tudtuk kinyitni, mert két tuskó közé esett az autó, ezért az oldalsó ablakokon másztunk ki.
Amikor a helyszínre siető barátainktól kapott croasant és sört fogyasztottuk a biztonságos dombtetőn, akkor érkezett egy Lancia és a Megane mellé zuhant a szakadékba. Nagy kárt nem okozott, de még ütött egyet az autón.
A verseny végén a rendező gondoskodott az autónk mentéséről. Sajnos a 16 méter hosszú daru kevésnek bizonyult, ezért a tűzoltók ki irtották előttünk az erdőt, persze nem volt nehéz dolguk, mivel mi ennek a munkának a nagyját már a Megane-nal elvégeztük. Ezek után szakszerűen felcsörlőzték az autót és elköszöntek tőlünk.
Sajnos az egri nevezést le kell mondanunk, mert a Megane lesérült a Honda pedig csak a Lavanttal Rallye-ra lesz kész.
Rosszul sikerült az év eleji rajt, de remélem innen csak felfelé vezet az út.
– Hajósi Miklós – www.hajoka.hu