A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős számtalan akadállyal találta szembe magát a Selyemút-rali hétfői napján, amelyen egy nagyon hosszú (333 km) és egy valamivel rövidebb (145 km) szelektív szakaszt teljesített a mezőny.
Az Opel Dakar Team párosa azonban végül kiszabadult a vendégmarasztaló patakból, túlélte az autóban tomboló „porvihart”, visszatalált a helyes útra, lecserélte a defektes kereket és végül hetedikként ért célba a kalandokkal tarkított nap végén. S eredménye értékét növeli, hogy a gondok ellenére az összetettben is felzárkózott a hetedik pozícióba.
De menjünk sorban! „A rendezők ugyanott vittek be a sivatagba, ahol tegnap kijöttünk, úgyhogy se szeri, se száma nem volt a nyomoknak. Elindultam rajtuk, de utóbb kiderült, nem az volt a jó irány, úgyhogy árkon-bokron át próbáltunk visszatalálni a helyes útra – csakúgy, mint a többiek. A pálya eleje füves, kemény volt, aztán jöttek a dűnék. Ráadásul a GPS-pontokat úgy helyezték el, hogy szinte szlalomozni kellett közöttük, úgyhogy mindenki jött minden irányból” – mondta Szalay, aki végül a hatodik helyen végzett a szakaszon, annak ellenére, hogy menet közben előbb az egyik ventilátor ment tönkre, majd a másik. Na attól kezdve már nagyon óvatosnak kellett lenni, hogy el ne halálozzon a motor is. Magas sebességi fokozatban, az Opel Mokkára nagyon vigyázva teljesítették a fiúk a hátralévő távot, s kimondottan örültek, hogy át kellett menni egy patakon. Pontosabban, csak először örültek. „A patak éppen kapóra jött , hogy lehűtse egy kicsit az autónkat. Legalábbis ezt gondoltuk, amikor belehajtottunk. Aztán amikor nem tudtunk kijönni, egy kicsit átértékeltük a helyeztet. Végül ki kellett szállnom, kivenni a vontatókötelet, amellyel végül kihúzott az egyik ellenfelünk” – mondta Bunkoczi. A két szakasz között aztán a fiúk megpróbálták ismét egy kicsit lehűteni magukat, és legfőképpen az autót. „Megálltunk egy benzinkútnál, ahol a WC-s néni nagyon aranyos volt, vödrökkel hordta nekünk a vizet, úgyhogy egy kicsit nyugodtabban vághattunk neki a második szakasznak” – tette hozzá Bunkoczi, aki a nap végén Szalayval együtt úgy nézett ki, mintha egy hete nem fürödtek volna, ugyanis a szellőző befelé okádta a port, megváltoztatva a magyar versenyzők bőrszínét. És ezzel még mindig nem volt vége. „A második szakasz rajtja után nem sokkal kaptunk egy defektet, valami kivágta a gumit. De szerencsére jóval gyorsabban le tud tuk cserélni, mint tegnap – talán azért, mert bár hosszabb volt, ez a nap sokkal kevesebbet vett ki mindkettőnkből” – mondta Szalay, aki még hozzátette: nem számított rá, hogy a hetedik helyről várhatja majd a folytatást, amely még az eddigieknél is nehezebbnek ígérkezik.
SELYEMÚT-RALI 2. szakasz, Volgográd–Volgográd (össztáv: 546.77 km, ebből szelektív szakasz: 478.38 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov (orosz, G-Force Proto) 6:05:23, 2. Gache, Garcin (francia, SMG Buggy) 6:26 p h., 3. Gadaszin, Kuzmics (orosz, G-Force Proto) 7:03 p h., …7. Szalay, Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 29:50 p h. Az összetettben. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov 10:19:16, 2. Gache, Garcin 3:37 p h., 3. Schlesser, Zsilcov (francia, orosz, Schlesser Buggy) 18:45 p h., …7. Szalay, Bunkoczi 1:00:03 ó h.