Nekivágnak. Újra. A sivatagi kaland tulajdonképpen már azzal elkezdődik, hogy a versenyzők elindulnak a Hősök teréről, és a rajt helyszíne (esetünkben Monaco) felé veszik az irányt.
A maroknyi magyar Africa Race-csapat kedd délelőtt felsorakozott Budapest legszebb terén – a süvítő szél mintha egyáltalán nem zavarta volna őket, igaz, hamarosan kisebb gondjuk is nagyobb lesz ennél a Szaharában.
Az Africa Race szilveszteri, monacói rajtja még a csillogás jegyében telik (a kikötőből indulnak, ahol a Formula–1-es depó található a nagydíjak idején), majd a kompozás után következik az igazi nagy kihívás, 6500 kilométer Marokkón és Mauritánián keresztül Szenegálba, a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogóig.
Szalay Balázs és Bunkoczi László negyedszer vág neki az emberpróbáló távnak, s ezúttal a dobogót célozza meg. „A verseny ugyanaz, a lendületünk is változatlan, úgyhogy már alig várjuk a rajtot. Most a szokásosnál néhány nappal később indulunk, úgyhogy nyugodtan, a családdal tölthettük a karácsonyt, a fejünkben viszont már ott motoszkált, hogy vár ránk Afrika és a sivatag. Ami az útvonalat illeti: nyilván lesznek hasonlóságok az előző évekkel, de én sose ismerem fel, hogy merre járunk, teljesen rábízom magam navigátoromra, Bunkoczi Lacira. S hogy miben lesz más ez a verseny, mint az előzőek? Remélem, többek között abban, hogy ezúttal a végén ott leszünk a dobogón. A Mokka a teszten remekül muzsikált, úgy érzem, jobb, mint valaha” – nyilatkozta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs.
„Lesznek újdonságok, s megvan az az állandóság is, amit Afrika jelent számunkra – várjuk nagyon a rajtot. Remélem, ezúttal tényleg odaérünk a mezőny elejébe” – tette hozzá Bunkoczi.
Ha már a navigátor az újdonságokról beszélt, mindenképpen meg kell említenünk, hogy újra versenybe száll az Opel Dakar Team versenykamionja, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert kettős irányításával. Ők maguk is versenyben lesznek, s afféle mentőangyal-szerepet is betöltenek, ha esetleg Szalayéknak műszaki gondjuk akadna.
„Az elmúlt másfél hétben sikerült alaposan ráhangolódni a versenyre, darabjaira szedtük az MAN-t, átvizsgáltuk az összes porcikáját, ami jól is jött, mert kiderült, hogy az osztómű tönkrement, és jobb, hogy ez a hiba még itthon jött elő, nem a sivatagban. Az utolsó simításokat Afrikában végezzük el, de ha ezek elmaradnak, akkor sincs baj. Célunk, hogy gond nélkül elérjünk a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogóig” – mondta Darázsi, aki tehát a kamionos kategóriában méreti meg magát, csakúgy, mint a viadalon nyolcadszor induló, és az Africa Race-t korábban meg is nyerő Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László Scania-trió, amely egy új, „csőrös” kamiont vet be a viadalon.
„Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy jól szerepeljünk. A Szaharánál nagyobb tanár nincs, így azt már régen megtanultuk, hogy soha nem szabad elbizakodottnak lenni. A gyári Kamazok, félgyári támogatású MAN-ek ellen harcolni nagyon nehéz feladat lesz, ráadásul szerintem idén is érvényesül majd a tendencia, amelyet korábban is megtapasztaltunk, hogy a verseny évről évre keményebb” – mondta Kovács Miklós.