Kancsár Ferenc, a Rotax DD2 2015-ös Világbajnoka

Interjú Kancsár Ferenc gokart versenyzővel a Magyar Gokart Szövetség 2015-ös Díjkiosztó Gáláján.

Hamarabb tanultál meg gokartozni, mint járni?

– Hat éves korom óta űzöm ezt a sportot. Úgy látszik van értelme, én nem is hagytam abba azóta sem.

 

Ha újra születhetnél, akkor is a gokart sportot választanád?

– Igen, mivel a foci nem a legnagyobb erősségeim közé tartozik, az autósport az amit világban lehet űzni szerintem.

 

Milyen indíttatásból ültél gokartba?

Egyszer kecskemétre lementünk megnézni az ismerőseinket akik már ott gokartozgattak. Meg kértek, hogy  próbáljam ki. Az elsőkét alkalommal nagyon jól ment. Innen kezdődött az egész ámokfutásom.

 

Emlékszel az első versenyedre, hol is volt, milyen jellegű gokart volt alattad?

– Emlékszem, ez Maranello alváz, Comer 80-as motor. Kecskeméten volt a verseny, ahol az előkelő harmadik helyen futottam be.

 

Jelenleg melyik egyesületben versenyzel, és milyen gokarttal?

– A Kálmán Motorsport színeiben versenyeztem az idei szezont. Valószínű ez nem fog változni a következő szezonra, se csak kategória váltás lesz amennyiben maradok gokartban. Jelenleg egy DD2 Rotax-al versenyzem, ami kétsebességes kézi váltós, 125 ccm-es és 33 Lóerős. A Gokart súlya velem együtt 175 kg.

 

Ha már csapatban versenyzel, van csapatvezető, szerelő és versenyzők. Mi az amiben tudnak neked segíteni ős és te viszont nekik?

– Én a Teszt eredményeimmel tudom segíteni a csapat munkáját. Elég eredményes tesztetek tudtam futni és jól tudom beállítani a gokartot. Beállítás: (az alváz, motor és a karburátor beállítások kihegyezése 100%-ra, hogy minél könnyebben és egyszerűbben legyen vezethetőbb a gokart.

 

Te egyben vagy egy versenyző és egy szervizmérnök is?

– Mondhatni úgyis, az évek alatt rám ragadt, és kialakult történet.

 

Hol tanulsz most:

– Jelenleg másod éves vagyok az egyetemen és logisztikát tanulok, viszont a versenyzés az első nálam!

 

Hogy épül fel egy versenyre való felkészülésed?

– Általában nagyon sűrű a versenynaptár, ezért általában hamarabb megérkezünk a gokart pályára, ott összeépítjük a gokartot. Aztán két-három napos teszttel kezdődik. Szezon közben otthoni edzésre nagyon kevés idő van. A Fit 4 Race-nak én voltam az egyik legelső embere, és éveken keresztül a Zsoltival dolgoztam. A mai napig nagyon jó kapcsolatot ápolunk. Fizikailag, mentálisan segíti a felkészülésemet. Részt vennék Zsoltinál a mai napig a felkészülésben, nincs rá időm.

 

Kedvenc pályád, és országod?

– Sok helyen jártam már, leg-leg kedvenc nincsen, van négy-öt-hat pálya amit nagyon szeretek.

 

Kedvencnek nevezhető a Portimaoi is?

– Mondhatni amúgy nem, számomra egy átlagos pálya. Nem tartozik a kedvenceim közé, de élvezetes menni rajta. A Világbajnoki címemhez tudom kötni, ugyan is itt 2015-ben állhattam fel a dobogó legtetejére.

 

Technikásabb, tempósabb pályán szeretsz versenyezni?

–  A tempós és technikás pályákat szeretem, mert ott a gyors és technikás részekre is egyszerre kell beállítani a gokartot, hogy mind a kettő helyen nagyon jól működjön.

 

Milyen érzés a világ tetején állni és a legjobbak lenni a gokartsportban?

– Az ide év után, mondhatni nagyon jó érzés. Megnyertük a Közép Európa, Benelux, Európa és Világbajnokságot is a csapattal az idén. A Nemzeti bajnokságon kívül mindent behúztunk, ott sajnos időhiány miatt nem indultunk el.

Leírhatatlanul jó érzés volt ezt végig csinálni a csapattal.

– Hajósi Miklós – www.hajoka.hu