2016.07.16-17. 36. Casentino Rally Juhász Csaba – Juhász István Honda Civic Type R – Mitropa Rally Cup
Aranyéremmel tért haza az olasz Casentino Rallyról Juhász Csaba és Juhász István versenyző páros. A kétnapos verseny alaposan megdolgoztatta a fiúkat és a szerelő csapatot, hogy eredményes versenyt tudhassanak maguk mögött szombati nap végére. Sikerült! A dobogó legfelső fokára állhattak a célceremónián.
Csabát kérdem a verseny után.
A “Dama” gyorson 48 másodpercet javítottatok az első gyorsodhoz képest. Ezt hogy hoztátok össze?
– Igazából mi is kíváncsiak voltunk arra, hogy miért mentünk az első körben olyan rossz időt. Pár nappal ezelőtt megkaptuk az autó datalogjának az elemzését. A második körben sokkal jobban tapadtak az első gumik, rövidebbek voltak a féktávok és jobban sikerültek a kanyarok. Kemény gumit raktunk fel az első kerekekre, de mivel húsz percet álltunk a rajt előtt, ezért ezek nem voltak üzemi hőmérsékleten a gyorsasági elején. Sajnos rengeteg időt veszítettünk.
A Barbiano és Caiano gyorsokon szinte ugyanolyan időket mentetek. Ekkora már összeértetek az új Hondával? – Minimálisat tudtunk javítani az időnkön, de ha megnézzük, hogy a többiek milyen sokat rontottak a második körben, akkor ez is eredmény. Állítottak a szervizben a futómű beállításon és ezután vezethetőbb lett az autó. Sajnos még így is messze volt az ideálistól. Ez az autó a svájci és a francia bajnokságban indul. A futómű is ezekre az autópálya minőségű utakra van beállítva. Olyan alacsony volt az autó, hogy nem tudtuk letövezni a kanyarokat, mert felütött az autó alja és felrepültünk a levegőbe.
Az idén sem hagyták ki a rendezők az éjszakai “Talla” gyorsot. A 38 kilométer nem kis kihívás így estére úgy hogy előtte már le tudtatok hét nem gyenge gyorsot is. Volt-e kalandotok ezen a gyorson, illetve mennyire élveztétek, hogy ezen a pályán sem esett az eső, ahogy a szombati versenynapon sem.
– Egész évben vártam ezt az éjszakai szakaszt. Ez a kedvencem. De most sajnos nagyon rosszul sikerült. Az autó lámpasora nagyon gyenge volt, ráadásul a bal oldal nem is működött. A szakasz két harmada dobálós, koszos aszfalt. Ezeken a részeken ezzel a futóművel azért küzdöttünk, hogy az úton maradjunk. Nem tudtunk gyorsan autózni, és egy helyet vesztettünk a Mitropában.
Összegeznéd a portál olvasóknak a versenyhétvégéteket? Legközelebb hol láthatunk titeket? – Ha a végeredményt nézzük, akkor elégedettek lehetünk: Kaptunk egy kupát és sok pontot gyűjtöttünk. Remélem a Baranya Kupán gyorsabbak leszünk, de addig még lesz egy főpróba a Székesfehérvár Rallyen. Ott indulunk Zsoltival az FD2-es Hondával. Ez egy jó kis húzós teszt lesz 🙂
– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu