Várakozáson felüli látogatószámmal, világszínvonalú produkciókkal, ősbemutatókkal, újfajta partneri együttműködésekkel április 6-án este Rameau Polümnia ünnepei című opera-balettjének modern kori világpremierjével zárult a 34. Budapesti Tavaszi Fesztivál.
A megújult struktúrában – a Művészetek Palotája, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ és a Magyar Turizmus Zrt. koordinálásában, a jelentős fővárosi kulturális intézmények programjavaslatainak integrálásával – megvalósított rendezvénysorozat minden várakozást felülmúlva beváltotta célkitűzéseit: térben, műfajokban, minden korosztály számára gazdag kínálattal találkozhattak a fesztivál hazai és külföldi látogatói. 17 nap alatt 33 helyszínen több mint 170 program várta az érdeklődőket. A Művészetek Palotája és az Operaház mellett a felújított Zeneakadémia, a Budapest Music Center, a Millenáris, a Bálna, az újonnan megnyílt Vigadó, a Nemzeti Színház és a fővárosi színházak, múzeumok is kiemelt programhelyszínné léptek elő.
Az idei fesztivál igazi csemegéket tartogatott: többek között Zubin Mehta és a Bécsi Filharmonikusok régen várt fellépését; Simon Keenlyside csodálatos áriaestjét; José Cura felejthetetlen Cavaradossi-alakítását a Toscában; Philip Glass varázslatos filmoperáját; Martin Grubinger katartikus koncertjét; Erwin Schrott megindító tangóestjét a Vígszínházban; a Szentpétervári Eifman Balett káprázatos Rodin-előadását; a megújult Vigadó koncertjeit; a boszorkányos virtuozitású Patricia Kopatchinskaja fellépését; Rufus Wainwright személyes hangulatú szerzői estjét; Andreas Scholl és Edin Karamazov különleges dalestjét a Budapest Music Centerben; Maxim Vengerov csodálatos hegedűjátékát a Zeneakadémián; Lee Ritenour koncertjét a Millenárison. Több, a fesztiválon debütált produkciót a jövőben is láthat a közönség: többek között a Honvéd Táncszínház nagysikerű Napszédítő-Pávavariációk előadását, a Bozsik Yvette Társulat és a Derevo Táncszínház Pokoli bál című művét, vagy az első roma sorsballadát, a Somnakajt. Az első magyar újcirkusz-társulat, a Recirquel produkciója, A Meztelen Bohóc a fesztiválon aratott osztatlan sikere után szintén repertoáron marad, mint ahogy az Örkény Színház Hamlet előadása is.
Idén is igazi program-kavalkádból válogathattak a látogatók: komoly- és kortárs zene, opera, jazz, pop, világzene, tánc, újcirkusz, színház és kiállítások, de még a divat és a sport is szerepelt a kínálatban. A fesztiválon 20 olyan társulat lépett fel, akik még soha nem jártak Magyarországon, emellett 6 világpremiert, 18 magyarországi bemutatót valamint további 3 színházi premiert tartottak.
A Budapesti Tavasz Fesztivál keretein belül hagyományteremtő céllal megrendezett első Madách Imre Nemzetközi Színházi Találkozón (MITEM) 13 nap alatt 12 város – többek közt szentpétervári, moszkvai, bagdadi, újvidéki, vilniusi, bukaresti és oslói színházak – társulatát látta vendégül a Nemzeti Színház.
A programokra a szabadtéri eseményekkel együtt több mint 200 ezren voltak kíváncsiak, jóval meghaladva a korábbi évek látogatószámát. A város különböző pontjain megvalósult programok közül a Tavaszköszöntő Promenád, az Erzsébet téri Lepkeház, az ArTér Fesztivál, a Hősök terén felállított Budapest felirat és a város különböző pontjain elhelyezett fesztivál-kockák igazi látványossággá nőtték ki magukat nemcsak a turisták, de a budapestiek körében is.
A fesztiválról a hazai és a külföldi média számtalan pozitív hangvételű cikkben számolt be, amelyek a kívül-belül megújult Budapest turisztikai vonzerejét és a Budapesti Tavaszi Fesztivál kulturális különlegességeit méltatták. A közmédia csatornáin napi rendszerességgel Fesztiválhíradó tudósított az eseménysorozatról. A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében közel 100 külföldi újságírót látott vendégül a fesztivál.
A fellépő művészek is elismerően nyilatkoztak budapesti élményeikről. Rufus Wainwright kevesellte az itt töltött időt, mindenképp szeretne visszajönni, hogy jobban megismerhesse Budapestet. Erwin Schrott szerint „felejthetetlen este volt, olyan, amely halálodig veled marad.” A brit bariton, Simon Keenlyside nemcsak hangjával, de kitűnő rajztudásával is elkápráztatta a közönséget. Az ütőhangszerek varázslója, Martin Grubinger pedig olyan otthonosan érezte magát, hogy kipróbálta, hogy szólna a Müpa hangszerként. Az osztrák ütőhangszeres „doborzékolásáról” forgatott videó volt a legnézettebb a fesztivál hivatalos YouTube-csatornáján – maga a művész is többször megosztotta saját közösségi oldalán.
Az idei fesztivál az első állomása volt annak a folyamatnak, amely Budapestet Európa jelentős kulturális turisztikai célpontjaként pozícionálja. A 2013. augusztusi kormányhatározat alapján négy évre szóló finanszírozási háttér hosszútávú építkezést tesz lehetővé. A 2015-ös Budapesti Tavaszi Fesztivál előkészítése megkezdődött, erről a szervezők részletes tájékoztatást adnak a közeljövőben.