Sikeres hétvégén vannak túl a Maricsek Racing Team Rallye Sprintes párosai. A november 23-án megrendezett Bajna – Lábatlan Kupán az Apód Dániel – Budai László (Lada 2107), a Nagy Balázs – Istovics Gergő (Suzuki Swift) valamint a Farnadi Ágnes – Oberling Krisztián (Suzuki Swift GTi) kettősök képviselték a csapatot a MARB Nyugati Régiójának záró futamán.
Apók Dánielék eredményes évet tudhatnak maguk mögött, hisz megnyerték a MARB északi Régiójában az Abszolút Bajnokságot és ezzel együtt az 5-ös kategória küzdelmeit is. Ha csak közvetve is, de a korábbi kiváló eredmények miatt egy kissé kaotikusra sikeredett a felkészülésük a múlt hétvégi Bajna – Lábatlan Kupára.
„Szűk volt az idő. Szombaton fel kellett írnunk a pályát, de este hat órától díjkiosztónk volt Kartalon. Nem is tudtuk, hogy ilyen eredményt értünk el az Északi Régióban, minket is meglepetésként ért. Szóval elmentünk a díjkiosztóra, másnap reggel pedig öt órakor indultunk Lábatlanra. A felkészülésünk így kapkodósra sikerült.
Reggel sajnos történt két baleset, ezért két órás csúszással indultunk, de utána felpörgették a versenyt, a rendező hozta, amit kell. Az első körben akadt egy apró problémánk. Egy dobbantónál, ahol rengeteg fotós állt, sikerült akkorát ugranunk, hogy eltört a segédirányzó karunk. Mint kiderült, a Zsigulit nem erre találták ki, de a szervizben a fiúk nagyon ügyesen megcsinálták az autót. Az utolsó gyorson meg a lendület hevében egyszer sikerült megforognunk. Az már az én hibám volt, mert élveztem a versenyt és az a dobálós rész nagyon tetszett nekem, de hál Istennek az autó és mi is megúsztuk azt a forgást. Mindezek ellenére a MARB abszolútban harmadikak lettünk és megnyertük az 5-ös kategóriát.
Az idei évünk fantasztikusan sikerült és itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak a csapatomnak: Gönczöl Ferencnek, Kurali Bálintnak, Szlovák Brigittának, a páromnak, Arankának és végül, de nem utolsó sorban a navigátoromnak, Budai Lászlónak.”
A MARB értékelésben az abszolút hatodik és a hármas kategória első helyén végzett a Nagy – Istovics kettős. A kaposvári kettős az összes szakaszt megnyerve, meggyőző fölénnyel diadalmaskodott a saját kategóriájában.
„Ezen a pályán Rallye2-ben mentem már, talán 2002-ben, még Trabanttal, de természetesen nem volt ismerős, elég újnak tűnt nekem.” Elevenítette fel az emlékeit Nagy Balázs.
„Nagyon jó kis verseny volt, igaz az elején elég sokat csúsztunk, mert reggel volt két baleset. Tíz óra után, fél tizenegy felé indult a verseny. Hideg volt, az aszfalt is csúszott rendesen, de a baleset után a négy gyorsaságit gyorsan lepörgették.
Gergővel megbeszéltük az első gyors előtt, hogy nem kell annyira megfeszülnünk, nehogy baj legyen. El is spóroltunk egy-két dolgot. Egy jó húzósat, de biztonságosat mentünk. Ezért is lepődtünk meg, hogy simán vezettük a kategóriát. Én nagyon szeretem az ilyen tempós, lobogós pályákat, ahol végig ötödikben lehet autózni, fekszenek nekem az ilyen típusú szakaszok. Kicsit nagyobb harcra számítottunk, de így is élveztük a versenyt.
Az éves értékelést tekintve harmadikak lettünk a MARB-ban. Ez egy nagyon jó eredmény, örülünk neki, mert ha azt vesszük az összes régiót tekintve a legjobb Suzukisok vagyunk!”
Az MRT harmadik és egyetlen női tagja Farnadi Ágnes szintén a hármas kategóriában méretette meg magát navigátorával, Oberling Krisztiánnal.
„Fontos volt ez a verseny. A Suzuki Kupát vezettük a Nyugati Régióban, azt szerettük volna megőrizni. Illetve matematikai esélyünk volt a bajnoki címre, de úgy gondoltuk, hogy az a reális, ha a második helyet meg tudjuk szerezni.
Az első gyors előtt nagy balesetek voltak, úgyhogy talán mindenki próbált picit ésszel menni, én is úgy gondoltam, hogy a mostani egy célba érkezős, mintsem egy esze-veszetten száguldozós verseny lesz. Az első körben sikerült viszonylag jó időt jönnünk, ahhoz képest, hogy azt éreztük Krisztiánnal, hogy elég gyatrán közlekedek. Miután a két legnagyobb ellenfelem mögöttem volt, úgy gondoltuk, hogy nem erőltetjük a dolgot, hanem igyekszünk megőrizni a pozíciónkat. Sajnos a harmadik gyorson volt egy váltóproblémánk. Az egyik lassító előtt, ahogy visszakapcsoltam másodikba, egy hatalmas reccsenést hallottam, azt hittem, hogy teljesén széthullott a váltónk. Sikerült találnom egy fokozatot, amivel kijöttünk a gyorsról, a fiúk a szervizben pedig kicserélték a váltót.
A technikai hiba ellenére a harmadik szakaszt követően is őrizte a kategória negyedik helyét a Farnadi – Oberling kettős, de az utolsó gyorsasági is tartogatott izgalmakat a Suzukis páros számára.
„Miután tudtuk, hogy a kategóriatársam elvitt egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetés jár, úgy gondoltuk, hogy már nem kell sietnünk. Átestem a ló túlsó oldalára, mert túlságosan biztonságit jöttünk a negyedik gyorson és először úgy tűnt, hogy az ellenfelünk nem kapja meg a 10 másodperc büntetést, így pedig megelőzött volna az utolsó szakaszon. Rettenetesen csalódott voltam, hogy elóvatoskodtam az utolsó gyorsot, de a díjkiosztó után kiderült, hogy csak egy adminisztrációs hiba történt és mégis mi lettünk a negyedikek. Így a Lábatlanon szerzett pontjainknak köszönhetően a Nyugati Régióban megnyertük a Suzuki Kupát, a bajnokságban pedig a második helyen végeztünk.
Jövőre újra megpróbáljuk, mert jó a kategória és szeretek itt menni. Még nem autóztam ki a Suzukit, úgy gondolom, hogy van még mit tanulni és itt a helyünk!”