Kilenc hét szünet után július 3-án folytatódott Dunaújvárosban a Magyar Szlalom Bajnokság. Az eredetileg június elejére tervezett futam elmaradt, így erre az új időpontra tették át ezt a versenyt. A bajnokság harmadik fordulója, a 2. Duna Szerszám Kupa egy klasszikus szlalom pályán, a sokak által kedvelt „parkolós szlalom versenyek” jegyeit hordozta. Szűk vonalvezetés, padka, fa és oszlop a pálya mellett. A mezőny többsége ilyen jellegű pályákon nőtt fel. Nem véletlen, hogy 75 nevező érkezett a megmérettetésre.
Egy kis nosztalgia
Sződy Szabolcs és Sződy Zsolt is ezeken a szlalom versenyeken tették meg az első métereket, anno: „Örömmel emlékszünk vissza a sok-sok parkolós szlalom versenyre, ahol még Trabanttal, majd később már Suzukival versenyeztünk. Az igazi élmény a Trabi volt, mert kicsi, fordulékony karosszériája és pörgős motorja miatt kiváló volt ezekre a pályákra. Ahogy most is a hasonló autók lesznek esélyesek, amik kis méretűek, főleg első kerék hajtásúak és jól fordulnak. Nem a lóerő számít majd, hanem a mozgékonyság. Várjuk a futamot itt a Dunai Vasmű előtti területen és bízunk egy jó eredményben.” – kezdték a napot a Sződy fivérek.
Depó és a pálya
A piactér területén kijelölt depóban mindenki kényelmesen elfért, így a trélereknek és kísérő autóknak is bőven jutott hely. A felkészülésre, kerékcserékre is volt ideje minden csapatnak, majd ezt követően a versenyzői eligazítás következett. Az edzésre tizes csoportokban vezették fel a mezőnyt, mivel a depó és a Dunai Vasmű előtti pálya között a főút helyezkedett el és annak forgalma folyamatos volt. Ezért az átgurulás idejére szakaszosan lezárták az utat.
Versenykörök
A versenykörökhöz szintén átvezetéssel jutottak el az indulók. Az első mért kör kezdetét is vette az időtervnek megfelelően.
Sződy Zsolt, a Track Racing csapat versenyzője a 24-es rajtszámmal kezdte meg a versenynapját: „Hiába edzettük le a pályát, azért ez versenytempóban mégis más. Itt szembesültem azzal, hogy egy hátsó szakaszon bizony forgatni kell a kormányt és a nagyobb tempó miatt ez nehezebb, mint az edzésnél. De még lesz mit gyorsulni.” – mondta el Zsolt az első tapasztalatait, már éles körben. Nyitókörének ideje 01:36:438 ezredmásodperc lett.
Szabolcs 44-es „Hamiltoni” rajtszámmal indult. Szintén egy tapasztalás volt a nyitóköre:
„Meglepett egy-két szakasz. Nem is az, hogy milyen szűk, mert ezt már tapasztalhattuk tavaly, az őszi futamon is itt. Inkább a ritmusa, az egyik ív függ a másiktól, tehát ha rontunk, az a következő ívet is befolyásolja. Pontos vezetést igényel a pálya és előre kell gondolkodni.” – elemezte a vonalvezetést Szabolcs. Első körének ideje 01:39,314 mp lett.
A második körben Zsolt már javított, így 01:35,280-as köridejével több, mint egy másodpercet hozott. Szabolcs szinte ugyanolyan autózással ért célba, minimális különbséggel (01:39,479).
A harmadik és egyben záró körben Zsolt egy igen kerek időeredményt tudhat magáénak:
„Már sikerült jól kitapasztalni a pálya apróbb trükkjeit is, így bátrabban nyomtam a gázt. Ez az 1:35:000 másodperc kerek köridő lett, és elégedett is vagyok vele. Ha jól látom ez a győzelemhez nem lesz elég, de megfelelő alapvetően.” – mondta Zsolt, aki a helyezéseket is figyelte, hogy állnak a köridők alapján összesítésben.
Szabolcs viszont egy nagy javulást mutatott záró körében:„Az összes tapasztalatot egybevéve mentem, végig az optimális íveken, tempóval. Próbáltam faragni a tizedeket, századokat és ennek eredménye lett a majdnem 3 másodperces javulás. Ha helyezésben nem is, de az utolsó körömmel egy versenyképes köridőt futottam a kategóriánkban.” – nyilatkozott reálisan és elégedetten Szabolcs. Körideje 01:36:621 másodperc lett.
Ezzel lényegében a 75 induló – akik közül sokan műszaki hiba miatt kiestek – mindhárom versenykörét teljesítette. Az óvási idő letelte után az eredményhirdetés következett.
Díjkiosztó
A széria 3-as, azaz az 1400-1600 köbcentiméter közötti széria autók között Sződy Zsolt lett a második, Sződy Szabolcs a harmadik helyezett. Ezzel a Track Racing versenyzői idén először állhattak dobogóra, és ráadásul mindketten. Zsolt a ponttáblázat szerint is feljebb ugrott a harmadik helyre.
Pontállás:
Jelenállás szerint három futam után a tabella (S3):
- Felfalusi István VW Lupo 23
- Ambrus Máté Suzuki Swift Sport 22
- Sződy Zsolt Opel Tigra 18
- Becseics Branko Seat Leon 16
- Sződy Szabolcs Opel Tigra 12
- Berc Bence Seat Leon 6
- Bodó István Renault Twingo RS 4
- Weninger Majs Toyota Yaris 1
A versenynap összefoglalója a Sződy fivérektől:
„Kedvelt pálya és helyszín ez számunkra. Tavaly októberben is tetszett, szereztünk is kupát. Idén már kettőt is. De ettől függetlenül, egy precíz vezetést igénylő, technikás pályán versenyezhettünk. Ez élmény volt szerintem a legtöbb versenyző részére. Kijön a vezetési tudás, de ami még ennél is fontosabb, ez a pálya megköveteli a szinte tökéletes íveket, a figyelmet és egy kis bátorságot is természetesen. Így a vasmű területén most vasgyúrás helyett inkább a volánforgatás volt az igazi munka. Persze, csak viccelünk, de valóban ez a lényeg. Gumijaink megfelelően működtek, az utcai pálya jellege ellenére optimális tapadásunk volt. Az Opelünk mérete is megfelelő volt, jól kanyarodott és a kigyorsításokhoz is bőven megfelelt a 106 lóerő. Elégedettek vagyunk a versenynappal, mind szervezés, mind hangulat és nem utolsó sorban eredmények tekintetében. Várjuk a következő versenyt, ami hasonló karakterű lesz, már Budapesten.” – foglalták össze a versenynapot a Sződy fivérek.
Az utcai pályák sorát folytatva augusztus 7-én a budapesti vásárvárosba látogat vissza a szlalom mezőnye. Már versenyeztek ott 2019-ben, azonban az építkezés tavaly nem tette lehetővé a verseny megrendezését. Azonban idén ismét a BNV szűk utcáin, a pavilonok között versenyezhetnek az indulók, küzdve a stopperrel.
Beszámolónkat a futam utáni héten olvashatják.
Fotók: Track Racing