A H-Moto legfiatalabb versenyzője – Kovács Bálint – a hétvégén a Hungaroringen csillogtatta meg tehetségét. Az azonos technikai feltételeket biztosító KTM ADAC Junior Cupon egy KTM RC390-es versenymotor nyergében a szenzációs negyedik helyezést érte el.
Bálint sokáig a második helyen motorozott, sőt a verseny leggyorsabb körét futva még a dobogó legfelső fokára is esélyes volt. Egy megcsúszás miatt azonban lecsúszott a dobogóról, de a figyelmet így is magára irányította a fiatal magyar versenyző. A pálya mellől figyelve az összecsapást hatalmas élményben volt része a látogatóknak, hiszen a teljesen egyforma, alig 38 lóerős motorokkal nem lehet erőből elmenni a többiek mellett. A jó eredmény eléréséhez taktika és rengeteg merészség szükségeltetett. Fantasztikus volt látni, ahogy az első boly 5 motorosa körről körre cserélgette a pozíciót és küzdött a minél jobb helyezésért.
Kelemen Krisztián a H-MOTO Team tulajdonosa a következőképpen nyilatkozott a hétvégi versenyről: „Az alkalom szülte, hogy Bálintot indítsuk el a hétvégen az IDM ADAC Junior kupáján. Az évben eddig végzett munkája alapján megérdemelte, hogy próbára tegye a képességeit. Titkon bíztunk a jó szereplésben, de végül is egy teljesen ismeretlen motorral kellett megbarátkoznia, ami azért rejtett magában némi kockázatot. Már pénteken látni lehetett, hogy a KTM RC390 jóindulatú motor, ráadásul ez esetben a beállításokkal sem lehet túl sokat foglalkozni, ezért nagyon sok múlik a pilótán, mivel a gumik is azonosak. Bálint folyamatosan tudott gyorsulni a hétvége folyamán, ebben nagy segítséget kapott Kispataki Viktortól, nemcsak a beállítás terén, hanem vezetéstechnikailag, valamint a verseny taktikai részét illetően is. A 6. helyről induló legfiatalabb pilótánkat – aki két pozíciót javított – végül a 4. helyen intette le a kockás zászló. Az első pillanattól mindenki örült ennek a sikernek, mert bár a dobogó nem jött össze, de az látszik, hogy nagyon sok potenciál van Bálintban, ezt bizonyítja az is, hogy a versenyben megfutotta a hétvége legjobb köridejét. Teljesítményével nemcsak minket győzött meg a minél nívósabb lehetőségek feltérképezésének és a karrierje további egyengetésének fontosságáról, de az IDM-ben szereplő csapattól is pozitív visszajelzéseket kaptunk. A közeljövőben Mostban áll rajthoz, majd a hungaroringi ob-n szerepel. Dolgozunk rajta, hogy még ebben az évben két további bajnokságban is rajtolhasson, valamint a spanyolországi téli felkészítését is elkezdtük szervezni.”
Szilner János, Bálint edzője is pozitívan értékelte a hétvégét: „Kovács Bálint és Kispataki Viktor már pénteken sokat dolgozott a motorbeállításokon, bejárták a pályát, kanyarról kanyarra átbeszélték. Bálint sajnos tavaly augusztus óta nem ment a ’Ringen, így az első szabadedzésen (35 perc) több dologra is fokozottan kellett koncentrálnia: hogy visszajöjjön a pálya; hogy ahogy eddig ment, ahhoz képest alkalmazza a Viktorral átbeszélt változtatásokat; ügyeljen a motor viselkedésére féktávokon (motorfék, futómű) és kanyarokban; értékelje a gumitapadást és a guminyomást (utcai Metzeler) stb. Elmondása szerint nagyon sok segítséget kapott egy olyan embertől, aki belülről éli meg a versenyeket, és aki át is akarja adni a tudását. Szombaton az első időmérőt a gumi- és futómű-beállítás érdekében még beáldoztuk, és az új gumikat (hétvégenként egy új szettet lehet kérni, amikor akarjuk) csak a második időmérőre tettük fel, mivel legalább a második sor volt a cél. A 6. rajtkockára pozícionálta magát. A versenyen a megbeszéltek szerint rajtolt, de sajnos az 1-es kanyarban nem tudta azt motorozni, amit megbeszéltünk, így visszaesett a 7. helyre, de aztán egy kör alatt visszajött az elejére. Az 5. helyen motorozó fiúval két kört küzdött, mire megelőzte, majd ismét leszakadt egy kicsit, így egyedül motorozva megfutotta a verseny legjobb körét. Újra felzárkózott az elejéhez, Alexszel kerülgették egymást, picit kezdtek lemaradni, de hamar rájöttek, hogy szélárnyékozva többre mennek, így hamarosan ismét az elejében mentek, Bálint a 2., Alex a 3.pozicióban. Úgy tűnt, hogy nagy magyar siker lesz. Sajnos két körrel a vége előtt megcsúszott a gép, így visszaesett 4. helyre, ekkor már kevés volt az idő a visszakapaszkodásra. Bálint boldogan jött le a pályáról, egyáltalán nem bánta, hogy nem lett meg a dobogó, hisz ő tudja, hogy az élmezőnybe tartozik, és csak egy kis szerencse kell ahhoz, hogy ki áll a dobogón.
Ezért jöttünk, hogy felmérjük a korosztályában az egyforma technikával versenyzők között hol a helye. Mondhatjuk, hogy az elejében. Ez megerősít bennünket azon hitünkben, hogy igen tehetséges, és abban is, hogy itt sajnos a magassága és a súlya miatt kétszer annyi munkával tud elöl menni, és hol van még a győzelem. Őt most a 600-as motor felé kell fordítani, hogy minél előbb professzionális szintre kerüljön ebben a kategóriában, ami megalapozza az 1000-et vagy a Superbike-ot. A hétvégén látványosan fejlődött, mégpedig a csapattal való kommunikációban (csapatvezető, mentor, szerelő) és a motor viselkedéséről való visszajelzések pontosságában a futóművel, gumival szemben támasztott követelményeinek megfogalmazásában, valamint a pályakihasználás, a kanyarodási technika (kifejezetten a Hungaroringen) elmondása, megértése és a gyakorlatba történő átültetése terén. Köszönhető ez elsősorban Kispataki Viktornak, akit sikerült megnyernünk, hogy segítse ezt a fiatal tehetséget, és aki nem mellesleg régóta Bálint példaképe.”