Kovács Sanyi: Bronzot érő helyezés
Kovács Sanyi gyulai autóversenyző, ismét megállta a helyét az FRT.HU Kupán, harmadik lett kategóriájában. Mindezt esőben, vizes pályán abszolválta.
Ismét bebizonyítottad, hogy vizes pályán is meg tudtad ülni a Pumát! – Igen, ez így igaz.
Ismét bejöttél a harmadik helyre ahogy az előző versenyen is, most viszont nagy harcban voltál ezért a dobogós helyért a negyedik helyezett Rácz – Német párossal.
Miként is sikerült ezen az esős versenyen ilyen előkelő helyen végezned? – Július 16-án szombaton rendezték meg az FRT.HU Kupasorozat negyedik versenyét a kiskunlacházi repülőtéren. A szeszélyes időjárásnak köszönhetően egy nem hétköznapi futamnak nézhettünk elébe. Egész nap szakadó eső áztatta az aszfaltot, a pálya nagyobb részén akár több centis vízréteg is kialakult. Az évszakhoz képest hideg időről nem is beszélve, gumimelegítésre esélyem sem volt, mivel a víz azonnal visszahűtötte. A körülmények igyekeztek befolyásolni a teljesítményemet kisebb-nagyobb technikai problémákkal, de a szerelőimmel közösen leküzdöttük őket és egy tényleg nagyon szoros versenyben ismét megszereztem a dobogó harmadik fokát. Végig ment az első helyért szorosan a küzdelem, ez meglátszódott minden mért körben, egymáshoz nagyon közel voltunk. Közben a technikai problémáknak köszönhetően lecsúsztam a harmadik helyre, de nagyon szorosan század különbségekkel a negyedik helyen állók is közelítettek felém. Az utolsó javító körömnek köszönhetően, egy századdal, de én kerültem a a dobogóra. Ennyire szoros küzdelemre a versenyzői pályafutásom alatt még nem volt példa. Nagyon örülök, hogy mindent egybevéve számunkra kedvezően alakult a verseny.
Folyamatosan javítottad a köridődet, de a harmadik felfutáson rontottál, mi is történt? – Az első mért körömben már a pálya fejben tökéletesen megvolt, viszont menet közben problémáim adódtak a szélvédőm párásodásával, amit vezetés közben nem igazán sikerült orvosolnom, mivel a párátlanító berendezés nem akart igazán működni, máshogyan pedig nem lehetett megoldani. Folyamatosan ment a küzdelem a pályán álló nagy kiterjedésű vízátfolyásokkal is, amelyek hol lassították, máshol pedig megdobták a Pumát, ezáltal néhol lapjával is mentem. A szünetben a szerelőim megjavították a a párátlanítóberendezést és a továbbiakban már nem volt ilyen jellegű problémám.
A második bemenet jól sikerült az előzőhöz képest és bő egy másodpercet hoztam is rajta. Következett a harmadik kör, ami már a rajt előtti várakozásnál is érdekesen alakult. A sorban állás közben észrevettem, hogy az alapjárati fordulatszáma az autómnak sűrűn drasztikusan leesik, majd visszaáll és a hangja sem éppen az ideális. A fedélzeti számítógép semmilyen jellegű hibát nem mutatott. A rajtom kissé nehézkes volt, mivel a Puma nem akart gyorsulni padlógáznál sem. Közben elértem az első akadálypárokhoz, ahol egy visszaváltást követően azt éreztem, hogy visszajött az erő és szépen teszi a dolgát. Ebben a körben többször is érezhető volt sajnos, hogy valami műszaki probléma van, mert nem igazán tudtam vele gyorsan menni. A mért időm nem volt vészesen rossz, de a dobogó veszélybe került ezáltal. A szünetben jött a hibafeltárás a tünetek alapján. A szerelőim, Iványi Norbert és Sovák Imre azonnal hozzáláttak a javításokhoz. Az egész napos szakadó eső és a pályán álló mély tócsákba való belemenetel miatt az autó vezérlése beázott és ez produkálta a szokatlan viselkedését. A kiszerelés után a vezérlődobozt betették az egyik civil autóba és az ablakmelegítő segítségével viszonylag rövid idő alatt kiszárították. Majd visszaszerelték a Pumába és az utolsó bemenet előtt leteszteltük. Visszaállt minden a megfelelő pozícióba.
A negyedik körre aztán jól megráztad magad és az elsőhöz viszonyítva négy másodperccel jobb időt futottál. Ennyire fejben volt a pálya már vagy állítottatok esetleg az autón? – Az utolsó körre a szerelőim rögtönzött és gyors munkájának köszönhetően a kocsim újra jó formába került és tudtam egy tökéletes mért időt autózni. Más jellegű beállítások nem történtek. A pálya a legelső bemenettől kezdve fejben volt, csak különböző zavaró tényezők voltak, amik befolyásolták a teljesítményemet.
Szerinted első kerekesként hol szerezhetsz előnyt a hátsókerekesekkel szemben a pályán? – A Puma első kerék meghajtású, ami azt jelenti, hogy a rajtnál és a hosszú egyenesekben a kigyorsításom valamivel lassabb a hátsó kerekesekkel szemben, viszont a csiki-csukik-ban pedig nekem van előnyöm hozzájuk képest. Vizes aszfalton a hátsókerekesek előnye sokkal jobban csökken, mivel a kerekek kipörögnek, ami időveszteség számukra. Az első kerekesek jobban betapadnak ilyenkor.
Összességében hogy érezted magad a versenyen? – Fantasztikusan éreztem magamat ezen a napon, a pályán töltött idő minden pillanatát élveztem. Minél szélsőségesebb volt az időjárás, annál inkább motivált, hogy a dobogó legfelsőbb fokán végezzek. A technikai problémák közbe szóltak, ezáltal még szorosabb volt a küzdelem, amiből jól jöttünk ki. Itt nem voltak megfelelő féktávok és ideális ívek, hanem rögtönözni kellett és a legjobbat kihozni az adott helyzetekből.
Ennek az eredményemnek köszönhetően az Országos Bajnokságban a kategóriámat összesített pontállásban jelenleg vezetem. Messze még a vége, de kitartunk és az a legfőbb célunk, hogy megnyerjük.
Legközelebb hol találkozhatunk veled? – A következő FRT.HU Rallye-n találkozhattok velem a kiskunlacházi repülőtéren Augusztus 13-án szombaton. Minden kedves érdeklődőt nagyon sok szeretettel várunk a rendezvényre.
Köszönöm az Interjút!
Fotó: Schnekta Péter – Kollár Attila
– Hajósi Miklós – www.hajoka.hu