Február 14-én, Valentin napon újra versenyautóba ülsz a Nivó Motorsport színeiben a Kiskunlacházi FRT kupán.
Majd egy hónapja nem ültél versenyautóban, miként is készülsz erre a megmérettetésre? – Minden megmérettetésem előtt vissza szoktam nézni az elmúlt versenyeimen készült külső és belső kamerás felvételeket, azokat kielemzem. Ezen kívül a pályarajzot is memorizálom, hogy a valóságban ezzel ne kelljen időt veszítenem.
Az Opel Astra, hű társadként szolgált eddig téged, most is vele állsz rajthoz. Van-e valami új stratégiád a februári versenyre? – Igen, nagyon megszerettem már ezt a Kupás versenygépet és sikerült is teljesen kiismernem a tulajdonságait, vezethetőségét. Igyekszek a lehető legtöbbet kihozni magamból is és az autómból is az adott helyzetekben. Mégpedig úgy, hogy igyekszem rövidebb féktávokat venni, a kigyorsításokra jobban odafigyelni, a terelők között úgy közlekedni, hogy ne veszítsek időt.
Amikor épp Turák Laci sporttársad, vagy Ifj. Fekete Laci csapat a pályán, miként töltöd az idődet a szervizparkban? – Minden bemenetem után a Csapatommal kielemezzük az adott körömet. Ezen kívül a pálya megfelelő széleiről figyelemmel követem a többi versenyzőt is, beleértve a Csapattársaimat is, hogy az adott részeket hogyan teljesítik.
Télies, de nem havas pályára lehet majd számítani. A hideg gumit miként is tudod megmelegíteni? – A mostani pálya kialakítása úgy alakult, hogy a gumimelegítésre alkalmas részek nem kerültek bele a nyomvonalba, ezért a mért kör előtt lesz rá mód, hogy felmelegítsem a gumijaimat, utána pedig igyekszek üzem melegen tartani.
Mennyivel nehezebb most, mint melegebb időben versenyezni? – Lényegesen nehezebb, több okból is. Mivel a gumimelegítésre alkalmas részek alkalmanként a nyomvonalat is képezik, olyankor nincs mód a felmelegítésre a bemenet előtt. Amikor megvannak a megfelelő részek, akkor bemelegítem őket, viszont ha nem azonnal tudok rajtolni, akkor kihűlnek a hidegnek köszönhetően és csak a mért körömben tudnak felmelegedni. A másik nagy probléma a szélvédő és az ablakok párátlanítása.
Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük. Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.
Köszönöm az Interjút!
– Hajósi Miklós – www.hajoka.hu