A magyarok mindenképpen meg szeretnék mutatni a világnak a hétvégi, Pápán és környékén rendezendő jubileumi HunGarian Baján, hogy képesek felvenni a versenyt a legnagyobb klasszisokkal
Lassan csak órák választják el az autósport szerelmeseit attól, hogy a WTCC és a Forma 1 után újabb szakág világklasszisait láthassák Magyarországon versenyezni. Ezúttal Pápa központtal rendezik meg az FIA és a FIM égisze alatt a jubileumi, tizedik HunGarian Baja Terep-rally Világkupa futamot, amely egyben az UEM által szervezett motoros Európa-bajnoki futam, valamint a legjobb magyar terep-rallysok részvételével az MNASZ égisze alatt a hazai pontvadászat egyik állomása is lesz. Az augusztus 15. és 18-a közötti versenyen a hazai terep-rally szinte valamennyi nagyágyúja rajthoz áll, és az autósok összetettjében különösen nagy csata várható, ugyanis a verseny hármas szorzójú, így ha valaki jól szerepel, nagy lépést tehet előre a bajnoki táblázaton.
Idén elképesztően izgalmasan alakul az MNASZ által szervezett Terep-rally Magyar Bajnokság az autósok között. A Fodor Imre, Csató Attila (Toyota Motorsport Hungary) páros mindössze egy ponttal vezet a Varga Imre, Szegedi Ferenc (Varga Racing Team) előtt, így hatalmas csatára van kilátás a hazai versenyzők között. Az idei szezon talán legpechesebb versenyzője, Lónyai Pál (Bioextra Garzone Racing) azt reméli, az év első felében letudta a balszerencséjét, és pályafutása ötödik HunGarian Bajáján gond nélkül célba ér vasárnap.
„2009-ben éppen a HunGarian Baja volt az első verseny, ahol elindultam, így nagyon kötődöm ehhez a viadalhoz. Tavaly megnyertem a saját kategóriámat a magyarok között, ám idén hasonló eredményre nem számíthatok. Ez az esztendő ugyanis tanulóév a csapat számára, hiszen az új autóval, a rendkívül gyors BMW X5-tel még csak most ismerkedünk. Éppen ezért nem a helyezés és az ezzel járó pontok a legfontosabbak a számomra, hanem az, hogy éppen most, amikor az egész terep-rallys világ a HunGarian Bajára figyel, megmutassuk, képesek vagyunk felvenni a versenyt a legnagyobb klasszisokkal is” – jelentette ki Lónyai, aki ismételten nélkülözni kénytelen a navigátorát, Garamvölgyi Zoltánt, mivel utóbbi a Világkupa-futam főszervezője.
„A szervezés miatt egy pillanatig sem aggódom, sőt, régi-új navigátorom, Nyeste Robi miatt sem. Biztos vagyok abban, hogy még egyszer nem fordul elő velünk az, ami Romániában, amikor Robi rosszul lett” – árulta el a Bioextra Garzone Racing pilótája.
Ugyanakkor Lónyai csapatfőnökként a team másik autójáért is felelni fog, hiszen ezúttal dél-amerikai versenyzők vették bérbe a Nissan Navarát.
„A spanyol versenyen keresett meg több külföldi csapat, hogy a hazai versenyünkre kibérelnék a Nissant. Végül rövid, de annál eredményesebb tárgyalás után megállapodtunk a Ferraz, Bonnini párossal, akik a tegnapi teszten már ki is próbálták az autót. Annyira megtetszett nekik, hogy már a következő versenyre, a Baja Polandra is kibérelték tőlünk a kocsit” – tette hozzá Lónyai.
Persze nem Ferrazék az egyetlen venezuelai versenyzők, akik magyar autóval állnak rajthoz a HunGarian Baján. A Vadász Racing Team ugyanis a Team Azimut duójával, Diego Colonello és Adolf Maier párossal egyeztek meg, így a venezuelai páros a csapat Nissanjával áll rajthoz, csatlakozva a másik Vadász-Nissan párosát alkotó Kaposi Zoltán – Szőke Nikolett egységhez.
„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a Team Azimut a mi autónkat választotta. Igyekszünk a lehető legjobb munkát végezni az autó felkészítése során és bízunk abban, hogy venezuelai vendégeink elégedettek lesznek a Nissannal. Már várjuk a rajtot, igaz, addig még sok tennivalónk van” – mondta Molnár István, aki a versenygép volánja mögött szerzett tapasztalatait tanácsadóként hasznosítja majd.
Igencsak motiválja a Sandlander versenyzőit, hogy itthon, a tizedik HunGarian Baján mérhetik össze tudásukat a nemzetközi terep-rally mezőnnyel. A hétvégi futamra az idei Dakart teljesítő Sebestyén Sándor következetes versenyzést ígér. A T2.2-es Toyota Land Cruiser pilótáját meglepte, hogy a nevezett autók közel harmada az ő kategóriájában áll rajthoz.
„Szép népes mezőny, nem mondom. Látszik, hogy külföldön nagyobb hagyománya van a szériaautós versenyzésnek. Mi viszont hazai pályán vagyunk, tudom, hogy gyors szakaszok lesznek, és felkészültünk a terepviszonyokból is. Nem akarok semmit elkiabálni, higgadt és következetes versenyzésre készülünk, de a többiek is kössék fel a gatyájukat!” – mondta Sebestyén Sándor, aki a júliusi Selyemút Rallyn kategóriája harmadik helyét szerezte meg.