A Budapesten működő Kína-Kelet-Közép-Európa Turisztikai Regionális Koordinációs Központ képviseletében dr. Ruszinkó Ádám, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára és Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese tartott előadást Belgrádban a Kína-KKE országok kormányfői találkozóján, december 16-án. A 2014-es együttműködés mérföldköve az első közös kiállítási megjelenés volt novemberben a CITM – China International Travel Mart elnevezésű turisztikai vásáron, Sanghajban.
A 2014 májusában Budapesten tartott turisztikai csúcstalálkozó alkalmával megalapított regionális turisztikai központ az első volt a hat tervezett együttműködési platform közül (agrárium, infrastruktúra, felsőoktatás, innováció és önkormányzatok). Célja, hogy a közép-kelet-európai régió egységes úti célként, hatékonyabban jelenjen meg az egyre jelentősebbé váló kínai turisztikai piacon – ismertette Ruszinkó Ádám. A közép-kelet-európai országok közös feladata, hogy a kínai utazók igényeire szabott termékcsomagokat hozzanak létre, és ezeket összehangoltan népszerűsítsék Kínában. Az egyesülés tizenhat országa közül a többségnek nincs önálló turisztikai képviselete Kínában, így közös érdek, hogy kihasználják a regionális központ működésében rejlő lehetőségeket, koncentrálják az erőforrásokat. Fontos cél, hogy az erősen szabályozott kínai turisztikai piacon minőségi és megbízható piaci szereplőként lépjen fel a közép-kelet-európai országok egyesülése. Az egyesülés jelenlegi konkrét céljai közé tartozik a vízumkiadási gyakorlatok összehangolása, a közvetlen légi járatok indításának ösztönzése és a hatékony közös marketingtevékenységhez szükséges új eszközök bevezetése. Ezek közül kiemelendő a közös kétnyelvű (mandarin és angol) weboldal létrehozása, mobil applikációk fejlesztése, valamint közös turisztikai csomagok és utak kialakítása – fejtette ki a helyettes államtitkár.
A jövő évi tervekre utalva Horváth Gergely vezérigazgató-helyettes megemlítette a 2015-ös CITM kiállítási részvételt, közös sajtótanulmányutak szervezését a balti, balkáni és közép-európai régióban, és olyan szakmai események, konferenciák megrendezését, mint az Első Kínai Turisztikai Információs Nap, a II. Turisztikai Csúcstalálkozó Szlovéniában, vagy a vízumügyekkel és a közvetlen légi járattal kapcsolatos kerekasztal megbeszélések. Folytatják továbbá a közös internetes és közösségi média megjelenés fejlesztését, valamint szakmai kiadványok (bemutatkozó, statisztikai és befektetési) készítését.
A Magyar Turizmus Zrt. segítségével a regionális központ első kézből értesülhet a Magyarországra, a közép-kelet-európai régióra, illetve akár egész Európára és a világra vonatkozó aktuális turisztikai trendekről a kínai piac vonatkozásában.
Rövidtávú cél egy minden tagországra kiterjedő turisztikai adatbázis létrehozása, amely tartalmazza az érintett turisztikai szakma legfontosabb szereplőit, továbbá a szintén turisztikai témájú befektetési lehetőségeket és projekteket. Hosszú távú cél, hogy a regionális központ egy olyan bázissá fejlődjön, amelyhez valamennyi turisztikai szereplő bizalommal fordulhat.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.