A visegrádi négyek képviselői kedden aláírták turisztikai marketingszervezeteik 2014. évi közös marketingtervét, a dokumentumot magyar részről Horváth Gergely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese látta el kézjegyével – közölte az MT.
Mivel a Visegrádi Együttműködés soros elnöke 2014. június 30-ig Magyarország, így az MT Zrt. hívta meg a társszerveket a 2014. évi közös tervek véglegesítésére Budapestre – ismerteti közleményében a nemzeti turisztikai marketingszervezet. A marketingtalálkozó a visegrádi négyek állami vezetői részére szervezett budapesti csúcstalálkozó részeként zajlott február 4-én. A 2014. évi marketingterv az akciók hatásfokának növelésére helyezi a hangsúlyt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kiválasztott távoli országokban kevesebb számú, de nagyobb költségvetésű akciót bonyolítanak le az együttműködők. Ezen elv mentén például online képzést szerveznek túraszervezők számára az Egyesült Államokban, ahonnan egészségturizmus szakértői csoportot is meghívnak a térségbe. Azerbajdzsánban, Kazahsztánban, Fehéroroszországban és Georgiában prezentációkat és workshopokat, Oroszország ázsiai területein pedig road show-t szerveznek. Japánban folytatódik az elmúlt években nagy népszerűségnek örvendő közösségi média kampány japán és angol nyelven. Közös “V4” stand épül majd áprilisban a Sao-pauloi “WTM Latin-America” kiállításon és októberben a szingapuri “ITB-Asia” vásáron is, s együttműködnek majd Ausztráliában és a Dél-afrikai Köztársaságban is két-két rendezvényen. A 2013 júliusában kezdődött magyar soros V4 elnökség az e-marketing és a közösségi kommunikáció fontosságát hangsúlyozta, ezért a magyar fél egy nagyobb termékfejlesztési projekttel is készül az elnökség átadására Szlovákia számára – közölte az MT Zrt. A magyar elnöki ciklus lezárásaként ugyanis megjelenik a magyar GPS Cityguide Kft. által okostelefonokra fejlesztett PocketGuide városnéző alkalmazás több új “V4-es” csomagja is. Az egyikben a négy tagállam fővárosainak tematikus útjai és hasznos információi lesznek elérhetőek cseh, szlovák, lengyel és magyar nyelven, a többi piacra szánt angol nyelvű verzió pedig a négy országra vonatkozó összes túraútvonalat és információt tartalmazza majd. A Visegrádi Együttműködés országainak turizmusmarketingért felelős szervezetei több mint tíz éve szorosan együttműködnek a távoli piacokon. Közös marketingtevékenységük középpontjában azok az országok állnak, amelyek elérése a nagy földrajzi távolságok miatt nehézkes és igen drága. A tagországok egyetlen turisztikai célpontként népszerűsítik a közép-európai régiót ezeken a célpiacokon, megragadva a visegrádi térség közös történelmi gyökereit és kulturális hagyományait, de egyúttal kommunikálva az egyes országok egyediségét. A V4 országok célpiacai az Amerikai Egyesült Államok, Latin-Amerika, India, Japán, valamint az új piacok felé való nyitásként Szingapúr, Kazahsztán, Azerbajdzsán, Ausztrália, Dél-afrikai Köztársaság és az Arab-öböl menti országok.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.