Visegrádi Együttműködés néven váltófutásban saját futócsapattal indultak a V4-es nemzeti turisztikai marketingszervezetek képviselői Magyarország legnagyobb szabadidősport rendezvényén, a hétvégén rendezett SPAR Budapest Maraton Fesztiválon. A négyfős váltó versenyszámában indított vegyes csapattal demonstrálni kívánták a szervezet alapkoncepcióját: összefogva haladni a közös célért. Az egész évben lendületes V4 turisztikai együttműködés keretében az év hátralévő részében is számos közös marketingakcióval népszerűsítik a régiót a távoli küldőpiacokon.
A húszezres mezőnyt számláló verseny jelentős nemzetközi kommunikációs értéket képvisel, hiszen közel 3000 résztvevő regisztrált külföldről. Nekik külön vonzerőt jelent a fővárosi útvonal, amely a világon egyedülálló módon két világörökségi részen vezet keresztül. Az egyre nagyobb számú résztvevőt vonzó városi futóversenyek a sajtó érdeklődésére is számot tartanak: a szeptemberi Nike Budapest Félmaraton és a Spar Budapest Maraton alkalmával is érkezett külföldi újságírócsoport hazánkba. Mindemellett a Visegrádi Négyek turisztikai szervezetei – a korábbiakhoz hasonlóan – számos közös marketingaktivitást valósítanak meg annak érdekében, hogy növekedjen az egyre hangsúlyosabbá váló távoli piacokról érkező vendégek száma. Az év utolsó negyedében is számos promócióval népszerűsítik a közép-európai térséget.
Október 15. és 17. között zajlik Las Vegasban az IMEX America, a hivatásturizmus kiemelt jelentőségű vására Észak-Amerikában, amelyen a V4 országok közös prezentációkat és workshopot tartanak.
Október 23-án veszi kezdetét az ázsiai térség legjelentősebb turisztikai szakvására, a szingapúri ITB Asia, amelyen 63 m2-es területtel képviselteti magát az „európai kvartett”. A megjelenést a Szlovák Idegenforgalmi Hivatal szervezi. A bemutatkozásban rejlő lehetőségeket a cseh és a magyar résztvevők ismerték fel elsőként: hazánkat hat turisztikai vállalkozás is képviseli a közös standon. Koncentrált lesz a magyar megjelenés: a kiállítást megelőző napon e hat tour operator részvételével szingapúri-magyar üzletember-találkozóra is sor kerül, valamint október 23-án ünnepi fogadást is szervez a szingapúri magyar nagykövetség, amelyre az ország gazdasági életének jelentős szereplőit is várják. A kiállítás ideje alatt magyar gasztronómiai napokat rendeznek az üzletember-találkozónak és a fogadásnak is helyt adó Hilton Singapore Hotelben. A magyar konyha étel- és cukrászati különlegességeit felvonultató választék eredeti ízvilágáról a Magyar Turizmus Zrt. által meghívott hazai szakács gondoskodik. A térség további országait is meghódítandó november elején a négy ország által meghívott japán utazásszervezők járják be a térséget szakmai tanulmányútjukon, november végén pedig lengyel szervezéssel a térséget bemutató roadshow-ra kerül sor Indiában.
Az ázsiai piaci megjelenéssel párhuzamosan Afrikában és Ausztráliában is zajlik a Visegrádi Négyek bemutatkozása. A nemzeti turisztikai marketingszervezetek támogatásával október 24-én a Dél-Afrikai Köztársaság fővárosában, Pretoria-ban, majd 28-án Port Elizabethben rendeznek a közép-európai térségnek szentelt tematikus turizmus-napot a partnerországok külügyi képviselői. Az október 28-án és 29-én Sydney-ben tartott „turizmus kavalkádon” egész estét betöltő programmal: workshop-okkal, vetítéssel, kvízjátékkal várják a szakma érdeklődőit a V4-országok. Az ausztráliai program egyben debütálás is a földrészen: ausztrál szakmai rendezvényen először képviselteti magát a négyesfogat.
Az orosz piac számára a négy visegrádi ország vonzerejét elsősorban az egészségturisztikai lehetőségek jelentik, ezért kifejezetten Oroszország és a FÁK-országok piacait célzó V4-kiadvány jelenik meg novemberben. A magyar helyszínek közül Hévíz mellett Sárvár, Bükfürdő és Hajdúszoboszló kapott helyet a bemutatkozó anyagban. A V4-országok képviseletei novemberben közös roadshow-ra indulnak Kazahsztánban, Üzbegisztánban és Kirgizisztánban.
Az év végére várhatók a térség beutazó forgalmára vonatkozó legfrissebb összesítések.Az együttműködés éves eredményeit december 12-én és 13-án budapesti konferencián értékelik, amelynek során véglegesítik a V4-oszágok jövő évi turisztikai marketingtervét is. Szintén Budapesten kerül sor a V4 turisztikai együttműködést felügyelő minisztériumok magas rangú vezetőinek találkozójára 2014 februárjában.
A The European Quartet – One Melody (Európai négyes-közös dallam) néven ismert program keretében a négy ország 2003 óta működik együtt annak érdekében, hogy növelje a távoli országokból érkező vendégek számát. A tagországok egyetlen turisztikai célpontként népszerűsítik a közép-európai régiót, megragadva a visegrádi térség közös történelmi gyökereit és kulturális hagyományait, de egyúttal kommunikálva az egyes országok egyediségét. A 2013. évi marketingterv a termékalapú marketingre, a tematikus utak kidolgozására, a késztermékek promóciójára helyezte a hangsúlyt. A V4-országok marketingeszközei között a vásári megjelenés éppúgy szerepel, mint az újságírók és szakemberek beutaztatása, közös kiadványok összeállítása, valamint az online kommunikáció.
A V4 országok célpiacai továbbra is: az Amerikai Egyesült Államok, Oroszország, India, Japán, Kína, Brazília, valamint új piacként Azerbajdzsán és Ausztrália.
A 2013 júliusában kezdődött magyar soros V4 elnökség az e-marketing és a közösségi kommunikáció fontosságát hangsúlyozza, ezért a megkezdett közösségi média kampányokat folytatja, illetve új piacokon vezeti be azokat. Az elnökség alapgondolata a turisztikai együttműködés vonatkozásában is a márka- és terméképítés. A magyar elnökség alatt a V4 országok turisztikai együttműködése az eddig célpiacokon kívül, újabb piacokon is megkezdődik.
Ez azonban nem jelenti az eddigi célpiacokról való kivonulást, épp ellenkezőleg, a V4 mint régió és márka erőteljesebb promóciójának lehetőségét kínálja mind a négy ország számára. A magyar elnökség egyik fontos célkitűzése továbbá a négy ország egymás közötti vendégforgalmának élénkítése is, aminek fő eszköze a közös termék és ajánlati csomagok kialakítása.