Drámaira sikerült a hétvégi Argentin Rali, amelyet végül nagy meglepetésre Kris Meeke nyert meg a Citroennel. Meeke ezzel Colin McRae, Richard Burns és Roger Clark nyomdokaiba lépett, hiszen negyedik britként sikerült ralis világversenyen győzedelmeskednie. A második helyezett személye nem nagy meglepetés, hiszen Mads Östberg idén nagyon jó formában van. A bronzérmes Elfyn Evans viszont pályafutása első dobogós helyezését gyűjthette be Argentínában.
„Mit mondhatnék? Ez egy különlegesen hosszú út volt…és az aki a legtöbbet tette érte, most nincs itt. Ezt a győzelmet Colinnak (McRae) ajánlom.” – utalt Meeke a többi brit ralis győztesre, akinek egyébként nagy súly esett le a válláról ezzel a győzelemmel, hiszen az idei első három verseny mindegyikén karambolozott.
A Citroen is nagyon elégedett lehet kettős győzelmével, hiszen utoljára 2013-ban sikerült itt győznie Sebastien Loeb révén és ez a bravúr (kettős győzelem) legutóbb a 2012-es Finn Ralin jött össze a csapatnak Loeb és Mikko Hirvonen segítségével.
Az Argentin Ralit nagy autótörő raliként tartják számon, s a durva murvás utak tettek róla, hogy ez idén is így legyen. Az ismert pilóták estek-keltek, így érdekesen alakult a verseny végén az eredménylista.
A rali első napja mindjárt nagyon eseménydúsra sikeredett. Nem kevesebb, mint négy nagy név esett ki már pénteken: Sebastien Ogier (!), Andreas Mikkelsen, Hayden Paddon és Ott Tanak. Ogier autójának üzemanyag-ellátó rendszere hibásodott meg, Mikkelsen és Paddon problémáik ellenére reggel még elindultak, de a negyedik gyorsasági szakaszon már nem tudtak rajthoz állni. Tanak egy vizes résznél nekiment egy nagyobb kőnek, s a bal első kereke leszakadt.
A dráma aztán szombaton is folytatódott. Hayden Paddon a kilencedik gyorsasági szakaszon letért az útról és a nézők közé csapódott. Hatan is megsérültek és azonnal kórházba szállították őket. A gyorsaságin a versenyt leállították és később törölték is a szakaszt.
S ezzel még nem volt vége a kiesések sorának. Andreas Mikkelsen és Thierry Neuville a Power Stage-en esett ki, miután a rajtolás után egy kőnek mentek neki. Neuville számára különösen fájhatott ez, hiszen úton volt a negyedik helyezés felé. Mikkelsen a Rally2 szabályzat alapján csatlakozott szombaton a mezőnyhöz, így csak a 12. helye bánja.
Mads Östberg bírta a nagymenők közül egyedül a kocsiszaggató Argentin Rali nyomását. A citroenes pilótának sikerült megszereznie a második helyezést, pedig az ő autója sem volt 100 %-os, néha misztikus módon kihagyott.
Elfyn Evans azután, hogy Mexikóban ralis karrierje legjobb helyezését érte el (negyedikként), most egy hellyel előrébb lépett és harmadik lett. A fiatal walesi pilótának sem volt könnyű dolga, hiszen az utolsó gyorsaságit törött hátsó felfüggesztéssel teljesítette. Jari-Matti Latvalát sikerült az utolsó előtti gyorsasági szakaszon kielőznie, így tudott dobogós helyezést szerezni. A VW pilótája motormeghibásodással volt kénytelen kiállni a raliból, pedig már nem volt messze a célvonal.
Martin Prokop ért célba negyedikként, ami idei legjobb eredménye. Dani Sordo gurult célba ötödikként Al-Qassimi előtt. A spanyolnak is főhetett a feje szombaton, autójának elektromos rendszere meghibásodott és kiállt. A Rally2 szabályzat alapján állt vissza és szerzett értékes pontokat a Hyundainak.
A hetedik és nyolcadik helyen két WRC2 pilótát találunk, Al-Kuwarit és Diego Dominguezt. Al-Kuwari meg is nyerte a WRC2 győztes kupáját. Gustavo Saba és Federico Villagra zárja az első tizet.
Az élmezőnyből kiesett pilóták a Rally2 szabályzat értelmében folytatták a versenyt, de nem értek célba pontszerző helyen. Tanak 11., Paddon és Ogier a 16. és 17. helyezett lett. Ogier kárpótlása a versenyzáró Power Stage győzelemért járó három pont volt.
Ismét hosszú – négy hetes – kihagyás következik a Rali Világbajnokságban. A csapatok visszatérnek Európába, hogy 2015. május 21-24. között Portugáliában álljanak rajthoz. Bár ez az egyik legnehezebb európai rali, mégis a nézők számára az egyik legkedveltebb is egyben. Nagyon érdekes verseny elé nézünk, amelynek kiszámíthatatlan a végkimenetele. A verseny abszolút favoritja mégis az a Sebastien Ogier, aki tavaly negyedszerre is megnyerte ezt a ralit. Bár Argentínában nem neki állt a zászló, Portugáliában visszavághat a francia pilóta.
2015-ös Argentin Rali eredménye
1.Kris Meeke (GBR) Citroën DS3 3:41:44,9
- Mads Östberg (NOR) Citroën DS3 3:42:03,0
- Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta RS 3:45:12,3
- Martin Prokop (CZE) Ford Fiesta RS 3:48:11,0
- Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:52:31,6
- Khalid Al-Qassimi (ARE) Citroën DS3 3:53:04,8
- Abdulaziz Al-Kuwari (QAT) Ford Fiesta RRC 3:57:47,5
- Diego Dominguez (PRY) Ford Fiesta R5 4:00:33,1
- Gustavo Saba (PRY) Skoda Fabia S2000 4:03:05,5
- Federico Villagra (ARG) Ford Fiesta 4:07:04,5
A világbajnokság eredménye az Argentin Rali után:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 84 pont
- Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 51 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 47 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 41 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 35 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 35 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 30 pont
- Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 26 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 19 pont
- Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 12 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 103 pont
- Hyundai WRT 85 pont
- Citroën WRT 85 pont
- M-Sport WRT 71 pont
- Jipocar Czech National Team 32 pont
- Volkswagen Motorsport II 15 pont
- Hyundai Motorsport N 9 pont
- FWRT SRL 3 pont
(Forrás: Amber PR)