Folytatja pályafutását a tavaly májusban a Hungaroringen combcsonttörést szenvedett korábbi vb-motoros, Kurucz Ferenc. A Tomracing Motorsport Team versenyzője a 2014-es szezonban az összes futamon rajthoz állna a magyar bajnokság és az IMRC nemzetközi sorozat Superstock 600-as kategóriájában. A hajdúszoboszlói pilóta jelenleg fizikai felkészülését végzi, míg március végén, egy többnapos tesztprogramon vesz részt csapattársával, Gyutai Adriánnal.
Tavaly májusban súlyos sérülést szenvedett, és a harmadik futamtól kezdve nem is motorozott. 2014-ben láthatjuk versenyezni?
Kurucz Ferenc: – Őszintén hiszek abban, hogy igen. Sajnos még mindig nem vagyok százszázalékos állapotban, de például gyógytornára már nem kell járnom. Néhány hete személyi edző segítségével megkezdtem az idei szezonra való fizikai felkészülésemet, aminek még az elején járunk. Az edzőtermi munkán kívül rendszeresen járok kocogni, de futni még nem tudok. A lábamba beépített implantátumot már májusban kivehetnék, de úgy döntöttem, mivel nem hátráltat semmiben, erre csak az ősszel kerül sor, mert nem szeretnék emiatt akár egy versenyt is kihagyni.
Mi döntött a visszatérés mellett?
Kurucz Ferenc: – Már a tavalyi szezon végén szerettem volna visszatérni, de ez sajnos különböző okok miatt meghiúsult. A motorozás a szenvedélyem, így egy percig sem volt kérdéses, hogy idén újra versenyezni fogok. Ráadásul úgy érzem, hogy a 2014-es szezonon kívül is van még bennem pár év.
Melyik kategóriában áll rajthoz idén?
Kurucz Ferenc: – Mivel évek óta a Superstock 600-ban versenyeztem, „vén fejjel” már nem szeretnék váltani. Ráadásul nagyon motivál, hogy idén végre olyan mezőny lesz ebben a kategóriában, amely még bennem is felébresztette a már-már alvó oroszlánt.
Ezek szerint a hazai futamokon indul elsősorban?
Kurucz Ferenc: – Igen. Ugyanakkor a magyar bajnokság és az IMRC nemzetközi sorozaton kívül tervbe van véve egy-két Alpok Adria forduló is, majd meglátjuk, egészségügyileg miként bírom a terhelést.
Régi kategória, régi motorral?
Kurucz Ferenc: – Maximum annyiban igaz ez, hogy ugyanúgy egy Yamaha R6-os nyergében vágok neki a szezonnak. A tavalyi motorra lelki okok miatt nem ülök vissza, hisz azzal buktam a Hungaroringen. Az R6-os felkészítése már folyamatban van, és már alig várom, hogy március végén csapattársammal, Gyutai Adriánnal egy komoly tesztprogram keretein belül élesben is kipróbálhassam.