Jari-Matti Latvala végre maga mögött tudhatja borzalmas szezonkezdetét, hiszen vasárnap senkitől sem zavartatva megnyerte a Mexikó Ralit. Főhetett a finn pilóta feje, hiszen miközben világverő autóban ülve egy pontot sem szerzett a szezon első két raliján, addig csapattársa, Sebastien Ogier megnyerte a szezon első két raliját. Az évad első aszfaltos raliján domináns teljesítményt nyújtott a Volkswagen. Az ezüstérmes helyre ugyanis a világbajnokságban vezető Sebastien Ogier hozta célba autóját. Dani Sordo örülhetett a dobogó harmadik fokán, de öröme később elszállt, mert büntetése miatt csak negyedik lett.
A VW címvédő világbajnokának, Sebastien Ogiernek 100. ralifutamán nem sikerült megismételnie tavalyi triplázását (amikor is az övé volt a szezon első három futamának győzelme), s ráadásul 2013 óta tartó Mexikói Rali-győzelmi sorozata is megszakadt. Azonban nem sokáig bánkódhat a második hely fölött, hiszen a Power Stage-en is ő győzedelmeskedett és megtartotta vezető helyét is a világbajnokságban.
Nagy kihívást jelentenek a Mexikó Ralin a murvás utak. Sebastien Ogier korai rajtja miatt szenvedett hátrányt, s ezt az előnyt kihasználva tudott előnyre szert tenni Latvala. Köztudott, hogy a murvás utakon minél több autó megy végig, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet. Ez esetben Ogier volt a söprögető, s hiába szedte össze magát az utolsó napra, Latvala előnye addigra már behozhatatlan volt.
„Ez egy elégtétel és nagyszerű érzés. Nagyon nehezen kezdődött számomra a szezon, hiszen két rali során nulla pontot szereztem. Agyban nem voltam valami jó, s ez a rali sem volt az erősségem a múltban, de végül probléma nélkül vezettem.” – szögezte le a versenygyőztes finn.
Nem Latvala volt az egyetlen pilóta, akivel madarat lehetett volna fogatni. A harmadik helyen célbaérő Dani Sordo értékes pontokat szerzett magának és a Hyundainak is. Legutoljára 2013-ban jutott legközelebb a dobogóhoz, akkor negyedik lett a spanyol. A Hyundai viszont ismét dobogóra tudott kerülni, immáron idén háromból háromszor.
A spanyol pilótát nagy nyomás alá helyezte Andreas Mikkelsen, de a verseny a norvég számára a 15. gyorsasági szakaszon véget ért, mivel karambolozott. Így Mads Östbergé lett a negyedik helyezés, aki ezzel a világbajnoki ponttábla második helyére ugrott.
Az M-Sport másik pilótájának már közel sem volt ilyen sikeres a hétvégéje. Eric Camilli a harmadik nap első szakaszán kiesett és a Rally2 szabályozás értelmében folytatta a versenyt. Thierry Neuville sem tartozott a legszerencsésebb pilóták közé azután, hogy kétszer is letért az útról, s emiatt orvosi ellátásra szorult.
Ott Tanak volt a legsikeresebb privát induló. Az észt pilóta hatodik lett Martin Prokop és Lorenzo Bertelli előtt. A WRC2 kategóriát Teemu Suninen nyerte a kilencedik helyen. Az első tizet az ukrán Valerij Gorban zárja egy Mini volánja mögött.
Dani Sordót megbüntették!
Dani Sordo harmadik helyét a rali végén elvették azzal, hogy két perces büntetés róttak ki rá. A Hyundai ugyanis a megengedettnél egyel több abroncsot használt fel a hétvége során Sordo esetében. Így a spanyol végül a negyedik helyen végzett, s Mads Östberg ugrott a harmadik helyre. A csapat elmondása szerint egy kommunikációs zavar vezetett odáig, hogy három új és két használt abroncs helyett három használt és két új abroncs került Sordo autójára.
Hosszú szünet következik a Rali Világbajnokságban. Bár a mezőny marad Dél-Amerikában, így is hat hetes szünetet követően térnek csak vissza a csapatok a versenyzéshez. 2016. április 21-24.-én rendezik meg ugyanis az Argentin Ralit. Tavaly drámai versenyen nagy meglepetésre Kris Meeke első ralis győzelmét szerezte meg a dél-amerikai versenyen úgy, hogy Sebastien Ogier már az első nap kiesett, miután autójának üzemanyag-ellátó rendszere meghibásodott.
2016-ös Mexikó Rali eredménye
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo 4:25:57,4
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 4:27:02,4
- Mads Östberg (NOR) Ford Fiesta RS 4:31:33,8
- Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 4:31:35,3
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 4:32:20,0
- Ott Tanak (EST) Ford Fiesta RS 4:35:56,9
- Martin Prokop (CZE) Ford Fiesta WRC 4:38:55,9
- Lorenzo Bertelli (ITA) Ford Fiesta WRC 4:40:07,0
- Teemu Suninen (FIN) Skoda 4:43:59,2
- Valerij Gorban (UKR) BMW-Mini WRC 4:58:34,7
A világbajnokság eredménye a Mexikó Rali után:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 77 pont
- Mads Östberg (NOR) M-Sport WRT 42 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 33 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 30 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 29 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 27 pont
- Ott Tanak (EST) DMACK WRT 24 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 15 pont
- Stephane Lefebvre (FRA) Abu Dhabi WRT 10 pont
- Henning Solberg (NOR) Henning Solberg 6 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 97 pont
- Hyundai WRT 61 pont
- Ford Stobart 46 pont
- Volkswagen Motorsport II 30 pont
- DMACK WRT 26 pont
- Hyundai Motorsport N 24 pont
- Jipocar Czech National Team 6 pont
(Forrás: Amber PR)