A verseny előtti teszten lehet, hogy összetörte az autóját, de amikor számított, hozta a győztes formáját. Nem másról van szó, mint Jari-Matti Latvaláról, aki megszerezte első győzelmét azon a Korzika Ralin, amely a Francia Ralitól vette vissza jó megérdemelt helyét a Rali Világbajnokságban. Latvala sikere még szebb annak fényében, hogy a tavalyi Francia Ralin is ő állhatott a dobogó legfelső fokára, akkor első aszfaltos sikerét könyvelhette el ott. Most ismét győzött aszfalton mégpedig Elfyn Evans előtt. A walesi pilótát Andreas Mikkelsen követi a bronzérmes helyen.
„Nagyszerű hétvégén vagyunk túl. Nem toltuk sehol sem a maximumon, de óvatosan kellett vezetnünk a nehéz körülmények között.” – nyilatkozta Latvala egy mérvadó ralis honlapnak.
Hogy mik voltak a nehéz körülmények? Eső nehezítette a ralimezőny dolgát a pénteki napon. Latvala ekkor csak harmadikként ért célba a nap végén. Elfyn Evans briliáns vezetéssel az élen zárta a napot. Szombaton javultak az időjárási viszonyok, s a finn pilóta elkezdett javulni s vasárnap már az élre állt és egyre növelte az előnyét. A versenyt záró Power Stage-en nem sikerült győznie – csak harmadik lett, de a versenyt végül jelentős fölénnyel zárta az élen. Érdekes módon a Power Stage-en a már világbajnok Sebastien Ogier győzedelmeskedett. Így bár nem ért célba pontszerző helyen, de mégis gyűjtött három pontot.
Evans a második helyen autózva sikeresen maga mögött tartotta Andreas Mikkelsent, aki végül csak a harmadik helyre tudta célba kormányoznia Volkswagenjét. Ez így is Evans legjobb rali világbajnoki eredménye, második dobogós helyezése. „Nagyon boldog vagyok. A nehéz idők és sok kritika után ez megédesíti a napjaimat.” – nyilatkozta boldogan a fordos pilóta.
A negyedik helyen magányosan autózott a célba a Citroen pilótája, Kris Meeke. Őt Hayden Paddon követte a célba az ötödiken. Ezzel sikeresen kielőzte az új-zélandi pilóta a Citroent vezető Mads Östberget. A Hyundainak azonban nem sikerült megőriznie az ezüstérmes helyét a konstruktőrök között. Igaz csak egy ponttal, de a Citroen kielőzte a koreai csapatot és letolta azt a harmadik helyre.
A Korzika Rali nagy reménysége nem nyújtott maradandót. Dani Sordo sikeresen túltette magát azon, hogy elcsapott egy követ, amivel kitörte autója kerekét még pénteken. A 13. helyen ért így célba aznap. Ezután felverekedte magát a hetedik helyre úgy, hogy aztán az utolsó nap átugorta Bouffiert, Sarrazint és Tanakot. Ez a trió zárja az első tizet.
S mi történt Ogier-val? A háromszoros világbajnok pilóta pénteken sok időt vesztett egy defekt miatt, majd sebességváltója meghibásodása miatt kénytelen volt kiállni. Később a Rally 2 szabály értelmében folytatta a versenyzést és a 15. helyen ért célba.
Hasonlóképpen járt Robert Kubica és Thierry Neuville is. Mindketten a Rally 2 szabály értelmében kiesés után folytathatták a versenyt. Kubica egyébként második lett a Power Stage-en, így legalább két értékes ponttal gazdagodott a lengyel pilóta.
A Korzika Ralit követően a csapatok ismét hosszabb pihenőre mehetnek, hiszen csak három hét múlva van ismét jelenésük, ezúttal a szezon utolsó előtti raliján, a Katalán Ralin (2015. október 22-25.).
2015-ös Korzika Rali eredménye
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo 2:39:46,7
- Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta RS 2:40:29,8
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 2:40:33,0
- Kris Meeke (GBR) Citroën DS3 2:41:20,1
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 2:41:40,3
- Mads Östberg (NOR) Citroën DS3 2:41:46,5
- Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 2:41:57,1
- Brian Bouffier (FRA) Ford Fiesta 2:41:59,5
- Stephane Sarrazin (FRA) Ford Fiesta 2:42:26,0
- Ott Tanak (EST) Ford Fiesta RS 2:43:29,7
A világbajnokság eredménye a Korzika Rali után:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 238 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 160 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport II 126 pont
- Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 98 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 86 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 83 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 81 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 66 pont
- Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 63 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport N 62 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 369 pont
- Citroën WRT 184 pont
- Hyundai Motorsport 183 pont
- M-Sport WRT 170 pont
- Volkswagen Motorsport II 91 pont
- Hyundai Motorsport N 59 pont
- Jipocar Czech National Team 45 pont
- FWRT SRL 9 pont
(Forrás: Amber PR)