Több mint nyolcezezren látogattak ki az idei AUTOMOTIVE HUNGARY és AUTÓTECHNIKA 2015 szakkiállításokra a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontba október 28. és 31. között. A régió legnagyobb autóipari beszállítói és járműfenntartó-ipari rendezvényén 11 ország 300 kiállítója vett részt, ami 15 százalékos növekedést jelent a tavalyi számokhoz képest.
Fotó: Dóka Attila,Juhász Melinda
A négy Magyarországon gyártóbázissal rendelkező autóipari cégen (Audi, Mercedes, Opel, Suzuki) kívül most először a BMW is saját standdal képviseltette magát. Az autógyárak mellett az ipar legnagyobb beszállítói (köztük a Bosch, a Takata, a Flextronics, a National Instruments, az SMR,a LUK Savaria, a BPW-Hungária, a Rába, ZF, Shinwa és a Thyssen Krupp)is jelen voltak.
Tavaly 432 ezer jármű és 2 millió 465 ezer motor készült Magyarországon. Az iparág teljesítménye 6496 milliárd forintot tett ki, ez háromszorosa az élelmiszeriparnak és nyolcszorosa a gyógyszeriparnak – mondta el a kiállítás megnyitóján Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.
Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, miniszter-helyettes arról beszélt: a kormány célja, hogy néhány év múlva az EU-n belül Magyarországon legyen legmagasabb az ipar aránya a GDP-n belül. Ebben pedig kiemelt szerep jut az autóiparnak. Hozzátette: a Magyarországra települt autógyárak világszínvonalú technikát hoztak, serkentik az innovációt és munkahelyeket teremtenek. A világ 20 nagy autóipari beszállítója közül 15 jelen van az országban. Ezek fokozatosan kapcsolják be a beszállítói láncba a magyar kis és közepes vállalkozásokat.
Sokan vettek részt a kiállítás programjához kapcsolódó szakmai kerekasztal beszélgetéseken és konferenciákon, melyek az ÜZLET, TUDOMÁNY, KARRIER témakörökre épültek. Igen sikeres volt a Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetsége (MAJOSZ) és a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) által szervezett beszállítói fórum, valamint a HIPA szervezésében lebonyolított Orosz-Magyar beszállítói fórum, amelyen ismertették az orosz autópiacon készült kutatás eredményeit. Utóbbi támpontul szolgálhat a magyarországi gyártóknak és beszállítóknak.
A kiállítás tudományos szekciójában a többi között olyan témák kerültek terítékre, mint a gépjárművek újrahasznosítása és a robottechnológia fejlődése.
A fővárosi versenyautó-építők győzelmével zárult az idei Techtogether. Az AUTOMOTIVE HUNGARY-n immár hagyomány, hogy az egyetemi és főiskolai csapatok összemérik elméleti és gyakorlati tudásukat. A hazai járműipari képzésekben résztvevő mérnökhallgatók 17 csapatát prezentációkkal, műszaki feladatokkal, expocaching-gel és szakmai kvízzel tesztelte a zsűri. Az első helyet 2014 után ismét a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Formula Racing Team csapata (BME FRT) nyerte. A második helyre az Óbudai Egyetem csapata futott be, a
bronzérmet a győri Arrabona Racing Team szerezte meg.
Az AUTOMOTIVE HUNGARY társrendezvénye a most 24. alkalommal megrendezett AUTÓTECHNIKA – Nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás volt, ahol elsősorban a szerviztechnika, garázsipar és diagnosztika kiállítói mutatták be termékeiket, fejlesztéseiket, miközben a látogatók magas szakmai színvonalú előadásokat hallgathattak OKTATÁS, TUDÁS, VÁSÁR témában Az AUTÓTECHNIKA kísérőeseményeként az „F” pavilonban rendezték meg az 5. Auto+Motor+Sport Expo-t, a technikai sportok interaktív fórumát.