Egy hosszú, háromhetes pihenőt követően rendezik meg a hétvégén a szezon utolsó előtti raliját, a Katalán Ralit. Tavaly ezzel a ralival zárult a szezon, de idén a Brit/Wales Rali visszavette jól megérdemelt helyét a szezon legvégén. Az utolsó két raliverseny már csak örömzenélés lesz. Az egyéni világbajnoki cím sorsa eldőlt, Sebastien Ogier az idei világbajnok, s a Francia Rali végével Sebastien Loeb is szögre akasztotta világbajnoki ralis sisakját. Egyedül a Volkswagen számára nagy a tét, hiszen megszerezheti első gyártói világbajnoki címét.
Az aszfaltos Francia Rali után változást hoz a spanyolországi megmérettetés, hiszen ezúttal ez egy vegyes útfelszínű rali lesz. ahol az első két nap során aszfalton versenyeznek a résztvevők, míg a harmadik napon murvára vált a mezőny. Ez taktikázásra – azon belül lassításra – fogja kényszeríteni a csapatokat. Hiszen aki a leggyorsabb lesz aszfalton, az kezdi majd meg a sort murván is. Ez viszont nagy hátrányt eredményezhet – száraz időjárási körülmények között – az elől menőknek, hiszen nekik kell majd takarítani az utat a mögöttük rajtolók elől.
Korábban az első tízben haladó versenyzők lelassítottak az előző nap utolsó gyorsasági szakaszán annak érdekében, hogy néhány másodpercet veszítsenek az idejükből, s ezáltal kedvezőbb rajtolási pozícióba kerüljenek a murvás szakaszok előtt. Bár korábban a gyártók kérték a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy ezen a ralin fordított sorrendet alkalmazzon az utolsó napon, azt a szövetség elutasította.
A hétvége favoritja Sebastien Loeb hiányában ezúttal is Sebastien Ogier lesz. Jari-Matti Latvala, Ogier csapattársa, második volt tavaly ezen a ralin. Akár a francia, akár a finn pilóta ér be jobb helyen, a Volkswagennek elég hat pont ahhoz, hogy megszerezze a gyártói győztes trófeát. Az utolsó két futam egyikén minden bizonnyal sikerül is ez a bravúr a wolfsburgi székhelyű csapatnak.
Bár Sebastien Loeb a világbajnoki ralik világától visszavonult, a ralizást nem tervezi teljesen befejezni. Feleségével, Severinnel a navigátori székben rajthoz is áll a jövő hónapban a belgiumi Condroz Ralin. A Loeb páros egy Citroen DS3 volánjánál méreti meg magát, s egyik ellenfele a Citroen csapatfőnöke, Yves Matton lesz, akit Loeb navigátora, Daniel Elena segíti majd a verseny során.
A rali
A 2013-as Katalán Rali három napon át tart, s a 15 gyorsasági szakasz távja 355,92 km-t tesz majd ki.
A rali szervizparkját és főhadiszállását Costa Dauradán, Salou tengerparti turistavárosában rendezik be, nem messze a PortAventura élményparktól.
A világbajnokság állása a Francia Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport
2. Thierry Neuville Qatar WRT
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport
4. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT
5. Mikko Hirvonen Citroën WRT
6. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT
7. Sebastien Loeb Citroën WRT
8. Jevgenyij Novikov Qatar M-Sport WRT
9. Martin Prokop JIPOCAR Czech National Team 49 pont
10. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport 2 40 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 339 pont
2. Citroën WRT
3. Qatar WRT
4. Qatar M-Sport WRT 156 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT 59 pont
6. Jipocar Czech National Team 51 pont
7. Volkswagen Motorsport 2 40 pont
8. Lotos WRC Team 20 pont
(Forrás: Amber PR)