Magyar csúcsgasztronómia a nemzetközi sajtó előtt

Noha  nagyszerű bor- és gasztrokultúránk jelentősen befolyásolja hazánk pozitív  megítélését, az úti cél kiválasztásánál ez nem feltétlenül jelenik meg döntő tényezőként. Az MT Zrt. április  26-30. között szervezett különleges tanulmányútjának segítségével hazánk egyedi  és versenyképes gasztronómiai értékeire igyekeztek felhívni a külföldi újságírók  figyelmét. A program a nemzetközi szinten is elismert budapesti éttermek  páratlan kínálatát, a magyar konyha új, modern és egyre több külföldi turistát  vonzó arcát mutatta be.

Az önálló turisztikai  termékekként is létező gasztro- és a borturizmus fejlődése szorosan  összefonódik, hiszen a magyar borvidékek kiváló borainak méltó kísérői a hazai  fogások, s az értő bor-étel párosítás kiemeli boraink szépségét is. Ezt szem  előtt tartva az ötnapos tanulmányút során Magyarország prémium éttermeit és a  tokaji borvidéket látogatta végig a csoport. A budapesti program olyan  helyszíneken zajlott, mint a Michelin-csillagos Costes és Onyx, a Nobu, az Arany  Kaviár, a Café Pierrot, vagy az Alabárdos Étterem és a Bock bisztró. Nem  maradhatott ki a legendás Gerbeaud, a kínálatot színesítette még a francia  konyhaművészetet és a tradicionális magyar ízvilágot ötvöző Atakám Bisztró és a ZONA food & wine bar is. A  gondos kiszolgálás és a magyar konyha újragondolt fogásainak megismerése mellett  a látogatóknak alkalmuk nyílt helyszínbejárásra, valamint mesterszakácsokkal – például a kreatív és extravagáns fogásairól ismert séffel, Bíró Lajossal – is  készíthettek interjút. Az újságírók az alapanyagok beszerzésétől kezdődően  követték az ételkészítés folyamatát: a Csörsz utcai biopiacon Takács Lajos, az  Olimpia Étterem séfje kalauzolta őket, emellett a Szimpla Kert vasárnapi őstermelői piacán is jártak.

A „borban az igazság” szellemében Tokajra látogattak a zsurnaliszták. Hazánk  festői borvidékén elsőként Demeter Zoltán pincészetében kóstolhatták a tokaji  borokat. A Gusteau étteremben fogyasztott ebédet követően a sort Szepsy Zoltán  pincészetének látogatásával folytatták, s a napot az Andrássy Rezidencia Wine & Spa-ban  zajlott borvacsora zárta.

Hazánk  egyre több csúcsgasztronómiai helyszínnel és szolgáltatással büszkélkedhet,  amelyek a világpiacon is megállják a helyüket, így lehetővé vált egy új gourmet  szegmens megcélzása a turisztikai marketingtevékenységben. Az idei évtől – a  cégcsoporti szinergiákat kihasználva – az MT Zrt. több közös akciót szervez bor  és gasztronómia témában az agrár- és bormarketing területtel. Az együttműködés  keretében vett részt a társaság februárban a Bocuse d’Or szakácsverseny lyoni  döntőjéhez kapcsolódó gasztronómiai szakkiállításon (SIRHA), ahol magyar  versenyző került a legjobbak közé.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*