Noha nagyszerű bor- és gasztrokultúránk jelentősen befolyásolja hazánk pozitív megítélését, az úti cél kiválasztásánál ez nem feltétlenül jelenik meg döntő tényezőként. Az MT Zrt. április 26-30. között szervezett különleges tanulmányútjának segítségével hazánk egyedi és versenyképes gasztronómiai értékeire igyekeztek felhívni a külföldi újságírók figyelmét. A program a nemzetközi szinten is elismert budapesti éttermek páratlan kínálatát, a magyar konyha új, modern és egyre több külföldi turistát vonzó arcát mutatta be.
Az önálló turisztikai termékekként is létező gasztro- és a borturizmus fejlődése szorosan összefonódik, hiszen a magyar borvidékek kiváló borainak méltó kísérői a hazai fogások, s az értő bor-étel párosítás kiemeli boraink szépségét is. Ezt szem előtt tartva az ötnapos tanulmányút során Magyarország prémium éttermeit és a tokaji borvidéket látogatta végig a csoport. A budapesti program olyan helyszíneken zajlott, mint a Michelin-csillagos Costes és Onyx, a Nobu, az Arany Kaviár, a Café Pierrot, vagy az Alabárdos Étterem és a Bock bisztró. Nem maradhatott ki a legendás Gerbeaud, a kínálatot színesítette még a francia konyhaművészetet és a tradicionális magyar ízvilágot ötvöző Atakám Bisztró és a ZONA food & wine bar is. A gondos kiszolgálás és a magyar konyha újragondolt fogásainak megismerése mellett a látogatóknak alkalmuk nyílt helyszínbejárásra, valamint mesterszakácsokkal – például a kreatív és extravagáns fogásairól ismert séffel, Bíró Lajossal – is készíthettek interjút. Az újságírók az alapanyagok beszerzésétől kezdődően követték az ételkészítés folyamatát: a Csörsz utcai biopiacon Takács Lajos, az Olimpia Étterem séfje kalauzolta őket, emellett a Szimpla Kert vasárnapi őstermelői piacán is jártak.
A „borban az igazság” szellemében Tokajra látogattak a zsurnaliszták. Hazánk festői borvidékén elsőként Demeter Zoltán pincészetében kóstolhatták a tokaji borokat. A Gusteau étteremben fogyasztott ebédet követően a sort Szepsy Zoltán pincészetének látogatásával folytatták, s a napot az Andrássy Rezidencia Wine & Spa-ban zajlott borvacsora zárta.
Hazánk egyre több csúcsgasztronómiai helyszínnel és szolgáltatással büszkélkedhet, amelyek a világpiacon is megállják a helyüket, így lehetővé vált egy új gourmet szegmens megcélzása a turisztikai marketingtevékenységben. Az idei évtől – a cégcsoporti szinergiákat kihasználva – az MT Zrt. több közös akciót szervez bor és gasztronómia témában az agrár- és bormarketing területtel. Az együttműködés keretében vett részt a társaság februárban a Bocuse d’Or szakácsverseny lyoni döntőjéhez kapcsolódó gasztronómiai szakkiállításon (SIRHA), ahol magyar versenyző került a legjobbak közé.