MAGYARORSZÁG ISMÉT BEMUTATKOZIK A VILÁG EGYIK LEGRANGOSABB TURISZTIKAI VÁSÁRÁN

1A Magyar Turizmus Zrt. idén is látványos standdal vesz részt a turisztikai szakma vezető rendezvényén, a World Travel Market (WTM) vásáron Londonban. Az új látványelemekkel gazdagított kiállítási téren Magyarország díjnyertes imázsfilmjével, valamint az egész országot felölelő turisztikai kínálattal, számos társkiállítóval – szállodákkal, utazási irodákkal és más turisztikai szolgáltatókkal – ismerkedhet a nemzetközi szakma és nagyközönség.

A világ vezető turisztikai szakmai rendezvénye idén 35. alkalommal, ezúttal november 3. és 6. között zajlik a londoni ExCeL stadionban. A 186 ország mintegy 5000 kiállítóját felvonultató seregszemle a világ minden tájáról érkező több mint 50 ezer szakember – döntéshozók, turisztikai szervezetek, szolgáltatók, a turisztikai média, valamint a szakoktatás képviselői – találkozóhelye.

Magyarország turisztikai kínálatát a Magyar Turizmus Zrt. mellett 18 magyar társkiállító (szállodák, utazási irodák, programgazdák és szakmai szervezetek) képviseli a négynapos londoni eseményen. A magyar nemzeti stand letisztult, elegáns arculattal büszkélkedhet: a víz motívumát megjelenítő, domináns kék látványelemek mellett, jellegzetes magyarországi látványosságokat ábrázoló világító fotók teszik még vonzóbbá. Az arculati elemek részei a Think Hungary – More than expected című imázsfilm meghatározó képkockái is. A többszörösen díjazott imázsfilm legutóbb az október 2-án megrendezett – a vállalati filmek díjazására specializálódott – Cannes Corporate Media & TV Awards-on nyerte el az Ezüst Delfin-díjat turizmus kategóriában.

Magyarország nagyszabású turisztikai megjelenésének alkalmából a WTM-en részt vesznek a Magyar Turizmus Zrt. vezetői, dr. Faragó Péter vezérigazgató, Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes, Maráczi Gábor stratégiai- és marketingigazgató, valamint Mező Ildikó, az MT Zrt. londoni képviseletének vezetője, akik nemzetközi marketing- és médiaügynökségekkel, utazásszervezőkkel, légitársaságokkal és más szakmai partnerekkel folytatnak tárgyalásokat stratégiai marketing- és média-együttműködésekről.

A London és Debrecen között napi rendszerességgel közlekedő légi járat népszerűsítése kiemelten fontos a Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület marketingtevékenységében is. A térség ezért idén már harmadszor vesz részt a kiállításon, a magyar standon.

Az Egyesült Királyság Magyarország negyedik legfontosabb küldőpiaca. A KSH 2013. évi végleges statisztikai adatai szerint a szigetország utazói 11,6%-kal több, összesen 678.426 vendégéjszakát töltöttek el kereskedelmi szálláshelyeinken, az előző évhez képest.

A legfrissebb, 2014. január-augusztusi statisztikai adatok további bizakodásra adhatnak okot: a magyar kereskedelmi szálláshelyeken ebben az időszakban 476 ezer brit vendégéjszakát regisztráltak, ami az előző év azonos időszakához képest további 1,5%-os növekedést jelent.

A szigetország utazóinak körében Budapest ismerete a legjellemzőbb, köszönhetően az utóbbi években indított fapados járatoknak, városnéző utaknak és a közelmúltban megvalósult fejlesztések segítségével megújult turisztikai kínálatnak. Hazánk mind a fiatalabb, mint pedig a középkorú és idősebb célcsoportok körében népszerű, divatossá váló, „trendi” célállomást jelent. Különös érdeklődésre tart számot a kulturális, bor- és gasztronómiai, ökoturisztikai, egészségturisztikai és konferenciaturisztikai kínálatunk.