Folyamatosan bővül a 11. Torkos Csütörtökre jelentkező éttermek listája, amely a mai naptól megtekinthető az akció hivatalos weboldalán a torkoscsutortok.itthon.hu oldalon. A Magyar Turizmus Zrt. néphagyományra épülő gasztronómiai keresletélénkítő akciója, a Torkos Csütörtök idén február 11-én várja az éttermi kultúra iránt érdeklődőket.
Az éttermek regisztrációja 2016. január 12-én indult, az első egy hétben közel 300 étterem csatlakozott a megváltozott feltételrendszerrel zajló eseményhez. Az étterembe járás és az új ízek felfedezésének népszerűsítésére létrehozott akció során az alkoholtartalmú italokat nem lesz kötelező féláron adni, azonban minden másra, a teljes étel- és alkoholmentes ital fogyasztásra továbbra is 50% kedvezményt kell adniuk a csatlakozó vendéglátóhelyeknek. A feltételtől pozitív irányba természetesen eltérhetnek, vagyis továbbra is nyújtható az alkoholtartalmú italokat is magában foglaló teljes számla végösszegéből 50%-os kedvezmény, de ez nem kötelező. A választási lehetőség idén is a teljes a la carte kínálatra vonatkozik, külön erre az alkalomra készített szűkített menüsorral az akcióban részt venni nem lehet.
A Torkos Csütörtök az új ízek megismerésén túl az étterembe járás népszerűsítésére létrehozott akció, így olyan szolgáltatók, akik kizárólag házhozszállítással foglalkoznak, nem vehetnek részt benne. A helyben fogyasztást is lehetővé tevő vendéglátóhelyeknek elvitelre vagy házhozszállítással nem kötelező a csatlakozási feltételek szerint kedvezményt adni, azonban természetesen ezt önkéntes alapon megtehetik.
Az éttermi regisztráció 2016. február 9-én, 18 órakor zárul.
Az éttermi kínálat az elmúlt évek során évről évre szélesedett: a halászcsárdától az art caféig, a gyorsétteremtől a prémium kategóriás vendéglátóhelyig országszerte több száz étterem közül választhattak az érdeklődő ínyencek. Valamennyi korábbi akció értékelése azt mutatta, hogy ezeken a napokon a részt vevő vendéglátóhelyek túlnyomó többségénél nemcsak a vendégforgalom emelkedett, hanem a bevételük is növekedett annak ellenére, hogy 50%-os kedvezményt nyújtottak. Az étteremtulajdonosok túlnyomó többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. A résztvevők nagy része hamar felismerte az akcióban rejlő promóciós és marketinglehetőségeket: az extra vendégkör, a teltház és a Torkos Csütörtökkel járó médiaérdeklődés hosszú távon megtérülő befektetés.
Az új, szerethető arculattal büszkélkedő Torkos Csütörtök idén egyúttal az MT Zrt. szervezésében zajló „Gasztroélmények Éve 2016” tematikus programsorozat nyitánya is lesz.
Először 2006-ban szervezte meg az MT Zrt. a Torkos Csütörtök néven ismertté vált éttermi akciót. A néphagyomány szerint Torkos Csütörtökön – annak ellenére, hogy a húsvéti 40 napos böjt kezdetét jelentő hamvazó szerdát követően ünnepeljük – ismét szabad volt húst fogyasztani a farsangi maradékok elfogyasztása céljából is.