Már lehet nyilatkozni a Takarékbanknál a hiteltörlesztés folytatásáról

Az ügyfelek jelenleg négyféle platformon jelezhetik fizetési szándékukat 

Már tudnak nyilatkozni a Takarékbanknál azok az ügyfelek, akik a hiteltörlesztési moratórium ellenére tovább fizetnék törlesztőrészletüket. A pénzintézet jelenleg négy platformon: Call Centeren, e-mailen, postai úton, illetve indokolt esetben a Takarékbank bármely bankfiókjában fogadja az ügyféligényeket, napokon belül pedig további csatornákon is lehetővé teszi a nyilatkozattételt. Sokan érdeklődnek a továbbtörlesztésről, a bank ezért arra számít, hogy nagy számban lesznek olyanok, akik nem élnek a moratóriummal.

A kormány a koronavírus okozta válsághelyzet miatt december 31-éig felfüggesztette a március 18-áig folyósított lakossági és vállalati hitelek visszafizetését. A Takarékbank haladéktalanul végrehajtotta a kormányrendeletet, és a hitelek törlesztéseinek beszedését leállította. A jogszabály ugyanakkor lehetőséget ad arra, hogy aki akarja, továbbra is törlessze a tartozását, az eredeti kondíciók szerint. Ehhez nyilatkoznia kell.

A Takarékbank arra törekszik, hogy a lehető legtöbb módon lehetővé tegye ügyfeleinek a nyilatkozattételt. Telefonon, e-mailen, postai úton, vagy szükség esetén a bankfiókban is lehet nyilatkozni, de ez utóbbit a járványos időszakban nem javasolja a bank. A következő napokban – ezeken felül – további módokat is biztosítanak. A Takarékbank folyamatosan tájékoztat a honlapján a már működő felületekről.

Az ügyfelek december 31-éig bármikor jelezhetik, hogy mégis folytatják a hitelük törlesztését, ugyanúgy, ahogy azt is, ha mégis élni kívánnak a moratóriummal. Amennyiben több hitelük van, ezt minden hitelnél külön tehetik meg. Ilyen esetekben egyszerűen nyilatkozniuk kell a banknak, hogy adott időponttól kezdve mégis törlesztenek, illetve élnek a moratóriummal.

Nyilatkozni három esetben kell. Elsőként akkor, ha egy ügyfél most nem él a moratóriummal és tovább törleszti hitelét. Másodszor majd akkor, ha most tovább törleszt, de később meggondolja magát, és felfüggeszti a fizetést. Harmadszor, ha most él a moratóriummal, később azonban úgy dönt, mégis folytatja a törlesztést. Egyedül akkor nem kell nyilatkoznia az ügyfélnek, ha most felfüggeszti a törlesztését, és nem is változtatja meg a döntését.

A nyilatkozathoz a hitel felvevőjének néhány adata, valamint több, a hitelszerződéshez kapcsolódó információ szükséges, a magánszemélyeknek és a vállalatoknak szóló nyilatkozatsablon a bank honlapjáról letölthető.

 

Háttérinformáció

A Takarék Csoport Magyarország egyik legnagyobb bankcsoportja és a magyar pénzügyi rendszer meghatározó szereplője. A Csoport tagjai az MTB Zrt. mint integrációs üzleti irányító szervezet, a Takarékbank Zrt. mint univerzális kereskedelmi bank, a Takarék Jelzálogbank Nyrt. mint szakosított hitelintézet, valamint egyéb, faktorálással, lízinggel, alapkezeléssel, informatikával és más kiegészítő pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó társaságok, leányvállalatok. A Takarék Csoport szabályszerű és prudens működését a külön jogosítványokkal rendelkező Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezete (SZHISZ) ellenőrzi és felügyeli.

A Takarék Csoport országos lefedettségű, univerzális kereskedelmi bankja a korábbi takarékokat tömörítő Takarékbank Zrt., az egyik legnagyobb hazai pénzintézet, amely az ország legnagyobb fiókhálózatát működteti, 1,1 millió ügyfelet szolgál ki. Helyi családoknak, közösségeknek és vállalkozásoknak, idősebb és fiatalabb generációknak, falusi és nagyvárosi lakosoknak kínál személyre szabott, korszerű és megbízható pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat.