Máris elérhető a 2018-as matek érettségi megoldása, magyarázattal

Véget ért a 2018-as matek érettségi. Alapvetően a korábbi évekhez hasonló nehézségű volt az idei középszintű matek érettségi feladatsor – mondták szinte egyöntetűen az általunk megkérdezett diákok. 

Tollak és szögmérő az egyik diák padján a matematika írásbeli érettségi vizsga kezdete előtt a XVI. kerületi Táncsics Mihály Általános Iskola és Gimnáziumban 2018. május 8-án. Az Oktatási Hivatal korábbi tájékoztatása szerint a 2005-ben bevezetett kétszintű érettségi vizsgarendszer 28. időszakában 1.183 helyszínen összesen mintegy 110.700-an adnak számot tudásukról. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Tollak és szögmérő az egyik diák padján a matematika írásbeli érettségi vizsga kezdete előtt a XVI. kerületi Táncsics Mihály Általános Iskola és Gimnáziumban 2018. május 8-án. Az Oktatási Hivatal korábbi tájékoztatása szerint a 2005-ben bevezetett kétszintű érettségi vizsgarendszer 28. időszakában 1.183 helyszínen összesen mintegy 110.700-an adnak számot tudásukról. MTI Fotó: Máthé Zoltán

matek érettségi feladatok nem hivatalos megoldását is el lehet már érni a www.mateking.hu/matekerettsegi oldalon, így aki emlékszik a saját megoldásaira, máris összevetheti a Matekinges megoldással, tehát hamar kiderülhet, hogy nagyjából milyen eredményre lehet számítani majd matekból az érettségi bizonyítvány kézhezvételekor.

“Gyakorlatilag minden feladattípushoz és témakörhöz megtalálható nálunk felkészítő anyag, így akik nálunk tanultak, és becsülettel végigmentek a oktatóanyagainkon, azokat nem érte ma meglepetés.” – mondta Mosóczi András, a többszörös Év Honlapja díjas mateking.hu matekoktató honlap ötletgazdája.

 

A második, hosszabb feladatokból álló rész egyébként idén is komolyabb odafigyelést igényelt a diákok részéről, míg az első rész feladatai, melyek alapfogalmakra és összefüggésekre kérdeznek rá (idén többek között a halmazok, statisztika, térfogatszámítás, százalékszámítás, sorozatok, függvények témakörében), azok könnyen érthetőek és viszonylag gyorsan megoldhatóak voltak.

A választható feladatok közül az (ábrákkal együtt) egy egész oldalas 16-os feladat a riasztó terjedelme ellenére talán a másik két alternatívánál picit gyorsabban megoldható volt, így itt, a választható részen lehetett jó feladatválasztással némi időt nyerni.

A diákok a feladatok megoldásához a korábbi évekhez hasonlóan idén is használhatták a függvénytáblázatot, zsebszámológépet, körzőt és vonalzót.