A világ számos országához hasonlóan nálunk is egyre több felmérés irányul az új generáció megváltozott ismeretszerzési formáinak és az olvasásra nevelés lehetséges módjainak feltérképezésére. A kutatások és a külföldi kezdeményezések tapasztalatai szerint a fiatalok körében az olvasás népszerűsítésének egyik hatékony eszközei lehetnek a gyerekek életkorának, érdeklődésének megfelelő színvonalas magazinok.
„A digitális nemzedék gondolkodása már nem lineáris, hanem ugrásszerű. Rengeteg információt igényelnek, a mi feladatunk pedig ezt az információéhséget tudományos megalapozottsággal, ugyanakkor a gyermekek számára érdekes, figyelemfelkeltő módon kielégíteni – mondta el Miklya Luzsányi Mónika a Harmat Kiadó gondozásában megjelenő Family Cikcakk magazin főszerkesztője, számos oktatási segédanyag, gyermek- és ifjúsági könyv, valamint dokumentumkötetet díjazott szerzője.
A szeptembertől induló Cikcakk a keresztény értékeket alapul véve a valós élet kérdéseit próbálja körüljárni a mai gyerekeknek szánt izgalmas formában, többek között a természet- és társadalomtudományok, a művészetek, vagy a sport területéről. A lap szerkesztési koncepciójában a digitális generáció megváltozott olvasási, tanulási és információszerzési igényeihez is igazodva nagy hangsúlyt kap az önálló gondolkodásra késztetés, valamint a többnézőpontúság- és az ítélőképesség fejlesztése. A pszichológusokkal és fejlesztőpedagógusokkal kidolgozott interaktív feladatokkal pedig javítani kívánják a különböző gondolkodási funkciókat, a finommotorikai készségeket, a feladatmegoldó képességet. Sőt, a következő számoktól a gyerekeket is be kívánják vonni a lap további „szerkesztésébe”.
„A magazinnal az erkölcstan oktatás témáihoz is igazodva szeretnénk kreatív módon, valódi élményt nyújtva segíteni az értékek átadását, ráadásul egy olyan időszakban, amikor az olvasásra szoktatásért naponta meg kell küzdeni” – mondta dr. Herjeczki Kornél, az idei tanévre erkölcstan tankönyvet is megjelentető Harmat Kiadó igazgatója.
Iskolakezdésre a Cikcakk magazin több tízezer ingyenes példánya juthatott el elsősorban a hitoktatókon keresztül az egyházi iskolákban tanuló vagy hitoktatásban résztvevő alsó tagozatos gyermekek számára, de a terjesztésbe hamarosan a Magyar Posta Zrt. postaboltjai is bekapcsolódnak.