Dobos Judit, vagyis Jucus túl van az első két, élményekkel teli hét „megpróbáltatásain”: a Nyugat-Dunántúl különleges kincseinek a felfedezését követően a Balaton felé vette az irányt. Élményei messze túlmutatnak a szokványos utazások során megtapasztalhatókon: olyan helyeket és programokat mutat meg, amelyek arra ösztönzik (nemcsak) kortársait, hogy a nyomába szegődjenek és ők is átélhessék e nem mindennapi kalandokat. Aki nem tud most azonnal útnak indulni, kövesse a http://evutazoja.hu/ oldalt!
Nyugat-Dunántúl
Jucus, az Év Utazója a Nyugat-Dunántúlon kezdte meg 10 hetes kalandos utazását. Az erről készült videóból kiderül merre járt, mit csinált és kivel találkozott. Pannonhalmán bort kóstolt és megtudta mit jelent a hemina, Zalaegerszegen csúszdázott, az Őrségben lovaskocsizott és betekinthetett a tökmagolajsütés rejtelmeibe, Lipóton kenyeret sütött, Szigetközben kenuzott, Lentiben kisvasutazott, golfozott Bükfürdőn, majd járt a Kristály Toronyban és Sopronban a VOLT Fesztiválon, ahol népi táncolt. A győri Mobilis Látogatóközpontban tűzbe tette a kezét, majd a belvárosban beverte a szöget. Csupa izgalom az élete kísérője, Tokár Tomi mellett, aki nemcsak hogy átsegíti az akadályokon, de egyből a mélyvízbe dobja…
http://itthonnyugatdunantulon.blog.hu/ (Országjárás egymillióért…)
A VOLT Fesztiválon kipróbált néptánc szimulátor egyébként a Magyar Turizmus Zrt. új nyári attrakciója, mellyel szórakozva tanulhatunk néptánc kultúránkról. Valamennyi nagy fesztiválon megtalálható, hivatalos programhelyszínként, gotohungary néven. Legutóbb a Balaton Soundon, majd a Szigeten is találkozhatunk vele. Minden helyszínen naponta 14.00 és 22.00 óra között állnak rendelkezésre a Magyar Turizmus Zrt. munkatársai az ország turisztikai attrakcióinak bemutatásával.
Balaton
Keszthelyen, a Festetics kastélyban igazi kuriózumnak számít a Huszárkiállítás és a Pálmaház, de különleges élményt jelent a kerti vasútpálya kipróbálása is a Vadászati Múzeum és Történelmi Modellvasút Kiállítás parkjában. Nem maradhatott ki az Év Utazója élményeinek sorából a borkóstolás sem, méghozzá a kastély XVI. században épült ódon pincerendszerében található Balatoni borok házában. Vonyarcvashegyen már egy kicsit pörgősebb volt a program: itt próbálta ki Jucus és kísérője Tomi a felnőtt játszóteret és a vízisípályát, majd bringázás következett. Pihenésképpen, kicsit lazábbra vették a tempót és bejárták a Szigligeti várat, majd megcsodálták a Balatonfüredi Reformkori városrészt. Kóstoltak már bort elektromos vitorlás hajón? Az Év Utazója most ezt is kipróbálta a VinCE fesztivál szervezésében. Ami ezután következett: Kékszalag vitorlásverseny, lélegzetelállító mutatványok a csopaki Fun Beach Parkban, Tihanyi Apátság, majd elmerülés a Tihanyi Levendulaház csodáiban, Stand Up Paddle, majd a várva várt Balaton Sound! Siófokon Víztorony, Szentkirályi Oxigénbár és Samsung Élményközpont a 360 fokos lélegzetelállító balatoni körpanorámával. S ha az izgalmakból még nem elég: krokodilok és teknősök a balatonszárszói Krokodil Zoo-ban…
Közben szinte el is felejtettük, hogy a Balatonnál strandolni is lehet?
Az Év Utazója balatoni élményeiről minden szónál többet elárul ez a videó felvétel: http://evutazoja.hu (Nagy Korty a Balatonból)
Judit tíz héten keresztül járja Magyarországot és teszteli a pörgésre vágyóknak összeállított, kalandos programokat. Minden héten másik belföldi turisztikai régióba látogat el, utazása során háromfős profi stáb kíséri. Az általuk összeállított 8-10 perces anyagok hetente jelennek meg a Travelo, az Indavideo és az Index oldalain.
Jucus beszámolói a www.evutazoja.hu oldalon is követhetők. Az adott heti programokat élőben is megosztják az Év Utazója Facebook oldalon, Instagramon, illetve Foursquare-en.
Július 17. és 20. között a Dél-Dunántúl, július 22-től pedig Budapest és környékének a felfedezése következik, meglepetés vendégszereplőkkel!
A nemzeti turisztikai marketingszervezet mérföldkőnek tekinti az Y generáció médiafogyasztási szokásaihoz igazodó új kommunikációs csatorna használatát. A ’80-as, 90-es évek szülöttei jellemzően előnyben részesítik az online felületeket a tájékozódáskor és utazásaik szervezése során, a nekik szóló, intenzív audiovizuális ingert jelentő tartalmak hatékonyabbak a belföldi utazásra ösztönző üzenetek célba juttatásához.