Genfben gurult nagyközönség elé a vadonatúj Honda Civic Type R
- Tervezése során az volt a cél, hogy a legátütőbb vezetési élményt nyújtsa a forró ferdehátúak mezőnyében
- A továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO csúcsteljesítménye 320 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 400 Nm
- Az új Type R még sportosabb formában teszi elérhetővé a vásárlók számára az új Civic konstrukcióját
- A modell forgalmazása 2017 nyarán kezdődik
- A gyártás az Egyesült Királyságban, Swindonban zajlik majd, innen exportálják a modellt a nemzetközi piacokra, beleértve Japánt és az Egyesült Államokat is
A 2017-es Genfi Autószalonon lehullt a lepel a vadonatúj Honda Civic Type R-ről. Bemutatóját különösen nagy érdeklődés övezte, hiszen a Honda – nagy teljesítményű sportkocsik fejlesztése során szerzett – temérdek tapasztalatát összegzi, és igazán átütő menetdinamikát ígér a sebesség megszállottjainak.
Alapjain a vadonatúj ötajtós Civickel osztozik, de olyan kiemelkedő teljesítmény jellemzi, hogy a vezetési élményt illetően közúton és versenypályán is maga mögé utasítja a forró ferdehátúak kategóriájának többi szereplőjét.
A 2.0 VTEC TURBO erőforrást és a hatfokozatú erőátvitelt is továbbfejlesztették
A többszörös díjnyertes 2.0 VTEC TURBO motor optimalizálásával a csúcsteljesítményt 320 lóerőre, a legnagyobb forgatónyomatékot pedig 400 Nm-re növelték a Honda mérnökei. Emellett – a motorvezérlés átprogramozásának köszönhetően – gyorsabbak lettek a gázreakciók és még könnyebben vezethetővé vált az autó, nem mellesleg úgynevezett fordulatszám-igazító elektronikát kapott a váltó, ami a visszaváltások előtt ideális fordulatra pörgeti az erőforrást.
Merevebb karosszéria, módosított futómű
Az új Type R könnyebb, merevebb kocsitestet kapott, mint elődje, kiváló tulajdonságait többek között az új ragasztási technikáknak köszönheti. Felmenőjéhez mérten a torziós merevség 38 százalékkal javult.
Újragondolták a Macpherson rendszerű első futómű geometriáját is, így csökkent a hajtási befolyás és még sportosabb érzetet nyújt a Civic Type R. Hátul vadonatúj, független, több – kiemelkedő merevségű – lengőkarból összeállított konstrukció jutott szerephez, ezáltal még fordulékonyabbá, egyszersmind stabilabbá vált a típus.
Továbbfejlesztett üzemmódok
A Sport és a pályaorientált +R üzemmód mellett immáron Comfort fokozatot is választhat a Civic Type R vezetője. A rendszer az adaptív lengéscsillapítók működését, a kormányellenállást, a váltó kapcsolási érzetét és a gázreakciókat is szabályozza.
Kifinomult aerodinamikai megoldások a – nagy sebességnél oly’ fontos – stabilitás érdekében
A vadonatúj Type R még összetettebb és kifinomultabb aerodinamikai csomaggal büszkélkedhet, mint a kifutó generáció. Padlólemez-borítása még egyenletesebb, első légterelője és hátsó szárnya még hatékonyabb lett, a tető hátsó éle pedig ideálissá teszi a légörvényeket. Az erőteljes, agresszív megjelenésű karosszéria felhajtó- és leszorítóerő tökéletes egyensúlyát nyújtja, biztos útfekvést garantálva minden helyzetben, igazán nagy sebességnél is.
Európai gyártás – a Civic Type R-t az öreg kontinensről exportálják a nemzetközi piacokra
Az új Civic Type R gyártása 2017 nyarán kezdődik a Honda swindoni üzemegységében (HUM), ami az alap-Civic összeszerelését is végzi.
Innen exportálják a modell a nemzetközi piacokra, beleértve Európát, Japánt és az Egyesült Államokat is. Érdekesség, hogy az új Civic Type R lesz az első Honda-emblémás Type R, amit hivatalosan forgalmaznak Észak-Amerikában.