A Magyar Turizmus Zrt. meghívásának eleget téve 15 együttműködő közép-kelet-európai-ország lesz jelen nemzeti standdal a 2016-os kiállításon, ami minden eddiginél nagyobbra növeli a rendezvényen kiállító országok számát. Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: idén az MT Zrt. tevékenységének köszönhetően az UTAZÁS Kiállításon a korábbinál jóval hangsúlyosabban jelennek majd meg a távoli turisztikai piacok is. A Magyar Turizmus Zrt. szervezeti keretein belül működő Kína–Közép-, és Kelet-Európai Turisztikai Koordinációs Központ tevékenységének eredményeképpen a március 3. és 6. között zajló vásár külföldi szakmai díszvendége Kína. A társaság belföldi tematikája a Gasztroélmények Évére épül. A vezérigazgató kiemelte: a rendezvény legnagyobb kiállítójaként az MT Zrt. 171 társkiállítóval ismét régiós szigetekbe szervezve invitálja belföldi utazásra az érdeklődőket a Hungexpo A pavilonjában. A tematikus év kapcsán a standokon helyi termelők tartanak bemutatót és kóstolót, ezen kívül a turisztikai ajánlatokat számos látványos attrakcióval színesítik.
Távol-keleti turisztikai piacok: az MT Zrt. versenyelőnybe hozza Budapestet
Az MT Zrt. és a Kína – Közép- és Kelet-Európai Turisztikai Koordinációs Központ 16 európai ország és a Kínai Népköztársaság között segíti a szakmai információk áramlását. Célja, hogy Kína és a közép-kelet-európai régió országai közt szorosabbra fűzze a turisztikai kapcsolatokat és fokozza mind a kiutazó, mind a beutazó forgalmat. Az újrapozícionált Utazás 2016 a kiállítást már rövid távon is kihagyhatatlan és hasznos találkozási ponttá kívánják tenni az ún. távoli piacokkal dolgozó szakemberek számára, így a budapesti kiállítás a Magyar Turizmus Zrt. szakmai támogatása révén versenyelőnybe kerülhet a régió többi országával szemben. A Társaság célja, hogy Budapest olyan közép-kelet-európai szakmai találkozóhellyé válhasson, ahol Közép-Kelet Európa szakmai körei egy-egy távoli ország turisztikai partnereivel találkozhatnak. A társaság hatékony akvizíciójának köszönhetően jelentősen megnőtt az turisztikai seregszemlén kiállító országok száma. Ennek kapcsán nemzetközi konferenciát, B2B workshopot, bilaterális megbeszélések sorát szervezi meg az MT Zrt.
A Kína – KKE turisztikai központ régiónk turisztikai kínálatát az eddiginél nagyobb mélységben kívánja bemutatni a kínai utazók számára: A március 3-i szakmai nap programjában szerepel a Kína Információs Konferencia, majd egy B2B workshop kínai utazásszervezők részvételével. A Kínai Turisztikai Hivatal (CNTA) március 4-én nyitja meg budapesti regionális irodáját. A hivatalos megnyitóünnepség szintén az UTAZÁS kiállításhoz kapcsolódik, és egyúttal újabb fontos állomás a Kína – KKE turisztikai kapcsolatok fejlődésében. A CNTA hivatalos delegációja Du Jiang alelnök úr vezetésével érkezik Budapestre. A kínai turisztikai küldöttséggel bilaterális tárgyalásokat is folytatnak a KKE-országok küldöttségei. A kínai utazásszervezők számára szervezett kisrégiós tanulmányutak indulnak Magyarország és egy-egy szomszédos ország turisztikai látványosságainak bemutatására 4 irányban (Szlovákia, Szerbia, Szlovénia és Horvátország felé).
- május 1-jén az Air China közvetlen légi járatot indított Peking és Budapest között, amely heti négy alkalommal szállítja a látogatókat a két országba. 2015 szeptemberében a Hainan Airlines elindította közvetlen Peking – Prága járatát. Jelenleg, a LOT légitársaság korábban indított Varsó-Peking járatával együtt tehát három közvetlen légi vonal köti össze Kínát régiónkkal, és ez nagyon fontos előfeltétele a turisztikai kapcsolatok további fejlődésének. 2015-ben, egyedül Magyarországon, mintegy 40% emelkedés volt tapasztalható a kínai vendégéjszakák számában, decemberre ez a szám elérte a 223 029 éjszakát.
2016 januárjában a Kína – KKE turisztikai központ turisztikai útvonal- és termékfejlesztő workshop-sorozatot indított a balkáni, V4-es és a balti régióban a COTRI Kína-kutató Intézet vezetésével és a 16 együttműködő ország szakmai képviselőinek bevonásával. A workshopok eredményét a COTRI beszámolója fogja tartalmazni, amely tanácsot fog adni a három kisrégió pozicionálásával kapcsolatban, az útvonalak megvalósítását szolgáló kommunikációs csatornák, a branding és a marketing-tevékenységek tekintetében. A termékfejlesztés eredményeiről a kutatóintézet professzora, Dr. Wolfgang Arlt a márciusi UTAZÁS Kiállításhoz kapcsolódó Kína Információs Konferencián fog beszámolni.
Gasztroélmények Éve és hangsúlyos belföldi jelenlét az UTAZÁS kiállításon
Március 4-én a hazai turizmus aktuális kérdéseiről, fejlesztéseiről esik szó az Utazás Fórum konferencián és kerekasztal beszélgetéseken. Erre a napra két előadást is szervez a társaság: Glázer Tamás, az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese a Gasztroélmények Éve tematikus évről számol be, illetve Kiváló Európai Desztinációk (European Destinations of ExcelleNce – EDEN) tavalyi nyertese, a legízletesebb vendégváró úti cél képviseletében a Mecsek Zöldút Egyesület tart bemutatót tevékenységéről, mint példaértékű gyakorlatról.
A Magyar Turizmus Zrt. ebben az évben újra régiós szigetekbe szervezve jelenik meg összesen 171 társkiállítóval. A központi szigeten a társaság stratégiai partnerein túl megjelennek a Magyar Turizmus Minőségi Díj, a Kiváló Európai Desztinációk (EDEN) projekt, illetve a Virágos Magyarországért mozgalom 2015-ös nyertesei is. Mindhárom SZÉP Kártya kibocsátó bank is megjelenik, népszerűsítve a legkedveltebb keresletélénkítő eszközt.
Ismét számos termelő jelenik meg és tart bemutatót a látogatók számára. A régiós és a központi szigeteken is lesznek helyi termékek, kóstoltatások a vidék ízeiből. A Gasztroélmények Évéhez kapcsolódóan számos gasztronómiai különlegességgel várják az érdeklődőket: az eperbor és Miskolc város 2016-os tortája mellett igazi különlegességnek ígérkezik a sulyomvelővel, illetve sulyompárlattal ízesített kézműves csokoládé. A sulyom, avagy vízigesztenye a Tisza és mellékvizeinek természetes növénye, a Tisza-tavi régió különlegessége. A dél-alföldi standon a Békés megyei Culinary Team (a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség nemzeti válogatottjának tagja) várja a látogatókat gasztronómiai bemutatóval és békési ízek kóstolójával. Mindemellett a szórakoztatásról a család valamennyi tagja számára gondoskodnak a régiók standjainál: látható lesz többek között kaloda és királyi trón, végvári vitézek, látványakvárium, extrémsport-csapat bemutatója. A kicsiket animációval szórakoztatják, és mód lesz jegyet vásárolni a Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház színvonalas előadásaira is. Újdonság idén egy alacsony, akadálymentesített információs pult felállítása is, amely zavartalan információcserét biztosít a kerekesszékkel érkezőknek. A Gasztroélmények Éve kapcsán a régiók különleges ételeiről, italairól, érdekes gasztro-turisztikai újdonságairól szóló totót is kitölthetnek az érdeklődők.