Mexikóváros: új magaslati kihívások

A Forma-1-es csapatok nem pihenhetnek a megterhelő austini nagydíj hétvégét követően. A hurrikán sújtotta térségben marad a mezőny, hiszen a nem túl távoli Mexikóvárosba utazik egy új Forma-1-es versenyhelyszínre. 1992-ben rendeztek utoljára Forma-1-es Nagydíjat Mexikóban, s most egy 2200 m-re a tengerszint feletti teljesen átépített pályára érkezik meg a mezőny.

Amber-Mexikoi_F1-Perez

Mexikó az a helyszín, amely már nagyon régen hiányzott a versenynaptárból. Az amerikai kontinensen amúgy sem túl sok Forma-1-es versenyt rendeznek, és az utóbbi időben megsokasodott mexikói Forma-1-es résztvevő (pilóta, szponzor…) által Mexikó kihagyhatatlan helyszín lett a Forma-1-es versenynaptárban. A jelenlegi mezőnyben egyedüli főállású pilótaként versenyző Sergio Perez lesz mindössze a harmadik mexikói pilóta, aki hazai versenyen állhat rajthoz.

„Alkalmam volt arra, hogy egy kört tegyek az új helyszínen és elmondhatom, ez egy fantasztikus pálya. Több változtatást is végeztek a régi pályán, de az nem vesztette el a karakterisztikáját. A stadionban lévő új szakasz látványos és hihetetlen érzés lesz először végighajtani rajta, mikor tele lesz rajongókkal. Sok gyors rész van, de ugyanakkor a gyors, lassú és a közepesen lassú kanyarok kombinációja miatt nagyon változatos kört lehet menni.” – szögezte le Perez.

A múlt héten rendezett Amerikai Nagydíjon az időjárás nagyon kitolt a Forma-1-es résztvevőkkel, s ugyanaz a viharos idő lesz jellemző ezen a hétvégén is. Míg azonban a múlt héten vasárnapra jósolták a legjobb időt és ezzel együtt szerencsésen meg lehetett rendezni a futamot, addig a mostani hétvégére éppen vasárnapra jósolják a legnagyobb esőt. Remélhetőleg a debütáló Mexikói Nagydíj szervezői meg tudnak majd küzdeni ezzel a kihívással.

A Pirelli a lágy és a közepes abroncsait viszi el Mexikóba, de az eső miatt az esőgumik használata valószínűbb. A motorok nagy kihívásnak néznek elébe a magaslati levegő miatt. A levegő oxigéntartalma 78%-os lesz, emiatt a turbónak többet kell dolgoznia ahhoz, hogy ellensúlyozza az oxigénhiányt.

Austinban eldőlt az egyéni világbajnoki cím sorsa is. Azonban a második helyért még nagy küzdelem folyhat Sebastian Vettel (Ferrari) és Nico Rosberg (Mercedes) között. A köztük lévő négy pont olyan csekély, hogy még bármi megtörténhet. Hamilton és Rosberg között nem túl rózsás a viszony, s ez megkérdőjelezi, hogy Hamilton hajlandó lesz-e segíteni csapattársát.

 

A verseny és a pálya

 

Mexikóvárosban rendeztek korábban is futamot, de miután 23 éve rendezték meg az utolsót, így totálisan át kellett építeni ezt a pályát, hogy a jelenlegi biztonsági előírásoknak megfeleljen. A jelenlegi pályán, az Autodromo Hermanos Rodriguezen 17 kanyar van, amely hárommal több, az eredetinél. A célegyenes a Forma-1-es versenynaptár egyik leghosszabbja. A versenypálya tengerszint feletti magassága egyedülálló. Monza után várhatóan a versenynaptár második leggyorsabb pályája lesz, magas átlagsebességgel.

A 71-körös Mexikói Nagydíj november 1.-én helyi idő szerint 13 órakor (nálunk 20 órakor) veszi kezdetét Mexikóvárosban. A pálya hossza: 4,304 km, a teljes versenytáv 305,354 km. Az utolsó mexikói futamot 1992-ben Nigel Mansel nyerte meg, az utolsó kört róla nevezték el.

 

(Forrás: Amber PR)